Gå til innhold

PCutstyr nær konkurs?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er det noen som har fått kontakt med PCutstyr i det siste? Har send 7 mailer til dem på forskjellige mailadresser. I tillegg til å ring titals ganger på telefonen. Prøvd å få kontakt med dagligleder og div andre. uten noe hel.

 

Fant ut at jeg hadde tilgodelapp på et par tusen hos dem så jeg må bruke før de går helt konk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Er det noen som har fått kontakt med PCutstyr i det siste? Har send 7 mailer til dem på forskjellige mailadresser. I tillegg til å ring titals ganger på telefonen. Prøvd å få kontakt med dagligleder og div andre. uten noe hel.

 

Fant ut at jeg hadde tilgodelapp på et par tusen hos dem så jeg må bruke før de går helt konk!

Det spørs om ikke de pengene alt er fortapte. De har nye eiere, og de nekter vel for ansvaret for de gamle kundene.

Men ikke gi opp så lett. Prøv å ringe til de, kanskje du får bedre hjelp da.

Lenke til kommentar

Jeg ser at PCutstyr.no eies av PCutstyr Tvete. De har fortsatt en relativt grei kreditvurdering og nettsidene deres er jo åpne for handel. Det er derfor lite som tyder på at de er ute av business. PCutstyr Tvete er et enkeltmannsforetak hvor eier er personlig ansvarlig ovenfor kreditorene slik at Alexander T. Tvete ikke kan slippe å tilbakebetale kreditorene sine uten å slå seg personlig konkurs (å bli slått personlig konkurs er veldig alvorlig) og bli funnet uegnet for gjeldsforhandling gjennom "Gjeldsordningsloven".

 

Jeg hadde derfor ikke vært så veldig redd for å ikke få tilbake pengene mine, men regn med at det kan ta lang tid siden eieren tydeligvis kjører "stikke hodet i sanden og håpe at problemene blir borte" taktikken.

Lenke til kommentar

Snakka med advokaten og de sa at firmaet gikk greit nå og var ikke konkurs som de andre firmaene i tilknyttning. Han Hadde heller ikke noen andre nummer til å kontakte dem på.

 

Snakka også med forbrukerrådet og de gav meg noen andre nummer men ga heller ikke noe hell.

De sa jeg skulle ta kontakt hvis det ikke løste seg..

 

Ingen andre som har noe forslag?

 

Fikk forresten en kamerat til å stikke nedom på adressa dems og der var det mørkt, ingen biler eller personer. Hang en lapp på døra..

Lenke til kommentar
Snakka med advokaten og de sa at firmaet gikk greit nå og var ikke konkurs som de andre firmaene i tilknyttning. Han Hadde heller ikke noen andre nummer til å kontakte dem på.

 

Snakka også med forbrukerrådet og de gav meg noen andre nummer men ga heller ikke noe hell.

De sa jeg skulle ta kontakt hvis det ikke løste seg..

 

Ingen andre som har noe forslag?

 

Fikk forresten en kamerat til å stikke nedom på adressa dems og der var det mørkt, ingen biler eller personer. Hang en lapp på døra..

Det hørtes ganske mistenkelig ut. Jeg trodde og at Glomma Handel hadde tatt over. Kanskje prøvd å kontakte de? Men de fraskriver seg muligens kravet fra den gamle pcutstyr-sjappa.

Lenke til kommentar
Snakka med advokaten og de sa at firmaet gikk greit nå og var ikke konkurs som de andre firmaene i tilknyttning. Han Hadde heller ikke noen andre nummer til å kontakte dem på.

 

Snakka også med forbrukerrådet og de gav meg noen andre nummer men ga heller ikke noe hell.

De sa jeg skulle ta kontakt hvis det ikke løste seg..

 

Ingen andre som har noe forslag?

 

Fikk forresten en kamerat til å stikke nedom på adressa dems og der var det mørkt, ingen biler eller personer. Hang en lapp på døra..

Det hørtes ganske mistenkelig ut. Jeg trodde og at Glomma Handel hadde tatt over. Kanskje prøvd å kontakte de? Men de fraskriver seg muligens kravet fra den gamle pcutstyr-sjappa.

