Gå til innhold

Olympus Mju TOUGH-6000 VS Mju TOUGH-8000 ?


Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Jeg skal kjøpe meg et nytt kompaktkamera. Jeg ønsker meg et støtsikkert og et vannavisende kamera. Noen som har synspunkter på Mju TOUGH-6000 VS Mju TOUGH-8000?

Trenger jeg 12megapixler? Er det verdt den siste 1000-lappen?

 

Noen synspunkter?

 

Tenker litt på det samme selv. Jeg tror ikke de 2 megapixlene har så mye å si. Jeg kommer eventulet til å velge TOUGH-8000 fordi det skal være enda mer robust enn TOUGH-6000.

 

 

-Arne

Lenke til kommentar

Det er tilnærmet ingen fordeler med 12MP fremfor 10 (eller 8 for den saks skyld), men under helt perfekte forhold vil flere megapiksler kunne gi litt mer detaljer, forutsatt at objektivet er bra nok.

 

Jeg ville lagt vekt på helt andre egenskaper enn antall piksler i valg av denne type kamera. Har ikke sjkket forskjellen på de to Olympus modellene nøye, men det ser ut som hovedforskjellen er hvor mye trykk de tåler, og da må du jo vurdere hvor mye du trenger.

 

Olypus har jo hatt slike modeller lenge, men de siste ukene har både Canon og Panasonic lansert lignende kameraer som sikkert er i butikkene snart. Har du sett på disse også? Både Canon og Panasonic bruker SD/SDHC-kort, men velger du Olympus må du bruke XD-kort, eventuelt mini-SD hvis disse modellene støtter dette.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...