Gå til innhold

Naxx 10 vs 25


Anbefalte innlegg

Syns nå Grendel kan få le litt jeg da, ettersom Grobb er en av de bossfightsa som krever minimalt av raidet; Ingen nevneverdig god dps, minimalt med koordinasjon/forflytting og ikke minst minimalt med healing. Er vel bare Patch og Instructor Raz som krever mindre sånn koordinasjonsmessig.

 

Greit nok at han er mer pr0 enn noen her, men ingen av dere "mindre pr0" som åpner øynene for at fighten faktisk er griselett og at dere gjør noe feil som gjør den vanskeligere? Selv om han kan virke overlegen vil det ikke si at han har feil :p

Videoannonse
Annonse

Tråden er for 10 vs 25 :p *pirke*

 

Og det er bemerkelsesverdig at trash i Naxx lvl 60 (f.eks.) gjorde mer skade og var vanskeligere enn Naxx lvl 80. Jeg tror svært få normale raidere hadde klart 4HM i Naxx lvl 60.

 

Det er synd at Blizzard har ødelagt den deisdert feteste raidinstancen WoW har sett ved å gjøre den til en raidfarmzone :(

Er det så teit å sammenligne?

 

vi er 20 levler høyere og har 4 ganger så mye helse, men ting slo hardere den gangen?

 

15 folk mindre, gjør det opp for at ting slår 4 ganger så svakt? (vil egentlig sagt 8 ganger eller noe i den duren da man den gangen bare kunne ta et tick, nå kan man ta fire)

Og hva ellers skal vi sammenligne med? :p

 

Du skal egentlig ikke sammenligne i det hele tatt :) Spillet har videreutviklet seg utrolig mye mhp hva en enkelt spiller kan utrette og hva en ser på som vanskelig. Nå i 3.0 er vanskeligheten mest konsentrert omkring å gjennomføre høy dps og healing samt å koordinere denne riktig. WoW 1 og 2 følte jeg var mere om det å ikke stå i drit + organiser guildet til å møte opp og grinde resist gear/world buffs.

 

Nax40 var sunwell'en for 1.0, og hardere å gjennomføre for guilds enn sunwell var (8 tanks for å gjennomføre 4HM er et finfint eksempel når alt annet content ble gjort halvparten - en måtte nesten drepe naboguildet sitt for å få nok folk til å ta 4HM).

Nax25 er Molten Core i vanskelighetsgrad. Mechanics er ikke veldig kompliserte, men det er fult mulig å wipe om du bommer litt.

 

Nax40 og Nax25 er to instances som har helt forskjellig formål.

Om trash slår hardere på 60 betyr nokså lite, da alt var enten tanket eller CC'a - jeg foretrekker helt klart AoE trash metoden som vi har nå :) Skulle vi markert mobs og koordinert pulls gjennom hele nax hadde jeg gått på veggene - dette er tross alt instancen som kommer til å være badge-farm sted #1 for de neste 8 månedene eller så :p

Er jo det som er hele poenget. Du sier det jo selv, Naxx kommer til å være badgefarmsone nr 1.

 

Men jeg tviler på at du noen gang var i Naxx lvl 60 på lvl 60. Selv om Naxx var vanskelig vil ikke det si at alt anna var lett. Molten Core var ikke lett når det først kom ut, det var helt ok, men de siste bossene kostet litt ekstra. Så kom Blackwing Lair som heller ikke var en tur i parken. De to første bossene brøt ned mang et guild pga vanskelighetsgraden på henholdsvis koordinasjon og raiddps+tankswaps. Så kom Ahn'Qiraj, som var noe fette vanskelig. Viscidus var riktig nok optional, men omg! nesten umulig. Twin Emperors brøt ned et par guilds de og.

Så kom tilslutt Naxx som hadde et par gearcheck fights og var generelt vanskelig. Som rogue (det jeg spilte da) kunne man være uheldig å dø på trash hvis en horseman fikk inn en charge på deg. Horsemens charga alltid. Man kunne være dø iløpet av sekunder hvis trashspiders i spiderwing fikk spredd gifta si i feil retning. Osv.

 

Poenget er at alle raidsoner fra gode gamle wow krevde et visst nivå av raidet, det krevde at hvis du skulle klare noe så måtte du gjøre flere ting riktig. Nå, som du selv sier, så er det mest opp til raiddps'n. Og så lett som det er å få gear i dag er det absolutt ikke noe problem.

 

Og Sunwell var i teorien en bra instance som utfordret spillere, men den var kanskje litt for hard for noen OG det med at portals måtte åpne opp gjorde det vanskelig for de som var i god progress å ta nye steg i riktig retning. Det siste var jo helt på jordet...

 

 

Neeeei, gi meg tilbake de encounterne der man:

- må koordinere seg

- man møter bosser som ikke bare gjør skade rett forran seg (altså at man har litt raid dmg)

- kan buffe seg med alt av hva et raid kan buffe med og at buffs stacker (og gjør heller encounters enda litt vanskeligere)

- må utføre det perfekt for at det skal gå

- må bruke alle mulige pots og buffs for å gjøre det mulig (presse raiderne til det ytterste).

