Imbakekeke Skrevet 5. februar 2009 Skrevet 5. februar 2009 Hei, jeg greide å ødelegge min PS2 mens jeg flyttet, og føler egentlig ikke for å kjøpe en ny PS2. Sparer heller pengene til en PS3 men Sony droppet jo tilbake kompatibiliteten så da får jeg ikke spilt spillene mine på den. Jeg har en veldig bra PC, og er rimelig sikker på at den skal greie å kjøre en PS2 emulator bra. Det er litt vanskelig å finne noe om hvilke PS2 emulatorer som er bra eller ikke, er det noen her som har noen erfaringer med PS2 emulatorer?
ukjentbrukergitt Skrevet 5. februar 2009 Skrevet 5. februar 2009 ettersom jeg har fått med meg, eksisterer det ikke en fungerende ps2 emulator.
Bytex Skrevet 5. februar 2009 Skrevet 5. februar 2009 (endret) Det er ingen som fungerer skikkelig, og prosjektene har vel blitt abandoned. Det er så mye tung hardware i en PS2 at en PC klarer ikke å emulere alt sammen og få det til å gå noenlunde greit. Noen demoer funker på PS2-emulatorer, men nesten ingen spill. Og sånn har det vært de siste 5-10 årene. Emulatorer fungerer ikke slik at de på et magisk vis får PS2-cd'ene til å spille på PC sin hardware. De må emulere hver eneste chip i konsollen i software. Og det tar vanvittig mye CPU-kraft. Endret 5. februar 2009 av Bytex
LaStrada Skrevet 5. februar 2009 Skrevet 5. februar 2009 Husk at PS2 selges veldig billig på bruktmarkedet. Solgte min gamle PS2 for hele 200 kroner her for litt siden.
Dracoknight Skrevet 5. februar 2009 Skrevet 5. februar 2009 Har erfaring, men det eksiterer ingen som drar spill over 5 FPS, men jeg har klart å få dem til å gå reint i filk sekvenser... Ga opp jakten etter at jeg fikk en PS2 sjøl...
Imbakekeke Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Skrevet 5. februar 2009 Takk for svar! Kanskje like greit å se over bruktmarkedet da ja. Håpet på at det hadde skjedd noe på denne fronten men. :/
Bytex Skrevet 5. februar 2009 Skrevet 5. februar 2009 Får en mye bedre spillopplevelse på TV med joypad i hånda enn å sitte foran monitor og spille på tastaturet uansett.
Dracoknight Skrevet 5. februar 2009 Skrevet 5. februar 2009 Får en mye bedre spillopplevelse på TV med joypad i hånda enn å sitte foran monitor og spille på tastaturet uansett. Har kjøpt til en USB Kopi av en playstation 2 kontroller til PCen min jeg, er akkurat lik en playstation. og du kan koble PCen til TVen så ittno problem på den kanten.. men jeg spanderer en 0,5l brus på TG om en av dere klarer å finne en N64 kontroller justert til PC....
Imbakekeke Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Skrevet 5. februar 2009 Får en mye bedre spillopplevelse på TV med joypad i hånda enn å sitte foran monitor og spille på tastaturet uansett. Jeg har runna FF7 både på PC og på PS, og jeg likte faktisk best å sitte forran PCen med tastaturet. Jeg er en av de som spilte på Amiga og Commandore som liten og har vokst opp forran ett tastatur!
