Gå til innhold

Intel Core i7 920 vs Core 2 Duo E8600


Anbefalte innlegg

Ok - kan vi være enige om at pr. i dag vil ett 260 eller 4870 holde i massevis til en 22"?

Da kan det være lurt å kjøpe et av dem - da de er forholdsvis rimelige, og heller kjøpe ett nytt kort når 260'en/4870'en begynner å skrante - det kan fort være det mest lønnsomme - for da har ganske sikkert både ATI og Nvidia lansert minst en ny serie.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff, har vist laget drama her:\

 

Jeg er bare ikke så velvitende selv, men vil gjerne ha en løsning som også kan fungere litt i fremtiden, ikke bare noe som er topp akkurat nå, slik jeg har forstått E8400 og 260 osv er.

 

Så kort oppsummert har jeg forstått det riktig?:)

 

Tror jeg går for en E8500/8600 med en 285 til, lest litt rundt på andre sider også.

Dette skulle vistnok være en grei løsning.

Til dette vil jeg ha Asus P5Q Deluxe, P45, Socket-775, DDR2 som hovedkort.

Har dette kortet plass til noen rambrikker større enn 800 mhz? I så fall hvilke?:)

Lenke til kommentar

Det tar alle DDR2 brikker uansett hastighet - Corsair er som regel sikrest med Asus.

Men skal du først opp i såpass dyrt hovedkort og skjermkort hadde jeg vurdert i7 faktisk, du får ett Gigabyte X58 kort på komplett til 1699,- nå - kun med Crossfirestøtte riktignok.

 

Men med såpass oppsett ville jeg definitivt også byttet skjerm til minst 24"/1920x1200

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...