Gå til innhold

Naxx 10 vs 25

Anbefalte innlegg

Det Blizzard burde å gjøre, er å glemme hardmode, da det er kjedelig å cleare samme instance, bare i vanskeligere mode.

Blizzard skulle lagt til instancer regelmessig, slik som i Vanilla WoW, startet med naxx som var lett, kommet med Ulduar som var vanskeligere, og for hver instance som kom ut hadde vanskelighetsgraden økt. Så til slutt hadde det vært en skikkelig hc instance som bare de mest dedikerte guildsene hadde klart å cleare( tenker ikke at man måtte vært på samme nivå som ensidia, men nært).

Jeg er utrolig imot ideologien som blizzard fører nå, der alle, uberørt av hvor mye tid man legger i spillet, skal få se alt. Ved å øke vanskelighetsgraden for hver utgitt instance, så vil WoW gå litt tilbake til røttene, der man kunne gå i SW/OG eller hvilken som helst annen storby, å se personer som har stått fromfor skikkelige utfordringer, med andre ord, så mener jeg at personer som velger å legge mye tid i WoW, burde å bli belønnet deretter også.

Uansett, dette er ikke en ide som ville vært så lett å sette i live, men vist man hadde gått litt tilbake til hvordan ting var pre-tbc, så kunne man å klart å nærme seg et slikt mål.

Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke enig i at det skal distanseres mellom folkeslagene i WoW, dvs at de som raider hardcore skal få mer enn casual i form av kvantitet (dvs hardcore folket får mer enn casual). Slik distansering mellom klassene er jeg sterkt imot.

Det som derimot kunne gjøres er, som nevnt før, å fjerne heroic mode fra raids. Sett heller en skala, 10 mann er lett, 25 mann er medium og 40 man er vanskelig. Men ikke f.eks en 40 manns utgave av samme instanse du har klart før men heller nyere instanser.

Progresjon er nøkkelen her og uansett hva Blizzard gjør så vil de mest hardcore komme i mål mye tidligere enn casual. Det er om å gjøre å finne en balanse hvor hardcore folket får gjøre en progresjon samtidig som casual får det, noe som i og for seg er vanskelig men og lett. Skal forsøke å forklare det litt nærmere.

Det legges i starten opp til 3 instanser, 10, 25 og 40. 10 er lett, 25 er vanskeligere og 40 er vanskeligst. 10 dropper ikke T utstyr men forbedret utgaver av det man har. 25 dropper f.eks T7 utstyr men bare en og annen (f.eks helmet og shoulders) mens 40 mann dropper og litt T7 utstyr (f.eks legs og chest). I tilegg droppes det forbedret utstyr av det man allerede har.

Disse 3 instansene er en del av en "chain", dvs progresjonen opprettholdes samt at instansene er "fløyer" av et større kompleks eller større gruppe. Eksempel her er Utgard Keep og Utgard Pinnacle som er av samme "fløy". Eller Nexus og Oculus (og Malygos til slutt).

Når hardcore folket er kommet til 40 manns vil de få problemer ettersom den er tunet helt og holdent til 40 manns og krever mye. De vil stoppe opp her og det er nettopp bra. casual kan da være f.eks ferdig med 10 mann og begynt på 25 mann. Når da hardcore er ferdig med 40 mann er casual akkurat begynt med 40. Når dette da skjer kommer neste steg av instanser i samme rekkefølge, 10 25 og 40. Man skal da ha en tilnærme full utgave av T7 som kreves for å begynne på neste seksjon av instanser. 40 manns bossene dropper da emblems of valor som kan brukes og til å kjøpe T7 gearet eller annet gear om man trenger dette.

Når da neste seksjon lanseres krever man da T7 gear for å starte med 10 mann. I 25 mann dropper litt T8 og i 40 dropper noe T8. Utstyr blir ikke "vanlig" heller fordi det krever en god del av gruppen for å komme seg gjennom 40 manns raidet. Det er da snakk om en tidsperspektiv på 6 månder på å klare alle 3 raidene og få seg brukbart utstyr av det.

