Gå til innhold

PCutstyr nær konkurs?


Anbefalte innlegg

Skrevet
Hva skjer med Pcutsyr?

Er de i ferd med å gå konk, eller var det falsk alarm?

 

Vurdere å handle der, men ble nå litt usikker. Web siden fungerer i hvertfall.

 

Tidligere i tråden har jeg skrevet "Hvis du handler varer fra PCUtstyr.no nå, så handler du nå fra "Glomma Handel as", men det opplyses det bare om etter at du har bekreftet ordren din.".

 

Det betyr at handler du fra pcutstyr.no nå så handler du fra en annen bedrift enn den bedriften som tidligere drev pcutstyr.no. At den nye bedriften skjuler sitt eget navn så godt som de gjør oppfatter jeg som så useriøst (og som faktisk er ulovlig ihht ehandel-loven) at jeg ikke kommer til å handle der.

 

"Glomma Handel as" har sannsynligvis ingen plikt til å oppfylle forpliktelser (retur, reklamasjon, penger tilbake, osv) fra kunder fra gamle pcutstyr.no.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

hvordan skal man få byttet defekte varer som er innenfor garanti når de har slettet ordrehistorikken din? Eks. harddisker.

Endret av Theo343
Skrevet

Har du ikke fått tilsendt en egen kopi av dette da?

Bankutskrift holder også som "sannsynliggjøring av kjøp".

At butikken ikke tar vare på kvitteringer betyr ikke at du har en svak sak, det betyr heller at de stiller MYE dårligere.

 

Ta mitt eksempel:

Jeg handla et kjøkkenarmatur(lysskinne)av lampemagasinet våren 2006. Trafoen på denne røyk nå i påsken. Tok ikke vare på kvittering, men tok for sikkerhetsskyld en utskrift av bevegelsene på konto for mars 2006 med til Lampemagasinet. Lampemagasinet har i mellomtiden byttet datasystemer og har ikke min spesifikke kvittering tilgjengelig (selv om dette klart bryter regnskapsloven). Jeg har nå sannsynliggjort mitt kjøp og det er opp til de å bevise at jeg ikke har kjøpt produktet der. Saken ble løst med at jeg fikk ny vare.

Skrevet

Glomma Handel er vel de som står bak Meeter.no. Ser forøvrig at det er Torfinn Alexander Tvete som står oppført som eier av Glomma Handel, er han som eier og har eid pcutsyr. Ser de har brukt et konglomerat av firmaer til å eie og drifte, de dytter rundt og lar det ene etter det andre firmaet dunke seg.

Skrevet (endret)

Takk for tilbakemeldinger :) En kompis av meg her i Fredrikstad bestilte PC fra pcutstyr før påske og han har ikke fått alle delene enda. Han ble kjempe nervøs da jeg viste han denne tråden på hw.no.

Han hadde hatt tidligere god erfaring med PCutstyr. :p

Han skal få pcen på mandagen ifølge kolli nummeret på DB Schenker :)

Endret av nja95
  • 2 uker senere...
Skrevet

Ja, nå har han fått alt og det funker som det skal.

Pcutstyr beklaget ventetiden, men alt kom fram.

Det kan se ut som det med konkurs bare er rykter :p

Skrevet
Jeg har ett 5 sifferet beløp tilgode hos dem.

 

Anser pengene som tapt da de ikke er å få tak i.

Det må være surt. Det er ikke mulig å kreve pengene fra tidligere eier da?

Skrevet

Vel noe av det er for returer og annet er reklamasjons saker som de har sagt jeg skal få penger for da varen alt er sendt inn. Har handlet mye fra pcutstyr igjennom tiden, både til meg selv og andre. Så alle pengene er ikke mine, det gjør det enda verre da jeg personlig anbefalte pcutstyr til venner og bekjente. men nok er nok, om de gjenoppstår så skal jeg holde meg langt langt vekk.

Skrevet

Det som en gang i tiden var PCUtstyr.no er nå eid av et annet selskap, men med samme person bak. Resultatet er at all ordrehistorikken samt min brukerkonto er slettet selv om de utad prøver å fremstå som det samme selskapet som tidligere. Har møtt personen bak PCUtstyr.no og de andre selskapene i jungelen i forbindelse med en klagesak, og dette bare bekreftet mitt inntrykk av eieren som useriøs. Desverre! Min anbefaling er at folk holder seg langt unna!

Skrevet

Jeg har fått meg et problem her.

 

Den 25.11.2008 bestilte jeg et VIA EPIA-CN10000EG vifteløst hovedkort og en Corsair Value RAM brikke fra pcutstyr.no. Samlet inkl. mva og frakt kr 1590.

