Gå til innhold

[Løst]får ikke internett-oppgradert Norman


Anbefalte innlegg

Når jeg klikker ikonet N og klikker igjen internett oppgradering kommer denne feilmeldingen opp:

mangler nødvendig tilgangsrettigheter til nedlastningskatalog:

C:/Program Files/Norman/download/

 

Under står det OK, og der må jeg trykke og da forsvinner alt og jeg er tilbake til utgangspunktet.

 

Hva skal jeg gjøre for å få dette til å fungere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brukeren din har ikke skrivetillatelser i C:\Program Files\Norman\download

 

Sannsynligvis er ikke brukeren din administrator og blir nekta tilgang

 

Du kan prøve å gå på min datamaskin - c: - program files - norman, så trykke andre musetast på "download" - egenskaper - sikkerhet

 

Legg til brukeren din med alle tillatelser

 

 

Om du ikke får gjort det så logg inn med adminbruker og sett deg til adminstrator via kontrollpanel - brukerkontoer

Lenke til kommentar

Du hadde rett. Tenk så enkelt, jeg var logget inn på barnets bruker. Skulle jo tro man visste slikt, men alt må læres...tusen takk!

 

 

Har både en admin og barnets bruker på barnets pc. Trenger man det? Jeg ble anbefalt det skjønner du, men det er kun barnet som bruker den pc.

Lenke til kommentar
Har både en admin og barnets bruker på barnets pc. Trenger man det? Jeg ble anbefalt det skjønner du, men det er kun barnet som bruker den pc.

Tja, jeg hadde like gjerne gitt adminrettigheter til ungen. Fordi om det er litt lavere sikkerhet ift. virus og slikt så er det stressende å måtte bytte bruker hver gang man vil installere ting, oppdatere, osv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...