 

Men den tiden er vel over, så er jo derfor jeg er ferdig.

Endret av bandreas
Er jo det som er hele poenget. Du sier det jo selv, Naxx kommer til å være badgefarmsone nr 1.

 

Men jeg tviler på at du noen gang var i Naxx lvl 60 på lvl 60. Selv om Naxx var vanskelig vil ikke det si at alt anna var lett. Molten Core var ikke lett når det først kom ut, det var helt ok, men de siste bossene kostet litt ekstra. Så kom Blackwing Lair som heller ikke var en tur i parken. De to første bossene brøt ned mang et guild pga vanskelighetsgraden på henholdsvis koordinasjon og raiddps+tankswaps. Så kom Ahn'Qiraj, som var noe fette vanskelig. Viscidus var riktig nok optional, men omg! nesten umulig. Twin Emperors brøt ned et par guilds de og.

Så kom tilslutt Naxx som hadde et par gearcheck fights og var generelt vanskelig. Som rogue (det jeg spilte da) kunne man være uheldig å dø på trash hvis en horseman fikk inn en charge på deg. Horsemens charga alltid. Man kunne være dø iløpet av sekunder hvis trashspiders i spiderwing fikk spredd gifta si i feil retning. Osv.

 

Poenget er at alle raidsoner fra gode gamle wow krevde et visst nivå av raidet, det krevde at hvis du skulle klare noe så måtte du gjøre flere ting riktig. Nå, som du selv sier, så er det mest opp til raiddps'n. Og så lett som det er å få gear i dag er det absolutt ikke noe problem.

 

Og Sunwell var i teorien en bra instance som utfordret spillere, men den var kanskje litt for hard for noen OG det med at portals måtte åpne opp gjorde det vanskelig for de som var i god progress å ta nye steg i riktig retning. Det siste var jo helt på jordet...

 

 

Neeeei, gi meg tilbake de encounterne der man:

- må koordinere seg

- man møter bosser som ikke bare gjør skade rett forran seg (altså at man har litt raid dmg)

- kan buffe seg med alt av hva et raid kan buffe med og at buffs stacker (og gjør heller encounters enda litt vanskeligere)

- må utføre det perfekt for at det skal gå

- må bruke alle mulige pots og buffs for å gjøre det mulig (presse raiderne til det ytterste).

 

Men den tiden er vel over, så er jo derfor jeg er ferdig.

 

Dette har vært diskutert flere plasser. Blizzard har gjort dette med vilje for at flere spillere skal kunne ha mulighet til å oppleve end-game content.

Som du selv sier, så var det stort sett hardcore raid guilds og svært dedikerte spillere som fikk oppleve end-game og de siste bossene i de harde instansene pre WOTLK.

Konsekvensen av dette er at hardcore spillere har sluttet (slik som deg selv?), mens casual spillere har fått mulighet til å oppleve en hel del mere enn tidligere.

Blizzard har som sagt gjort dette med vilje, og vi må vel være ærlige å si at for Blizzard så har dette vært en suksess.

Selfølgelig synd for hardcore spillere som har sluttet p.g.a av dette, bra for casual spillere som faktisk er majoriteten visst man ser på økningen av abonnementer.

Men jeg tviler på at du noen gang var i Naxx lvl 60 på lvl 60. Selv om Naxx var vanskelig vil ikke det si at alt anna var lett.

 

Nå blir det vel en smule offtopic, men obeservert vanskelighetsgrad kommer sikkert ann på hvilken klasse du spiller :)

 

Bakgrunnen min er å raide som resto druid fra BWL oppover, og som hunter i MC. Var casual i 1.0, så drepte bare Razurvious og Anub i Nax før tBC ble launchet. I tBC tok jeg Brut pre-nerf og resten i nerfa tilstand. Nå i 3.0 sitter jeg med 6 min malygos som det eneste som mangler.

 

Healing i 1.0 følte jeg var enkelt. Vi hadde mange healers, få healing options, og (relativt) få å heale. 1.0 var jo også storhetstiden til addons - emergency monitor og alt og det. Folk spammet level 20 spells på grunn av best casttime og spell co-effs. Jeg husker en del LoS'ing i BWL - de to encountersene du nevner er fullstendig trivielle for en druide - sleep drager på Razorgore og spamming av regrowth på Vael. Ei heller ikke mye utfordrende healing messig i AQ40 (en del poison som måtte fjernes raskt, men thats it). Nax kan jeg ikke egentlig kommentere på 60 - de to bossene vi tok føltes enkle. Trash var omstendelig og tok pokker så lang tid, men ingenting som virkelig utfordret.

 

Å koble raid damage til vanskelighetsgrad er jeg veldig uenig i dog :D Pre 3.0 så medførte jo dette at du bare stacket prester og shamans; Sunwell's store minus var jo nettopp class stackinga. Så mye AoE at prester og shamans var 100% nødvendige og veldig overlegne andre healers.