Så ledes opprettholdes progresjon for begge grupper, de som er hardcore vil ligger fremest i løypen og får belønning deretter både med tid og utstyr og casual blir ikke liggende for langt bak til at de føler at spillet straffer dem for at de ikke legger tid inn i spillet. I mine øyne belønnes begge for at de spiller og ingen vil kjede seg ettersom begge parter har noe å gjøre.

I mine øyne er det feil å straffe en gruppe samtidig som man belønner en annen gruppe bare på grunnlag av tid lagt inn i spillet. Om man derimot legger det slik forslaget mitt er, vil ingen bli "straffet" eller "belønnet" for tid brukt i spillet, progresjonen legger til rette for dette og de som er hardcore kjører en raskere progresjon men aldri for rask til at casual henger igjen.

Du skjønner jo enda ikke hvorfor vi vil ha vanskelige ting. Målet er ikke å komme i mål raskere en de som ikke er så flinke, men å klare noe de som ikke er flinke aldri klarer oppnå.

Hvordan ville du følt det om den splitter nye ferrarien din ble satt ned i pris slik at alle hadde råd til den?

Meget bra forslag synest da jeg:) Noe du absolutt burde gå videre med til Blizzard forum(tviler på at de egentlig gidder å bry seg noe serlig om forslag fra oss, men verdt å prøve;) )

Og jeg er enig at alle skal få like mye ut av spillet. Jeg ser ikke at de som raider mer og bruker mer tid på wow betaler, eller gir mer tilbake til Blizzard enn alle andre, så hvorfor skal de da få mer.

Å finne opp ett system som gjør at alle blir glade er kanskje ikke så lett, men som bear^her har skrevet er det mange med gode ideer, og dette burde Blizzard lese og høre på.

Du skjønner jo enda ikke hvorfor vi vil ha vanskelige ting. Målet er ikke å komme i mål raskere en de som ikke er så flinke, men å klare noe de som ikke er flinke aldri klarer oppnå.

Hvordan ville du følt det om den splitter nye ferrarien din ble satt ned i pris slik at alle hadde råd til den?

At det bare er de mest dedikerte som greier å cleare det hardeste har no egentlig aldri skjedd. Til slutt greier de fleste som har en guild, uansett om de raider 2 eller 6 dager i veka å cleare det som er ute. Forslaget til Bear^ vil jo gjøre at det tar lengre tid mellom hvem som clearer instancene.

Hardcore guilder kommer til å cleare contente med en høgre fart enn andre. Så kommer de som er gode/ikke tar det fult så seriøst litt etterpå men kanskje sliter på noen av bossene i 40-mann versjonen. Så kommer casuals som kanskje sliter med 25 man instacene og bruker litt lengre tid på å skaffe folk/cleare.

Vel da får du finne deg et annet spill å spille for det blir Blizzard aldri å innføre igjen. Det er en grunn til at de fjernet det og gjorde hva de gjorde. Glem ikke at Blizzard er et selskap ute etter å tjene mest penger. De tjener ikke penger på at 100 000 trofaster barkinger sitter å spiller WoW, de tjener mer på å tune ned spillet litt og sørge for at 11 millioner tøffelhelter (og 100 000 barskinge) spiller deres spill.

Og da kommer dette med balansegang inn i spillet, dere får det ikke som dere vil så det skal dere bare gi opp med eller forlate WoW om det slik er, det er enten eller her. Casual spillere er her for å bli og det er der pengene ligger. Med et slikt system jeg setter opp sørger man for at i alle fall får hardcore spillere en utfordring men casual spillerne er med på noten uansett hvordan du snur og vender på det.

Når det gjelder den bilsammenligningen din så må jeg si jeg er rimelig pist at alle ser ut til å ha råd til samme Renault som jeg har...