 

 

Prøvde akkurat å ringe Glomma Handel på 69 70 99 70..

Kom bare til den samme telefonsvareren til pcutstyr.. de burde ikke fått lov til å drive slik! hva kan vi egentlig gjør? og hvilke rettigheter har vi ovenfor de? begynner å gå tom for ideer men gir meg ikke..

Lenke til kommentar
Jeg ser at PCutstyr.no eies av PCutstyr Tvete. De har fortsatt en relativt grei kreditvurdering og nettsidene deres er jo åpne for handel. Det er derfor lite som tyder på at de er ute av business. PCutstyr Tvete er et enkeltmannsforetak hvor eier er personlig ansvarlig ovenfor kreditorene slik at Alexander T. Tvete ikke kan slippe å tilbakebetale kreditorene sine uten å slå seg personlig konkurs (å bli slått personlig konkurs er veldig alvorlig) og bli funnet uegnet for gjeldsforhandling gjennom "Gjeldsordningsloven".

 

Jeg hadde derfor ikke vært så veldig redd for å ikke få tilbake pengene mine, men regn med at det kan ta lang tid siden eieren tydeligvis kjører "stikke hodet i sanden og håpe at problemene blir borte" taktikken.

 

Bestilte någen varer på meeter.no, som eies av Glomma Handel A/S, men etter 2 dager står ennå ordren som under behandling. ingen svar på verken mail eller telefon. Etter litt googling fant eg ut at Glomma Handel styres av Torfinn Alexander Tvete, som også er styre- og adm. leder hos en annen bedrift: ELINEWEB AS. Elineweb as jobber med:

Bransjer: Annen konsulentvirksomhet tilknyttet system- og programvare

Virksomhetsbeskrivelse: salg av varer, tjenester og programm. innen datarel. prod., intern., konsulentertjenester, utleie av databas. og web servicepl.

Etter ennå litt me googling, fant eg ut at Glomma handel ligger bare 1km fra Elineweb(luftlinje). viss han så såg den lappen hos glomma hadde hatt giddå te å sprunge bort te elineweb så hadde det vore gudd. muligt me finne Torfinn Alexander Tvete der;)

Syns dette er dårligt service, og håpe alle me kan få det me har bestillt eller pengene tilbake=)

Lenke til kommentar

Fikk akkurat fatt i Torfinn Alexander Tvete... Han tok telefonen når jeg ringte elineweb..

Han hadde ikke så mye med pcutstyr til det daglige å gjøre påsto han.. og de pengene var fortapt siden det var skiftet eiere og andre ting.. Han sa jeg kunne kontaktet advokaten(igjen)/boet for å se om det var noen penger å hente der.. men han tvilte... Snakk om userriøst dritt firma.. Han/firmaet burde bli stoppet snart.. der var 3700 sure studentpenger rett i dass!!

 

Snakka med advokaten og han sa det ikke var noe sjangs på penger ifra det firmaet...

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar

her finner man ut av litt av hvert om Tvete

http://www.proff.no/proff/search/roleDetai...Alexander+Tvete

 

Hen er daglig leder/innehaver/styreleder av:

 

Euro IT Norge AS

Tvete AS

Shopware Norge AS

Elineweb AS

Eu-Kontroll Sjekk Interaktiv & Diverse ANS (he he)

Varehus Interaktiv ANS

Datavarehuset Interaktiv & Diverse ANS

Pcutstyr Tvete

Tvete Consulting

Glomma Handel AS

Norsk Teleformidling AS

Lenke til kommentar
Sendte nettopp mail til tv2 hjelper deg. viss me får det opp på tv er di bare nødt til å fikse opp;)

 

Takk!

men jeg tror ikke det er så mye å gjøre med det.. pengene virker tapt!

Skal ringe forbrukerrådet igjen på mandag for å sette dem litt på saken. de sa jeg skulle ta kontakt igjen hvis det ikke løste seg..

 

edit.

Sendte forresten mail jeg også. får håpe de tar tak i saken.

Endret av micber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...