Gå til innhold

nforce2 og raid,nei, derfor kt400?


thorsan

Anbefalte innlegg

Hepp

 

Har et a7v333 kort med raid kontroller og en xp2000 cpu som jeg tenkte å bytte i en xp2500 barton sak da jeg har kjøper for det fornevnte :D

 

Problemet er at jeg har 5 IDE disker og en brenner, leser at nforce2 korta skal være bra, men ingen av disse er med raid, vel noen har sata raid sak. spm Kan sata raid saken benyttes med en konverter?

 

Er strengt tatt ikke avhengig av raid, men er avhengig av nok kontrolorere kan jo alltids stappe en pci kontroller inn i burken hva annbefaler dere isåfall?

 

Mener å ha lest at MSI kortene er fine å klokke med da en slipper å kødde med bro kutting / eller å slippe metal stump i socketen :) for å endre multiplier stemmer dette? eller var det nforce2 som muligjør dette?

 

Ikke tenkt å bytte ut rammen min det er 2* 512 mb pc2700 brikker cl2.5 sånn standard sak tatt dette i betraktning kan jeg like gjerne gå for et KT400(A) kort, kort med raid eller er tar jeg feil her?

 

til slutt, nForce2-SPP/MCP2, nForce2-IGP/MCP-T +++ forskjellen er hva?

 

 

edit fant en pølselabb feil, sikkert flere også

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hepp

 

Har et a7v333 kort med raid kontroller og en xp2000 cpu som jeg tenkte å bytte i en xp2500 barton sak da jeg har kjøper for det fornevnte :D

 

Problemet er at jeg har 5 IDE disker og en brenner, leser at nforce2 korta skal være bra, men ingen av disse er med raid, vel noen har sata raid sak. spm Kan sata raid saken benyttes med en konverter?  

Ja, du får konvertere for og koble vandlig ata-disker til s-ata kontrolleren.

Er strengt tatt ikke avhengig av raid, men er avhengig av nok kontrolorere kan jo alltids stappe en pci kontroller inn i burken hva annbefaler dere isåfall?  

 

Mener å ha lest at MSI kortene er fine å klokke med da en slipper å kødde med bro kutting / eller å slippe metal stump i socketen :) for å endre multiplier stemmer dette? eller var det nforce2 som muligjør dette?

MSI korta er ikke noe å gå for hvis du er en hardcore overklokker, men klarer fint litt moderat klokking(les tester). Men kan annbefale MSI på det sterkeste hvis du vil ha et stabilt og kraftig hovedkort(har selv et k7t266pro og et nFOrce2 kort fra msi).

Ikke tenkt å bytte ut rammen min det er 2* 512 mb pc2700 brikker cl2.5 sånn standard sak tatt dette i betraktning kan jeg like gjerne gå for et KT400(A) kort,  kort med raid eller er tar jeg feil her?  

 

til slutt, nForce2-SPP/MCP2, nForce2-IGP/MCP-T +++ forskjellen er hva?

det som står etter nForce2- er northbridge/southbridge, og kort fortalt; IGP/MCP-T er bedre.

Lenke til kommentar
Jepp og det hjalp meg veldig lite, ok ?

For å svare på spørsmålet ditt.

 

Jeg er enig at det er mangel på IDE/RAID/Whatever på nForce2 korta for øyeblikket. Du har 2 alternative i grunn. KT400A med RAID og alt annet møkk for å kunne koble til flest mulig IDE enheter ut av boks, eller så kan du kjøpe nForce2, bruke konverteren og heller kjøpe IDE kort i tillegg skulle du trenge ENDA flere IDE tilkoblinger.

Lenke til kommentar

Alltid like moro å kjøpe nytt hovedkort må vel sette igang med google forå bli klok på hva jeg skal kjøpe meg, med min flaks kommer det vel et nforce2 kort med raid idet angrefristen går ut på mitt kjøp *terg*

 

Noen som kan gi meg en god grunn til å kjøpe nforce2 ikke kt400a eller omvendt?

 

 

Thorsan

Lenke til kommentar

 

til slutt, nForce2-SPP/MCP2, nForce2-IGP/MCP-T +++ forskjellen er hva?

 

IGP versjonen er med integrert grafikk kjerne, en litt dårligere versjon av GeForce4 MX eller no - bruker delt minne

 

jeg ville gått for ett nForce2 kort, evt. med en PCI kontroller i tillegg, hvis du ikke får fiksa det på en annen måte.., iallefall ikkenoen via løsning...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...