Hvorfor ikke bare legge opp til noe ala dette?:

Tier1: Naxxramas/Obsidian Sanctum/Eye of Eternity.

Tier2: Ulduar + evt. andre instancer. (Ny OS, no?)

Tier3: Surprise instancen som de lovde.

Tier4: Icecrown Citadel.

Patch 3.1 - Tier2: Tier1 burde blitt nerfa, men skaden er allerede skjedd.

Patch 3.2 - Tier3: Tier2 nerfes, Tier1 burde her nerfes mer, men ^.

Patch 3.3 - Tier4: Tier3 nerfes, Tier2 nerfes ytterligere.

Når det gjelder 10mans, la det være noe ala dette:

Tier2[10]: Mellom Tier1[25] og Tier2[25]

Tier3[10]: Mellom Tier2[25] og Tier3[25]

Tier4[10]: Mellom Tier3[25] og Tier4[25]

Profit? La nye instancer være vanskelige.

@-Grendel-, bilsammenligning blir vel kanskje litt drøyt? :whistle:

Det stemmer rett og slett ikke at det regelmessig kom ut nytt content i vanilla. Vanilla var stort sett en evig farm av kjent content.

Forøvrig så har blizzard bestemt seg for utviklingen i denne ekspansjonen. Man kan diskutere så mye man vil, det blir som de har bestemt. Hard mode blir content rettet mot hardcore. Om hardcore spillere ikke er tilfreds med det så er det kanskje greiere å slutte enn å diskutere på dette forumet hva som kunne vært om blizzard ikke bestemte utviklingen av deres eget spill.

Det stemmer rett og slett ikke at det regelmessig kom ut nytt content i vanilla. Vanilla var stort sett en evig farm av kjent content.

Nja. Hver 6 måned kom hovedcontent, og med mindre content spedd innimellom?

Release i desember 2004, BWL i Juli, AQ i januar 2005, Nax i Juni.

4 drager, Zul'gurub, Kazzak/Azuregos i seperate patcher innimellom.

tBC:

Release i desember 2006, BT i mai, Sunwell i mars 2007.

Zul'aman som minor content.

tBC kom shippet med mer raid content - men release av nytt content var bedre i vanilla enn i tBC.

I vanilla ventet du max 6 måneder. I tBC kom sunwell etter 9 måneder.

Er selv fan av progressiv nerfing slik som vi hadde i tBC - det er synd Blizzard har gått vekk fra denne modellen og begynt med toggles for fights istedet.

Endret av Sondring

Er vel heller noe særdeles phail med tankegangen din i mine øyne! :!:

Hadde jeg ville kjøpt en Ferrari eller en annen luksusbil til flerfoldige millioner, så hadde jeg ikke gjort det fordi mange andre ikke kunne gjort det samme, men fordi jeg hadde hadd lyst på en.. :roll:

I mine øyne er det feil å straffe en gruppe samtidig som man belønner en annen gruppe bare på grunnlag av tid lagt inn i spillet. Om man derimot legger det slik forslaget mitt er, vil ingen bli "straffet" eller "belønnet" for tid brukt i spillet, progresjonen legger til rette for dette og de som er hardcore kjører en raskere progresjon men aldri for rask til at casual henger igjen.

Akkurat nå er det jo de hardcore som blir straffet da. Forslaget ditt er greit det, men ikke noe de hardcore ønsker. Blir jo som at man starter opp WoW og man har en meny heeelt i startet som sier EASY, MEDIUM eller HARD.

@Hanzi123: Mener du helt ærlig at alle skal få like mye ut av spillet, selv om noen jobber 5 ganger så hardt som andre for å oppleve noe?

