Gå til innhold

Multicom med nye rutiner! 5 dagers "modningstid" på lagervarer før sending


Anbefalte innlegg

Bestilte noen varer fra multicom, alt var oppgitt med status "På lager", og i stort antall også..

 

Men etter å ha ventet nesten en uke på sporingsnummer og på at varene skulle bli sendt står de enda i status "Bestilt, ikke sendt". Så jeg sendte de en mail og spurte om hvorfor varene enda ikke var sendt, svaret kom sent og som følger:

 

"Hei. Enkelt forklart: Du har bestilt, vi har ikke sendt.

Ordren din sendes normalt innen 5 virkedager etter bestilling, dvs at den

bør sendes innen fredag fra oss.

 

Vennlig hilsen

XXXX XXXX"

 

Vet ikke hvorfor varene må ligge å "modne" en uke på lager hos Multicom, men fikk ikke opgitt noen grunn. Hvis de har problemer med driften eller at store deler av arbeidstokken er syk, ja så skal man være ærlig med kundene og si det som det er!

 

Styr unna og benytt heller andre leverandører.

 

Og husk: Venner lar ikke venner handle hos Multicom! ;)

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har forsøkt meg på en håndfull bestillinger via multicom, men i de fleste tilfellene har jeg endt opp med å avbestille. Årsaken er enkel; slik jeg forstår det (etter en samtale med kundeservice) har de ikke eget lager for varer, men får tredjepartsleverandører til å sende fra sine lagre. Klart det blir kluss og treghet i systemet dersom man skal koordinere flere sendinger fra lagre rundt omkring.

 

Det er vel kun et par bestillinger som har gått rimelig kjapt; multicom compal hgl 30 laptop og et minnekort til speilrefleksen.

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar

La selv inn en bestilling på torsdag, men idag orket jeg ikke vente mer, så jeg avbestilte ordrene, skal ALDRI mer handle hos multicom! Hvilket firma bruker 5 dager på å sende ut varer fra lageret?!?

Selv om varene var billigere hos Multicom, velger jeg en leverandør som sender ut varene samme dag, der skal Komplett ha skryt!

Bye bye Multicom, Hello andre webshops!

Lenke til kommentar
La selv inn en bestilling på torsdag, men idag orket jeg ikke vente mer, så jeg avbestilte ordrene, skal ALDRI mer handle hos multicom! Hvilket firma bruker 5 dager på å sende ut varer fra lageret?!

Det er jo rimelig håpløst å avbestille hos et firma som bruker en hel arbeidsdag på å svare på enkle mail og i tillegg mangler "slett ordre" knapp på sidene sine.

Lenke til kommentar
La selv inn en bestilling på torsdag, men idag orket jeg ikke vente mer, så jeg avbestilte ordrene, skal ALDRI mer handle hos multicom! Hvilket firma bruker 5 dager på å sende ut varer fra lageret?!?

Selv om varene var billigere hos Multicom, velger jeg en leverandør som sender ut varene samme dag, der skal Komplett ha skryt!

Bye bye Multicom, Hello andre webshops!

 

Vi må nok bare erkjenne det fakta at man må velge mellom høy pris/kort leveringstid og lavere pris/laaang leveringstid.

 

For min del spiller det sjelden noen rolle hvor lang tid det tar å få noe tilsendt (fra jeg legger inn ordren), men det som nå stopper meg i å velge multicom er tanken på en evt. garanti/retur- sak som sikkert hadde blitt et vente- mareritt.

 

Netshop kommer fortsatt til å være min foretrukne nettbutikk. Rask levering og ingen problemer med dem foreløpig.

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar
La selv inn en bestilling på torsdag, men idag orket jeg ikke vente mer, så jeg avbestilte ordrene, skal ALDRI mer handle hos multicom! Hvilket firma bruker 5 dager på å sende ut varer fra lageret?!

Det er jo rimelig håpløst å avbestille hos et firma som bruker en hel arbeidsdag på å svare på enkle mail og i tillegg mangler "slett ordre" knapp på sidene sine.

 

Finnes det virkelig nettbutikker som har "slett ordre selv"- funksjon i dag? Trodde dette var noe som hørte til i fortiden... Savner funksjonen stort.

Lenke til kommentar
La selv inn en bestilling på torsdag, men idag orket jeg ikke vente mer, så jeg avbestilte ordrene, skal ALDRI mer handle hos multicom! Hvilket firma bruker 5 dager på å sende ut varer fra lageret?!

Det er jo rimelig håpløst å avbestille hos et firma som bruker en hel arbeidsdag på å svare på enkle mail og i tillegg mangler "slett ordre" knapp på sidene sine.

 

Finnes det virkelig nettbutikker som har "slett ordre selv"- funksjon i dag? Trodde dette var noe som hørte til i fortiden... Savner funksjonen stort.

Ja, de fleste større litt mere seriøse har "slett ordre" knapp så lenge varene ikke er gått til "plukk" og ordren enda står som "åpen".

 

Når det gjelder konseptet webmercs, så pleier de fleste av disse å være rimelig rask og lar varene gå rett til deg fra importør. Det går ofte like raskt å få varer derfra som butikker med eget lager.

Lenke til kommentar
Alle webmercs butikkene har jo samme opplegget. (amentio, multicom, papyrus, meeter, techlife....)

 

Visste ikke at MultiCom var webmercs. Men der kan du se. Lærer stadig noe nytt. I tillegg handlet jeg nylig hos Papyrus.no og det blei sendt fra Papyrus butikk i Oslo. De tre andre vet jeg er webmercs.

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar
Alle webmercs butikkene har jo samme opplegget. (amentio, multicom, papyrus, meeter, techlife....)

 

Visste ikke at MultiCom var webmercs. Men der kan du se. Lærer stadig noe nytt. I tillegg handlet jeg nylig hos Papyrus.no og det blei sendt fra Papyrus butikk i Oslo. De tre andre vet jeg er webmercs.

Jeg var heller ikke klar over at Multicom var webmercs, vet de hadde eget lager før iallefall. Hadde jeg vært klar over dette hadde nok andre leverandører blitt valgt for min bestilling.

 

Kanskje Nettbutikk-guiden på hw.no kunne lagt til egen kolonne med info om butikkene i lista, der det står om de har eget lager eller er webmercs? Ingen dårlig ide! :yes:

Kunne vært svært hjelpsomt for de som ikke vil ha noe tull og varene raskt levert..

 

Føkk! har lyst til å knuse kneskåla til Multi"cum" akkurat nå :) det var hastevarer og nå ender jeg opp med å få såkalte lagervarer 14dager etter jeg bestilte! Hehe.. :w00t:

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Har bestilt 2 ganger fra multicom.

Den ene gangen(ganske lenge siden) var sånn som du beskriver, bestilt men ikke sendt. Dette sto vel i ca 5-6 dager, og jeg gadd ikke vente lenger så jeg sendte mail og sa jeg ville slette ordren.

 

Neste gang(rett før jul) sendte de den med en gang og jeg mottok den fort..

 

 

Forstår ikke jeg hvorfor de skal vente så lenge med å sende, virker bare tåpelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...