Gå til innhold

høyttalerene reagerer på bevegelser med musa


Anbefalte innlegg

Har et forholdsvis irriterende problem.. høttalerene reagerer på musas bevegelser.. når musa beveges, kommer en suselyd i høyttalerene.. den samme lyden kommer hvis jeg scroller i vinduer i internet explorer.. I tillegg reagerer de og suser når cder spinnes opp i cd- og dvd spilleren..

Mest irriterende er det kanskje at når jeg spiller av dvd-er så har jeg hele tiden lyden fra dvd'en som spinner i bakgrunnen av filmlyden..

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se om ledningene fra PSU ligger i nærheten av lydkortet, i såfall flytt de lengst mulig vekk. Prøv også å flytte høyttalerene, hvis de står veldig nær PCen. Hvis du har PCI lydkort kan du prøve å flytte det til slot'en lengst vekk fra AGP.

Digitale kretser i en PC lager store mengder elektronisk støy. Analoge kretser på lydkortet liker ikke slik støy. Det er ikke godt å si om din PC lager mer støy enn vanlig, eller om lydkortet er mer følsomt enn vanlig.

Lenke til kommentar
er man ikke avhengig av den kabelen for å få lyd når man spiller av cd'er da`?

 

Nei, ikke hvis du har muligheten til å kjøre med digital overføring. Gå til Control Panel/System/Hardware/Device Manager/ eller tilsvarende, dobbeltklikk cd-/dvd-enheten, og se om du har et valg under Properties som heter 'Enable digital CD Audio for this CD-ROM device'. Sett hake for det valget.

 

Hvis Winamp nå ikke vil spille av .mp3, velg waveOut som Output-plugin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...