Et eksempel er jo Zul'Gurub. Tror det kom mens de fleste var i Blackwing Lair. Det var en 20 mans raidinstance som fungere som et plaster på såret til de som ikke klarte BWL. Noe av gearet man fikk i ZG gjorde at man fikk bedre gear og hadde en bedre sjans til å ta BWL. Men det fjernet ikke kravene av personen som styrte karakteren.

Husker før, når jeg så for meg WoW: The Movie. Da var det skikkelige helter som vi fulgte igjennom en episk reise. Kamper vi fra erfaring kan si at er helt sinnsyke. Nå ser jeg for meg en skrotfilm som er reality-prega der man har plukka 20 folk som ikke har noe der å gjøre + spørsmålet "Will they make it?". Svaret er selvfølgelig ja, ikke lenger fordi det er på film, men fordi alle faktisk kan gjøre det.

Hadde jeg ville kjøpt en Ferrari eller en annen luksusbil til flerfoldige millioner, så hadde jeg ikke gjort det fordi mange andre ikke kunne gjort det samme, men fordi jeg hadde hadd lyst på en.. :roll:

Lal, tankeganen blir jo den samme. Fordi du har lyst på en. Du har mest sannsynlig lyst på en fordi den er noe spesiel. Du har ikke lyst på den fordi alle andre har den, har du?

Endret av bandreas

Akkurat nå er det jo de hardcore som blir straffet da. Forslaget ditt er greit det, men ikke noe de hardcore ønsker. Blir jo som at man starter opp WoW og man har en meny heeelt i startet som sier EASY, MEDIUM eller HARD.

@Hanzi123: Mener du helt ærlig at alle skal få like mye ut av spillet, selv om noen jobber 5 ganger så hardt som andre for å oppleve noe?

Et eksempel er jo Zul'Gurub. Tror det kom mens de fleste var i Blackwing Lair. Det var en 20 mans raidinstance som fungere som et plaster på såret til de som ikke klarte BWL. Noe av gearet man fikk i ZG gjorde at man fikk bedre gear og hadde en bedre sjans til å ta BWL. Men det fjernet ikke kravene av personen som styrte karakteren.

Husker før, når jeg så for meg WoW: The Movie. Da var det skikkelige helter som vi fulgte igjennom en episk reise. Kamper vi fra erfaring kan si at er helt sinnsyke. Nå ser jeg for meg en skrotfilm som er reality-prega der man har plukka 20 folk som ikke har noe der å gjøre + spørsmålet "Will they make it?". Svaret er selvfølgelig ja, ikke lenger fordi det er på film, men fordi alle faktisk kan gjøre det.

Lal, tankeganen blir jo den samme. Fordi du har lyst på en. Du har mest sannsynlig lyst på en fordi den er noe spesiel. Du har ikke lyst på den fordi alle andre har den, har du?

OK, si at jeg har lyst på en Ferrari.

Grunnen til at jeg eventuellt har lyst på en, er fordi JEG synes bilen er rå, flott, spesiell, whatever. Grunnen til at jeg kjøper den er vel ikke fordi mange andre ikke har mulighet til å kjøpe den!

Viss du har tenkt til å kjøpe deg en Ferrari, sitter du sammen med familie og kompiser og sier "Nå skal jeg kjøpe meg en Ferrari fordi det er noe dere ikke kan gjøre!"?

Vel det er en kompromissløsning jeg ser for meg gagner alle parter på en mest rettferdig måte, hardcore folket får ikke tilbake den tiden hvor ting var superduperhuper vanskelig så det nytter ikke å klage mer over det, Blizzard hører på sangen til pengene og hvor de kommer fra og de kommer mest fra casual enn hardcore, harsh reality but true.

Nei, blir ikke som å velge vanskelighetsgrad for raidene har en økning i vanskelighetsgraden ettersom man går frem, 10 mann lett 25 mann vanskelig og 40 mann "It's time to kick ass and chew bubblegum, and I'm all out of gum" vanskelig. Det er et kompromiss som drar med seg casual folket og. Det er man bare nødt til å innse at de er kommet for å bli.

