Gå til innhold

Opera lover raskere nettleser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde ikke jeg vært helt avhengig av firefox sine addons, ville jeg skiftet til opera for lenge siden.

Fins mange gode addons til Firefox ja, det er det ingen tvil om. Men en del av de som folk er mest avhengige av er faktisk funksjonalitet som fins innebygget i Opera :)

 

F.eks: mouse gestures, flashblock, opera sync (synkronisere bookmarks osv.), user JS (ala greasemonkey til firefox)...

Lenke til kommentar

Ingen har nevnt at Opera er desidert sikrest på flere måter.

 

De sidene som prøver å kræsje nettleseren din gjør ikke det, de som prøver å kjøre skadelig script klarer det ikke, og av en eller annen grunn klarte jeg ikke å hacke Opera til å automatisk redirecte meg når jeg gikk inn på et visst nettsted. Hacken virket derimot i FF og IE... Og alle de flotte draktene som kan lastes ned er rett og slett uunværlig for meg. Bruker Opera Standard Slim. Den gjør så nettleseren knapt tar plass i det hele tatt på skjermen.

 

Go Opera :new_woot:

Lenke til kommentar

En annen ting som er digg med opera (fant det nettopp ut) er at profilen er likedan både i windows og linux. Så det var bare å kopiere profilmappa fra windows til ubuntuinstallasjonen, og vips. Eneste jeg måtte endre var tastatursnarveiene mine, men ellers var alt som jeg ville ha det.

Lenke til kommentar

Jeg gir alltid Opera sjangsen ved nye versjoner men jeg vender alltid tilbake til Firefox. Nå synes jeg faktisk Firefox sin siste Beta er det beste.

 

Sikkerhet er viktig men brukeropplevelsen teller mye. Opera henger og trøbler mye med mange sider, det hører jeg også fra alle kanter i bekjentskapskrets som bruker Opera.

 

Opera Mini fortjener dog skryt, knall på mobiltelefoner.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Har Opera som favoritt nettleser, men den fungerer rett og slett ikke på alle nettsider og støtter ikke hva jeg vil kalle normale bedriftsløsninger uten at det må ”hackes”. Eksempler : På jobbens intranett som trolig er laget for IE så fungerer den 100% ved å ”lure” seg inn via et hack i about:config, Spoof UserAgent ID. Samme løsning gjør at sidene til amazon fungerer også

Nå vrøvler du jo noe så ekstremt da. Hvis du må gjøre så Opera rapporterer seg som en annen nettleser for at det skal fungere så er det SIDEN som BLOKKERER OPERA! Du sier jo selv at det fungerer fint hvis du hindrer siden i å blokkere den.

 

Det skal sies at Firefox har et verre problem med intranettet til jobben ,men den takler i alle fall Amazon

I følge det du skriver har Opera ingen verdens problemer med å "takle Amazon". Tvert imot er det Amazon som har bestemt seg for å blokkere Opera.

 

Det skal visstnok være et hack som skal få Citrix til å fungere her også gjennom først å installere firefox

Bare tull igjen.

 

Jeg vet at Opera kjemper hardt for å få folk til å lage løsninger basert på vedtatte standarder, og masse cred til dem for det, men de lykkes jo ikke, i alle fall ikke ennå..Og ja, jeg vet - dette innlegget har ikke en direkte knytning til at Opera nå blir noe raskere....men vi lever i en fri del av verden og kanskje folkene i Opera leser dette og får med seg at det er folk der ute som vil at leseren de leverer også skal fungere ut av boksen med f.eks Citrix...........

Du vrøvler verre enn verst. At Opera kjemper for standarder har ingen verdens ting med saken å gjøre. I tillegg til å støtte standardene er Opera bygget opp fra bunnen av for å klare å vise sider som ikke følger standardene.

 

Hva med å sette deg inn i saken før du vrøvler i vei?

Lenke til kommentar
Bare tull. Har aldri hatt slike problemer.

Heller ikke jeg, men hva i all verden har det med saken å gjøre? Brukeren sier hva han og hans bekjente opplever, det er da totalt uavhengig av hva DIN opplevelse er.

