Gå til innhold

IR på panasonic px81


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sant nokk. ryktene sier neste mnd:) men siden jeg sitter med px81 som nettop er kjøpt føler jeg at jeg har gjort bomkjøp:P Tven er jo god da.

 

den nye kan man nokk regne med barnesykdommer i starten sikkert:P

 

 

Da Panasonic produserte PX80 så lukket de bort mange av sykdommene PV70 hadde og trolig har de kvittet seg med mye av de problemene de har hatt med PX80 når den nye serien kommer.

Når det gjelder din PX80 så bør du forlange nytt panel eller rett og slett vurdere å bytte hele tv-en. IR i mange timer av letterbox er et dårlig tegn og trolig vil tv-en din lettere får permanente innbrenninger enn en tv med et bedre panel.

Lenke til kommentar
Sant nokk. ryktene sier neste mnd:) men siden jeg sitter med px81 som nettop er kjøpt føler jeg at jeg har gjort bomkjøp:P Tven er jo god da.

 

den nye kan man nokk regne med barnesykdommer i starten sikkert:P

 

 

Da Panasonic produserte PX80 så lukket de bort mange av sykdommene PV70 hadde og trolig har de kvittet seg med mye av de problemene de har hatt med PX80 når den nye serien kommer.

Når det gjelder din PX80 så bør du forlange nytt panel eller rett og slett vurdere å bytte hele tv-en. IR i mange timer av letterbox er et dårlig tegn og trolig vil tv-en din lettere får permanente innbrenninger enn en tv med et bedre panel.

 

Den ble sendt inn så de bytter nokk panelet tenker jeg. går nokk ikke fikse det problemet:P

Lenke til kommentar

chriso89, kjør en 100timer med break-in?

bedre sent enn aldri?

Selv kjørte jeg en bilde-slide via SDHC i en slik periode, det er ikke noe jeg angrer på...


Her er noen plasser du kan laste ned slik;
http://www.eaprogramming.com/downloads/download_main.htm
http://www.webapalooza.com/plasma/
(http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1107017)


Her er ett skriv ifra panasonic som kan leses i tillegg;
http://www.dynamicdigital.ca/documents/Plasma%20Facts%20and%20Myths.pdf


edit_

Du har returnert skjermen ja? xD
well well, skrivet ifra pana, og breakin prosedyren bør kanskje brukes neste gang =)

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

tven hadde jeg kjørt inn i over 150 timer uten at det var noe bedre:/ posetive med å få en fikset tv er at de garanterer at alt skal fungere da:D

 

Håper de ikke bruker lang tid:)

 

 

 

 

Skal se på de linkene da jeg må kjøre inn tven på nytt hvis de bytter panel. De kan bare prøve seg å komme med at plasma er slik. da blir det krig

 

Men går nokk bra.

 

 

Ble en lang liste med feil jeg sendte de:P

 

Glorieeffekt

IR

Bildet noe uskarpt

Sort blir grønnsort etter noen timer med film

Buzzing i panelet. ( transformatoren sender vibrasjoner til metallet som lager lyden pga ikke festet godt nokk)

 

 

edit: DOH glemte å skrive p åat noe hakking i bildet. men ikke så farlig da den blir fikset

Endret av chriso89
Lenke til kommentar
tven hadde jeg kjørt inn i over 150 timer uten at det var noe bedre:/ posetive med å få en fikset tv er at de garanterer at alt skal fungere da:D

 

Håper de ikke bruker lang tid:)

 

 

 

 

Skal se på de linkene da jeg må kjøre inn tven på nytt hvis de bytter panel. De kan bare prøve seg å komme med at plasma er slik. da blir det krig

 

Men går nokk bra.

 

 

Ble en lang liste med feil jeg sendte de:P

 

Glorieeffekt

IR

Bildet noe uskarpt

Sort blir grønnsort etter noen timer med film

Buzzing i panelet. ( transformatoren sender vibrasjoner til metallet som lager lyden pga ikke festet godt nokk)

 

 

edit: DOH glemte å skrive p åat noe hakking i bildet. men ikke så farlig da den blir fikset

 

Du kan laste ned en innkjørings dvd fra nettet... Denne kan du snurre kontinuerlig i 16 timer. Veldig bra måte å kjøre inn en plasma skjerm på. Skal rote frem noen linker senere.

Lenke til kommentar

Ved siden av Pioneer så er det Panasonic som er mest kjent for å produsere de beste panelene.

Det vil alltid være en viss feilprosent ved produksjon av paneler. I dette tilfellet er det nok snakk om en skikkelig "mandags tv" som du selv har kalt den Chriss89.

 

Det er gjort sammenligninger mellom Panasonic og LG og i de fleste tilfellene kommer Panasonic best ut.

 

Eksempelvis er det lettere å få en permanent innbrenning på en LG enn en Panasonic.

 

Får man et bra panel så skal det ikke komme mye retention. Hverken på en Panasonic eller en LG, men sikkerhetsrutinene er ikke i nærheten av de Pioneer har kjørt på sine skjermer og derfor kan man aldri være helt sikker.

 

Hvis dere googler IR og Screenburn på PX80 så finner dere rett og slett ikke så mye. Hadde problemet til Chriss89 vært vanlig så hadde det fantes side opp og side ned på nettet om det.

 

I 2010 kommer trolig Panasonic til å bli den beste og største aktøren innen plasma. Det er nemlig de som tar over teknologien til Pioneer. Hvis systemet i det hele tatt overlever...

Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller prøver LG eiere å bashe panasonic ved enver anledning?
Kanskje en slurk "kritisk sans til egne ting" hadde gjort susen.
Finner man ikke noen feil, leter man ikke særlig godt. =p

Det er dog endel skikkelige reviews på nettet å boltre seg i!



Jeg gadd ikke å utsette xboxen for "break-in-surring". Med SDHC er det ingen bevegelive deler, unngår slitasje på xboxen og ender opp med mye mindre bråk! =)

Bare husk å sjekke at hele skjermen er i bruk. Selv startet jeg med lav kontrast o.l. og guffet opp etterhvert, men ettersom det er "perfekt eksponering" så kan man gjerne kjøre med høye instillinger fra starten?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Er det bare meg, eller prøver LG eiere å bashe panasonic ved enver anledning?

Kanskje en slurk "kritisk sans til egne ting" hadde gjort susen.

Finner man ikke noen feil, leter man ikke særlig godt. =p

Dette går igjen både her og på AVforum.no, flere som har kommentert det :)

 

Nå får dere dere slutte å ta alt så bokstavelig (dette var en fleip)

 

Panasonic eiere er ikke noe bedre den motsatte veien heller :roll:

 

Panasonic og da spesielt PX eiere er livredde for at noen som skal kjøpe seg en LG PG6000 skjerm, dette finnes det drøssvis med eksempler på her inne...

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Fikk svar fra panasonic på mailen jeg sendte noen uker siden:

 

 

Hej Christoffer,

 

Jag beklagar att du har inte fått svar tidigare.

 

Det är inte fel på TVn.

 

Om du hör buzze lyd, kontrollera, att du har inte valt

 

Dynamisk i Bildemodus.

 

Ändra det till Normal eller Bio, då borde ljudet försvinna.

 

Denna TV har så hög kontrast att det kan bli lätt bränning på skärmen, men det förvisnner

 

av sig själv.

 

MVH,

 

Panasonic support

 

 

 

Standardsvar? Er jo ikke normalt det jeg har

Endret av chriso89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...