Og denne bildiskusjonen er bare tøv å dra med seg, det er veldig mange som eier en Ferarri og det sier bare en ting, personene som kjører en har penger å bruke. Ikke noe mer. Som å ri en mammut i WoW, koster skjorta men har man råd har man råd.

""@Hanzi123: Mener du helt ærlig at alle skal få like mye ut av spillet, selv om noen jobber 5 ganger så hardt som andre for å oppleve noe?

Husker før, når jeg så for meg WoW: The Movie. Da var det skikkelige helter som vi fulgte igjennom en episk reise. Kamper vi fra erfaring kan si at er helt sinnsyke. Nå ser jeg for meg en skrotfilm som er reality-prega der man har plukka 20 folk som ikke har noe der å gjøre + spørsmålet "Will they make it?". Svaret er selvfølgelig ja, ikke lenger fordi det er på film, men fordi alle faktisk kan gjøre det.""

De jobber hardere ja men det vil ikke si at de gir Blizzard noe mer grunn for å bry seg om de som gjør mer enn de som ikke gidder å spille så mye. Blizzard bryr seg om hva de tjener og at de går ut med at de vil gi en viss gruppe av spillere mer for det de betaler enn andre skjer jo ikke.

For min del har jeg ikke noe i mot at de som raider mye mer får ekstra ut av spillet. Men er vell mange som ikke føler det samme.

Hadde uansett sett at de hadde kjørt med samme systemet som i TBC, gjøre ting vanskelig fra starten, så nerfe det etterhvert.

Du vil kanskje si at dette vil slå tilbake på casuals, men egentlig, så ville da casuals (mener casual med mengde tid investert i spillet) fortsatt lvl'e eller gjøre heroics for å geare seg opp, mens de som satt og lvl'a opp til 80 på no-time får bryne seg på vanskelig content i en stund før casuals faktisk har kommet seg opp på samme nivå.

Uansett om casuals kommer til senere, så får de sett content de også, det tar bare litt lengre tid, er slik med allt her i verden, investerer du mye tid i en ting, så vil det gå fortere. Bare det at i WoW, så gikk det for fort

Grunnen til at jeg eventuellt har lyst på en, er fordi JEG synes bilen er rå, flott, spesiell, whatever. Grunnen til at jeg kjøper den er vel ikke fordi mange andre ikke har mulighet til å kjøpe den!

Viss du har tenkt til å kjøpe deg en Ferrari, sitter du sammen med familie og kompiser og sier "Nå skal jeg kjøpe meg en Ferrari fordi det er noe dere ikke kan gjøre!"?

Delvis korrekt, noe av vitsen med å ha noe dyrt og fancy er fordi det er eksklusivt - at få har det.

Det er hvertfall det som fikk meg til å kjøpe iPhone under release, eller dyre ting generelt; å ha noe spesielt og eksklusivt som ikke mange har.

Delvis korrekt, noe av vitsen med å ha noe dyrt og fancy er fordi det er eksklusivt - at få har det.

Det er hvertfall det som fikk meg til å kjøpe iPhone under release, eller dyre ting generelt; å ha noe spesielt og eksklusivt som ikke mange har.

Mulig det, vi er alle forskjellig.

Om naboen har en Ferrari så hindrer ikke det meg på kjøpe en visst jeg har lyst på en.

Det var mye sutring over nerfede instanser i tbc på dette forumet. Fra de "hardcore". Fjerning av attunements var helt forferdelig.

Jeg tror Ulduar blir bra. Tror også 3.1 releases tidligere enn ventet. Blir selvsagt digg da jeg også synes dagens instanser er blitt kjedelig. For de som oppfatter seg, alternativt ønsker å bli oppfattet som hardcore er hardmode alternativet i Ulduar. Det er også eneste alternativet jeg tror man får i LK. Blå poster har vært rimelig klare der synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...