 

Jeg bruker for øvrig Opera 10 Alpha for tiden, og den henger seg en sjelden gang iblant. Synes det er imponerende at en alpha-utgave er så stabil som dette. Den er dessuten herlig kjapp, og greier 100/100 på Acid3-testen.

Endret av Peppep
Lenke til kommentar
Bare tull. Har aldri hatt slike problemer.

Heller ikke jeg, men hva i all verden har det med saken å gjøre? Brukeren sier hva han og hans bekjente opplever, det er da totalt uavhengig av hva DIN opplevelse er.

Problemet er at det han skriver prøver å gi inntrykk av at det er et generelt problem. Han uttaler seg som om det gjelder alle.

Lenke til kommentar
Bare tull. Har aldri hatt slike problemer.

Heller ikke jeg, men hva i all verden har det med saken å gjøre? Brukeren sier hva han og hans bekjente opplever, det er da totalt uavhengig av hva DIN opplevelse er.

Problemet er at det han skriver prøver å gi inntrykk av at det er et generelt problem. Han uttaler seg som om det gjelder alle.

Ikke i den grad du ønsker å vinkle det, men jeg satt bla med en nabo i dag som kjører 9.63 på 2 laptoper og 2 stasjonære og han var skit lei hele Opera for han synes han bare har hatt problemer med det. Men i hans tilfelle kan noe av dette også være OSet, sider som er laget mot IE og div., men ikke alt.

 

Jeg har også Opera 9.63 installert hos meg men bruker den lite da jeg ble overrasket over kvaliteten på siste FF beta. Men jeg vil gjerne at Opera skal fungere tilfredstillende derfor håper jeg den bla vil bli like rask som FF sin siste beta er. (vel jeg bruker FF 3.1b2 atm)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Ikke i den grad du ønsker å vinkle det

Vinkle hva? Benekter du det som ble skrevet?

 

Men jeg vil gjerne at Opera skal fungere tilfredstillende derfor håper jeg den bla vil bli like rask som FF sin siste beta er. (vel jeg bruker FF 3.1b2 atm)

Opera er i praktisk bruk mye raskere enn Firefox. At Firefox scorer høyere på kunstige tester som kun går gjennom små deler av JS endrer ikke dette.

Lenke til kommentar

Brukerne bes holde seg til sak og ikke person. Personangrep tolereres ikke, og i grove tilfeller vil den aktuelle brukeren bli fratatt tilgangen til forumet. Hva brukere mener om hverandre er ikke tema for tråden, og det er direkte ødeleggende for diskusjonen.

 

Innlegg med personangrep er blitt fjernet eller redigert. Brukere oppfordres til å bennytte p_report.gif-funksjonen om man kommer over personfokuserte innlegg av negativ art, fremfor å kommentere det i tråden. På den måten kan moderator bedømme saken og vi unngår videre personkrangel.

 

(Dette innlegget skal ikke kommenters, da det blir ansett som off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på PM.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det er så utrolig mange teite "nyheter" - spes. vedr. Opera.

Hva er det du snakker om?

 

Opera henger og trøbler mye med mange sider, det hører jeg også fra alle kanter i bekjentskapskrets som bruker Opera.

Bare tull. Har aldri hatt slike problemer.

 

Regner med at du tar til deg advarselen over her.

Du bør det. Her og i andre tråder.

 

Jeg er en stor "fan" av Opera, men fra og med 9.6n (særlig 9.63) så har det vært mye problem med "Not responding".

Har ikke sett noe klart mønster, men ser ut til å gjelde enkelte sider, og ved navigering (tilbake).

 

I Vista (den riggen som jeg har Vista på) forsvinner ikoner på "Personal bar" ved bruk.

I tillegg til "Not responding" titt og ofte.

Så her ble det konvertering til FF for min del. Synd egentlig, men nå har jeg begynt å like FF også. :)

 

Jeg *tror* det kan ha noe med om man gjør en "clean install" eller "upgrade".

Har selv kjørt "upgrade" siden 8.50 (på de fleste maskinene jeg har hatt over tid).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...