Når jeg mottar og tester varene vil ikke kortet starte med rammen. Jeg ringer pcutstyr.no og blir bedt om å sende begge varene i retur for testing. Jeg sender pakken tilbake. Det koster meg ytterligere 130 kroner. Pakken blir hentet i Fredrikstad av Pcutstyr.

 

22.01.2009 får jeg følgende svar:

"Begge varene fungerer, men de fungerer ikke sammen noe de egentlig skulle ha gjort. Du vil derfor bli erstattet med fungerende minnebrikke til din maskin. Regner med at dette går i orden snart."

 

Og den 29.01.2009 får jeg epost om at pakken er sendt. Så så langt er alt bra.

Men så kommer ikke pakken. Eposten jeg mottok inneholder et sendingsnummer. Søk på dette viser ikke noe resultat. Den inneholder også et sporingsnummer. Dette viser så mye som:

 

02.02.09 09.39 OPPLASTET TIL DISTRIBUSJON 1617 FREDRIKSTAD

 

Jeg synes dette er merkelig siden pcutstyr.no skal sende dette fra Fredrikstad til meg, som bor i Bergen.

Men Pcutstyr svarer ikke på noen henvendelser. Jeg ringer Posten som forteller meg at "Opplastet til distribusjon" vanligvis betyr at pakken er lagt på bil for å kjøres ut til mottager. Vel, jeg bor som sagt i Bergen, ikke Fredrikstad, så dette kan ikke stemme... Men, kan Posten fortelle meg, siden jeg er mottager og ikke avsender har jeg ingen rettigheter til å etterlyse pakken, det må pcutstyr.no gjøre.

Jeg kommer ikke noe lengre med Posten.

 

Vel, i de tre månedene som er gått har jeg sendt flere eposter og forsøkt å etablere kontakt med Pcutstyr.

De svarer ikke på noe som helst, kun rungende taushet, og 1720 blanke kroner synes å være tapt...

 

Jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal gå videre i denne situasjonen. Varene er mine, og selv om Pcutstyr er konkurs eier jeg dem fortsatt. Om Posten har rotet pakken bort skal det være noe erstatning å hente, men det må kreves av avsender....

 

Jeg bør vel sende Forbrukerrådet en epost. Ellers noen som har noen tanker?

Skrevet

har ikke kjøpt så mye fra pcutstyr i det siste jeg, men for dere som har, søk mailen for "Ordrebekreftelse fra PCutstyr, ordre nr"

 

fordi det er kvittering av handelen, så dere trenger egentlig ikke å logge inn på pcutstyr.no :)

Skrevet

Har en defekt strømforsyning jeg forsøker reklamere på. Det er en Tagan Easycon 580W som røk etter 2 år. Reklamerte første gang 1. april, men fikk ikke svar. Purret på mailen igjen 17. april, og fikk svar samme dag med:

Vi må sjekke dette mot servicepartner.

Siden da har jeg ikke hørt noe mer igjen, og purret atter en gang i dag. Det er 3 års garanti på strømforsyningen, så jeg får kanskje bedre kundeservice av å kontakte Tagan direkte?

Skrevet

Vel, jeg har sendt mail til PCutstyr. Jeg har fått svar...men måtte henvende meg til leverandør.

Dette gjaldt retur av en D-Link DWL-152 (eller noe slikt).

Nei, "nye" pcutstyr.no er langt i fra det samme som det var før :(

 

Virker også som om kontoen har blitt slettet. Noen flere som har opplevd lignende?

Skrevet (endret)
Vel, jeg har sendt mail til PCutstyr. Jeg har fått svar...men måtte henvende meg til leverandør.

Dette gjaldt retur av en D-Link DWL-152 (eller noe slikt).

Nei, "nye" pcutstyr.no er langt i fra det samme som det var før :(

 

Virker også som om kontoen har blitt slettet. Noen flere som har opplevd lignende?

jau, mista kontoen min også, det sjedde også med gamezone når de bytta butikk løsning

"Beklager, epost-adresse og/eller passord er ikke korrekt"

https://secure.webmercs.com/PCUtstyr/ForgotPassword.aspx

 

og ja du gå her

http://service.dlink.biz/solution/PreLogin...ngsettings=1004

for D-Link sin support

 

Orginale PCUtstyr R.I.P 2001-2009 :(

Endret av wiak
Skrevet

Hva med Mamoz.no?

Jeg har bestilt varer der, men de kommer ikke. Har nå ventet mange uker. Jeg får svar, men det er alltid en unnskyldning. Har andre erfart noe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...