Bytex Skrevet 5. februar 2009 Skrevet 5. februar 2009 (endret) Men med Amiga og C64 hadde man ALLTID en joystick til spill. Selv om den hadde bare en knapp. Competition Pro ftw Jeg sleit med å venne meg til mus/keyboard når jeg måtte over til PC på slutten av 90-tallet når Amigaen døde ut. Og pga TV'ns lave oppløsning, så alle spillene penere ut på TV enn en PC-monitor siden det ble mere "blurry", altså man så ikke skarpe stygge kanter så godt. PC-versjonen av FF7 kræsjer når den vil, det irriterte meg så mye at jeg aldri ble 1/10 ferdig engang, selv om den har masse mods for å se bedre ut. Tror jeg ga opp når spillet kræsjet hver eneste gang jeg var ferdig med siste bossfight (en eller annen tanks-ting) før World Map. Kræsja hele tiden istedet for å ta meg videre. Gidda ikke restarte enda en gang da. Har faktisk vurdert å kjøpe en PS2 og FF7 bare for å få fullført spillet skikkelig, as intended. Spaceworld i Oslo har masse imported-orginaler av FF7 i en monter. Endret 5. februar 2009 av Bytex
Imbakekeke Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Skrevet 5. februar 2009 http://digg.com/gaming_news/New_PS2_emulat...it_too?FC=PRCK0 Leste igjennom noen av svarene der, og det ser ut som at det finnes støtte for Dual Core i den nyeste versjonen av emulatoren. Dette skal nesten doble fpsen. Har Intel Dual Core@3ghz, Vista 4gig ram (kjører 32 bit enda, men får brukt ca 3.4 gig av rammen og Nvidia 8800GTS), og Crysis er det eneste jeg ikke har kjørt på denne PCen med maxed settings. Stilte ned til high og fikk fremdeles ~30 fps med 1680*1050 oppløsning.
Bytex Skrevet 5. februar 2009 Skrevet 5. februar 2009 Crysis har null og niks og si på en PS2-emulator. Fordi emulatoren utnytter egentlig ikke PC'n sin hardware, men emulerer all hardwaren inni PS2-en i software. Men dualcore-support hjelper nok endel. Lettere å bare finne en billig PS2 på finn.no tror nå jeg. Da får man full FPS, ikke kanskje 5-10 og masse hakking og grafikkbugs. Testa Silent Hill 2 på PS2-emulator, det loada greit men alle folkene hadde svære firkanter rundt seg og tåka var bare gusjete farger.
S-r-ex Skrevet 5. februar 2009 Skrevet 5. februar 2009 For PS2-emulatorer fungerer PCSX2 ganske bra. På min gamle bedritne Intel dual 2Ghz, 2GB ram, X1800 mobile laptop kjørte jeg FFX helt fint. Så litt kornete ut og lyden i CGI-sekvenser var ganske ute av sync, men nå er det mulig at det var fordi laptopen min ikke far kraftig nok. Hjemmesidene til emulatoren sier at du i det minste kommer deg fra start til slutt.
Dracoknight Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 Hmmm, skal se om jeg tar opp igjen Emulerings "skillsa" mine igjen... Satte opp en fin PS2 EMU før jeg fikk tak i dual ( nå har jeg quad så jeg forventer litt ) Så skal vi se om jeg klarer å få en til å gå mist 40 fps... Ellers med FF7 så prøvde jeg PC versjonen først, så gikk jeg over til PS1 emulator p.g.a at PC versjonen var ikke fullverdig engang.... og jeg kunne ikke klart meg uten save states... ( ikke som "oh shit i died" cheats, mer som "OMFG AFK" )
Imbakekeke Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Skrevet 7. februar 2009 For PS2-emulatorer fungerer PCSX2 ganske bra. På min gamle bedritne Intel dual 2Ghz, 2GB ram, X1800 mobile laptop kjørte jeg FFX helt fint. Så litt kornete ut og lyden i CGI-sekvenser var ganske ute av sync, men nå er det mulig at det var fordi laptopen min ikke far kraftig nok. Hjemmesidene til emulatoren sier at du i det minste kommer deg fra start til slutt. Dette høres mer positivt ut ja! Av PS2 spill så er det egentlig bare FFX jeg føler sterkt for å spille igjen. Er det noen FFX versjoner som kjøres bedre enn andre?
Herindur Skrevet 11. februar 2009 Skrevet 11. februar 2009 Har brukt PCSX2 en stund nå, fungerer stort sett fint, men en del justering må til. Var selv nødt til å rippe spillene til iso og mounte disse med Daemon tools for å ungå problemer. Anti aliasing fjerner noe av kornetheten. Det mest irriterende er at hastigheten på avspilling av skvenser (aeons, etc.) er svært variabel. FFX og FFX2 fungerer omtrent like godt. Spiller nesten aldri andre PS2-spill lengre, så kan ikke si noe utover det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå