Gå til innhold

IR på panasonic px81


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så dette på vga til mac. sitter 2.5 meter fra rett forran. rett til høyre der det er kontraster kommer strek:P

 

dety med tv3 har jeg sett og! spesielt logoen. tror jeg så det på en lcd og så det er kanskjet tv3?

 

Skal teste med broderns pc på søndag eller på xbox om jeg ser det samme da. Håper virkelig jeg ikke gjør det. orker ikke flere runder med panasonic.

 

IR har jeg enda btw, men foreløpig ser detut som det går raskere vekk, men startlinja til mac viste seg kraftig etter lille bruken. men kan være denne gangen det blir borte:P

 

 

Fortsetter tingene så kommer jeg til å søke om kreditering på tven.

 

Bildet er jeg forøvrig veldig fornøyd med. sort er noe blåaktig. men fortsatt bedre en LCD. lett å glemem dettte er en billigtv:P

Lenke til kommentar

IR blir ikke borte og det finner du på alle plasmaskjermer i større eller mindre grad. De som påstår noe annet er enten Pioneer eiere eller de vet ikke hva de skal se etter. Man ser det tross alt ikke på litt avstand...

 

Jeg vil anbefale deg å bruke cinema mode siden den produserer det mest korrekte bildet. Kontrasten bør ikke ligge så mye over midten, selv ikke etter 200 timer med innkjøring. Bildet blir fort litt overkokt og det blir ikke så pent.

 

Fargestyring blåser litt fart i blått og rødt.

Dette ødelegger teoretisk fargebalansen, men personlig synes jeg det gir en litt kul effekt. Hvis du skal kallibrere deg mot D65 så må den av. Støyreduksjonen bør du også skru av. Den gjør ikke stort annet enn at bildet hakker litt.

 

Fargene kan du faktisk sette ganske høyt. Bildet blir litt matt hvis du ikke gir det litt smell...

 

Min skjerm får IR hele tiden, men det forsvinner nesten med en gang.

Når går kritthvit IR bort etter noen minutter og det etter 1,5 - 2 timer med spilling.

Lenke til kommentar

Skal si det var mye knot på med den tv-en din...

 

Hvis du skal få en ny modell så burde du kanskje prøve G10...

X10 serien som tar over for PX80 får ikke så mye skryt...

 

Kanskje du skulle heve kjøpet, om mulig og heller skaffe deg en tilgodelapp. Panasonic kommer nemlig med en rekke modeller dette året. Alt fra topp til bunn modeller, men de skal vel sjekke markedet og sikkert prøve å kuppe Pioneers i samme slengen med sin nye PDP teknologi...

 

LG vurdere vistnok å kutte hele plasma produksjonen...

Lenke til kommentar
Hvis du skal reklamere på den så burde du vel gjøre det kjapt... Jeg mener, hva skal du med en tv som uler?

 

er ikke så høy uling da. er lavt. høres når det er stille eller tv kanal med ekstremt lav bakgrunstøy i filmen. men plagsomt når man hører. skal leke litt med skruene på tvbordet og se om det hjelper å løsne litt på festet.

 

 

 

etterfølgeren er inntresang men sies at den har lavere lysstyrke:/ så får avente å se. skal sende panasonic en mail så de er informert om jeg tester videre. orker ikke sende inn igjen nå

Endret av SnikendeChris
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Ja. det er her for godt, men syns ikke nesten. men merker tvlogoer brenner seg veldig lett. sett 1 time på en kanal og så kommer reklame med mye lys i. da ser jeg tvlogoen der enda. går jo bort men litt irriterende. kjører hver kveld hvitvask da jeg er redd for at det skal bli der for godt hvis jeg ikke fjerner det med en gang.

 

stememr det?

Lenke til kommentar
Ja. det er her for godt, men syns ikke nesten. men merker tvlogoer brenner seg veldig lett. sett 1 time på en kanal og så kommer reklame med mye lys i. da ser jeg tvlogoen der enda. går jo bort men litt irriterende. kjører hver kveld hvitvask da jeg er redd for at det skal bli der for godt hvis jeg ikke fjerner det med en gang.

 

stememr det?

 

Tja det kan umulig være rett, jeg testa mitt Pioneer 5090H og lot det stå på samme kanal fra ca 0800 på morran til ca 2300 på kvelden og så ikke anntydning til det du her nevner . :hmm:

Lenke til kommentar

Nå er 5090 et ekstremtilfelle av en skjerm som er svært tollerant mot innbrenning.

 

Innbrenning er ikke noe som setter seg ved tid, men ved bruk. Du kan gjerne sammenlikne innbrenning med å pusse en treplate med sandpapir. Pusser du for lenge på en plass blir det ugjevnt, en bulk. Det samme er det som skjer med TV-logoer som står fast på samme plass. For å bli kvitt innbrenningen må du pusse resten av flaten også, altså hvitvask for en plasma. Det blir hverken verre eller bedre med tiden uten bruk, det må altså fysisk bruk til. Når du ser TV brenner fosforet i plasmaskjermen.

 

Å kjøre hvitvask for ofte er heller ikke bra. Det er en relativt stor påkjenning for plasmapanelet, noe som vil redusere panelets levetid. Du bør selvfølgelig ikke være redd for å bruke det, men hverken hvitvaskfunksjonen eller panelet er designet for å gjøre dette hvær kveld.

Endret av chrlod
Lenke til kommentar

Pga mye bråk fra panelet har jeg sendt mail til panasonic og skal prøve å få kreditert tven. Har vært inne 3 ganger og skaø ikke inn igjen. Fik jo tven for 3 mnd siden finnes En grense.

 

Skal ta pengene tilbake nå. Orker ikke det styret og får heller holde meg med boks tv og slippe å bekymre meg over ting:)

 

Legger ved lyden: http://idisk.mac.com/chriso89-Public?view=web

 

dette høres fra vanlig sitteavstand. mye høyere en det som høres i klippet

 

 

må kanskje bruke quicktime til avspilling

Endret av SnikendeChris
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...