Nå i 3.0, så har jo (nesten) alle klasser en akseptabel AoE heal - raid damage er ikke noe issue lenger. Det som jeg føler er utfordrene som healer for øyeblikket er burst damage - akkurat nå er derfor Sarth3D og pugging av 10-manns nax med shitty tanks det hardeste jeg gjør :p

 

For melee dps, så følte jeg tBC var litt for latterlig. 360 graders cleaves, tilfeldige oneshots og alt for mange whirlwinding mobs samtidig. Det hele involverte jo egentlig mer flaks en skill :p

Naxx 25/10 er TRAGISK.

 

Jeg føler meg rett og slett kvalm når jeg gjør naxx 25. (Nå cleara jeg naxx 40 som top 10 guilds i EU dog, med 4 uker rett på wiping på 4HM osv)

 

Er bare rett og slett tragisk. Naxx 25 blir PUGGA på 2 timer og 40min (mate av meg styrer raidet)

 

Om dette er veien Blizzard skal gå med PVE så gg..

 

Om noen sier at NOE i det HELE tatt er vanskelig i naxx 10/25 nå, så må du bare tenke deg hvor dumt det du nettopp skrev var.

 

Buff content :| Forbanna casual :<

Naxx 25/10 er TRAGISK.

 

Jeg føler meg rett og slett kvalm når jeg gjør naxx 25. (Nå cleara jeg naxx 40 som top 10 guilds i EU dog, med 4 uker rett på wiping på 4HM osv)

 

Er bare rett og slett tragisk. Naxx 25 blir PUGGA på 2 timer og 40min (mate av meg styrer raidet)

 

Om dette er veien Blizzard skal gå med PVE så gg..

 

Om noen sier at NOE i det HELE tatt er vanskelig i naxx 10/25 nå, så må du bare tenke deg hvor dumt det du nettopp skrev var.

 

Buff content :| Forbanna casual :<

 

 

naxx 10/25 er intro raid content, naxx 40 var endgame raid content! satt du med samme kvalmende følelsen første gang du clearet UBRS eller Stratholme i raid?

Han gjorde nok ikke det, men det kan jo være fordi Straholme og UBRS var helt forjævlig vanskelig.

 

med null raid erfaring som de fleste hadde på den tiden ja(ja jeg vet at det ble nerfet etterhvert).

men prøv å tenk deg naxx 10/25 nå, med et fiktivt raid der ingen har raid erfaring, ingen vet om at det er noe som heter wowhead, tankspot etc. vil situasjonen da være så veldig forskjellig? noe av grunnen til at det nå er så lett for så mange, er at man over en lang tid med spilling faktisk har bygd seg opp noe så fint som erfaring.

Ja det er faktisk veldig forskjellig, Naxxramas idag er veldig tilgivende i forhold til det instancene pleide å være. Hvis noen personer gjør noen feil eller fucker noe i naxxramas er ikke en så veldig stor greie egentlig, du kan fint klare bossencounters med flere døde personer og folk som står i AoE. For å ha et eksempel så kan jeg helt ærlig si at mange av de jeg har sett cleare naxx de siste månedene ville wipe i flere dager i karazhan. De hadde dødd på Aran, Netherspite, Prince, Illhoof, Red Riding Hood osv osv osv. Dette var også et entry raid, men krevde mye mer av hver enkelt spiller enn naxx gjør idag.

enten du liker det eller ikke, så vil jeg påstå med rimlig stor sikkerhet. at den linja som ble ført gjenom TBC, med å gjøre content mer og mer casual vennlig har gjort sitt til at langt flere sitter med raid erfaring, enn hva de samme folka satt med pre-TBC. det er egentlig litt rart, at opptil flere her ser ut til å ignorere det faktum om at tidligere erfaring hjelper på med å gjøre raid lettere nå.

Det endrer fortsatt ikke det faktum at vi som ikke trenger dette raidet for å bli bedre blir helt glemt. Jeg trenger strengt talt ikke å kope meg gjennom naxx 25 man igjen og igjen og igjen, spesielt ikke når det ikke var vanskelig første gangen. Jeg fikk også all erfaringen min gjennom TBC, og jeg skjønner ikke logikken din. Hvis folk ble så jævlig gode i TBC hvorfor trenger vi dette fantastisk lette raidet nå? Vi burde jo bare fortsette på en vanskelighetsgrad i sunwell kategorien siden du mener folk har blitt så gode.

 

Og content ble faktisk bare mindre å mindre causal vennlig gjennom TBC fram til HP nerfen på alle bossene.

Endret av Lightningwolf

først, les posten før du svarer. jeg skrev ingenting om at folk var gode eller dårlige. jeg skrev at folk hadde fått erfaring.

 

raid 1: består av folk med null raid erfaring. disse klarer ikke å cleare naxx på første forsøk, antaglivis ikke andre heller.

 

raid 2: består av folk med erfaring som for det meste innebærer t4 content i tbc. disse klarer antaglivis naxx på første eller andre reset.

 

raid 3: består av folk med erfaring fra det aller meste av tidligere raid. de raser gjenom naxx slik at de kan få mest mulig tid til å sutre på diverse forum, om at blizzard har ødlagt spillet og at casual spillere ikke har rett til å eksistere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...