Andersgh Skrevet 5. februar 2009 Skrevet 5. februar 2009 Hei! Vuderere en A6 2.4 Quattro. Noen som har meninger om dette motoralternativet? Hvordan er forbruk? Vedlikeholdskostander Driftsikkerhet osv Kort sagt. Er det en god motor, som gir mye for pengene, eller burde man gå for en annen?
toro6 Skrevet 5. februar 2009 Skrevet 5. februar 2009 (endret) med tanke på forbruk er vel diesel bedre, men da blir vel innkjøpsprisen høyere.. kjøper du Audi i Norge får du aldri mye for pengene? EDIT: denne linken snakker varmt om motoren. eller, det er vel A6 motorene generelt. les litt hos honestjohn.co.uk autoweb Endret 5. februar 2009 av toro2
ahpadt Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 Veldig fin motor, men den er glad i å drikke bensin. Går nesten aldri under 1l/mila.
toro6 Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 får den bilen til å flytte på seg, hvis du skjønner hva jeg mener? stor bil for 177hk..
Leo_ Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 2,4 blir en slags bastard her synes jeg, går for dårlig i forhold til forbruket. Jeg ville valgt en med en annen motor.
rublings Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 Jeg ville valgt 1.8T. Om du syns den er litt slapp så innstalerer du chip til 5000,- og vips har du ca 40hk ekstra. 1.8T finnes det utrolig mange av på internett også, så du har større mulighet for å finne en fin en, evt prute.
Andersgh Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Skrevet 6. februar 2009 Takk for fine svar. Fyll gjerne på med flere Hva mener du med at diselen er et bedre alternativ? snakker du da om 2.5 Quattro? Har hørt mye dritt om den motoren, men det var kanskje på tidligere modeller? med tanke på forbruk er vel diesel bedre, men da blir vel innkjøpsprisen høyere.. kjøper du Audi i Norge får du aldri mye for pengene? EDIT: denne linken snakker varmt om motoren. eller, det er vel A6 motorene generelt. les litt hos honestjohn.co.uk autoweb
Bushnell Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 ikke att jeg kan noe om audi, men problemet var vel fram til 2001-2002 det med att kammene ble utslitt alt for tidlig pga att kammene ble utsatt for dobbelt så mye trykk enn de egentlig skulle, derfor ble kammene ofte utslitt etter 150 tusen km. Og det har vel også vært en del problemer med forstilling. Audi 2,7 bi turbo er jo veldige gode biler å kjøre. Har kjørt en som var chippet og med tip tronic, det var utrolig behagelig å kjøre + att det sparker bra hvis en vil.
Kent Touch This Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 ikke att jeg kan noe om audi, men problemet var vel fram til 2001-2002 det med att kammene ble utslitt alt for tidlig pga att kammene ble utsatt for dobbelt så mye trykk enn de egentlig skulle, derfor ble kammene ofte utslitt etter 150 tusen km. Og det har vel også vært en del problemer med forstilling. Audi 2,7 bi turbo er jo veldige gode biler å kjøre. Har kjørt en som var chippet og med tip tronic, det var utrolig behagelig å kjøre + att det sparker bra hvis en vil. Det var vel hovedsakelig 2,5TDI V6 som hadde problemer med kammene?
Bushnell Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 stemmer det, regner med det var den han sikta til. Husker ikke helt årstallene det gjaldt men. Er jo ikke et veldig stort problem heller da, men er jo litt slitsomt å må begynne med å skifte kammer, da en verksted regning på det ofte kan bli rundt 10 lapper. Forstillingsproblemet er vel som regel ordnet på de fleste audier i dag da det har ryki for lenge sia
Kent Touch This Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 stemmer det, regner med det var den han sikta til. Husker ikke helt årstallene det gjaldt men. Er jo ikke et veldig stort problem heller da, men er jo litt slitsomt å må begynne med å skifte kammer, da en verksted regning på det ofte kan bli rundt 10 lapper. Forstillingsproblemet er vel som regel ordnet på de fleste audier i dag da det har ryki for lenge sia Nå står det jo ganske tydelig at han leter etter en 2,4 bensin.
Bushnell Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 men så vidt jeg vet gjelder forstillingsproblemet der også. Og grunnen til att jeg snakket om 2,5 tdi motoren er fordi noen la den fram som et forslag..
Penny Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 På en 2006 finnes hverken 2.5TDI eller 1.8T, begge disse hører til forrige generasjon, de aller siste tilhører modellår 2005. 2.4 på den nye typen A6 er en annen konstruksjon enn 2.4 på gammel A6, så erfaring med den gamle 2.4 (krympet 2.8) kan i liten grad overføres til den nye (krympet 3.2 FSI).
toro6 Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 Takk for fine svar. Fyll gjerne på med flere Hva mener du med at diselen er et bedre alternativ? snakker du da om 2.5 Quattro? Har hørt mye dritt om den motoren, men det var kanskje på tidligere modeller? med tanke på forbruk er vel diesel bedre, men da blir vel innkjøpsprisen høyere.. kjøper du Audi i Norge får du aldri mye for pengene? EDIT: denne linken snakker varmt om motoren. eller, det er vel A6 motorene generelt. les litt hos honestjohn.co.uk autoweb personlig ville jeg heller lært meg å stå på snakeboard fremfor å kjøre diesel, men drivstoffkostnadene blir lavere. du har valget mellom 2.0 tdi, 2.7 tdi og 3.0 tdi. (har jeg glemt noen?)
Atald Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 (endret) En kan jo også utdype dette litt og nevne at 2.0 finnes med forskjellig effekt. 2.0 TDI får man med 136 hk eller 170 hk. 2.7 TDI får man med 190 hk og 3.0 TDI med 240 hk. Endret 6. februar 2009 av Atald
Andersgh Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Skrevet 8. februar 2009 Fått mange fine tilbakemeldinger her og takk for det, men vil gjerne tilbake til mitt opprinnelige forslag 2006 2.4 Quattro (bensin på 177 hk) Er det noen som har erfaringer med denne? Både gode og dårlige er av interesse.
ahpadt Skrevet 8. februar 2009 Skrevet 8. februar 2009 (endret) Fått mange fine tilbakemeldinger her og takk for det, men vil gjerne tilbake til mitt opprinnelige forslag2006 2.4 Quattro (bensin på 177 hk) Er det noen som har erfaringer med denne? Både gode og dårlige er av interesse. Veldig fin motor, men den er glad i å drikke bensin. Går nesten aldri under 1l/mila. Faren min hadde en identisk modell som sin siste bil. Godt med dreiemoment, grei aksellerasjon og en deilig V6-lyd. Motoren høres nesten ikke når du er i fart. Som sagt så er det eneste jeg kan utsette at den nesten aldri bruker under 1l/mila, uansett om det er by- eller motorveiskjøring. Endret 8. februar 2009 av ahpadt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå