Gå til innhold

Ferbruarfest 2009 - sverrelerre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For min del ble komposisjonen i dag litt "stutt". Trangt kvadratisk utsnitt med sentrert motiv, hvor høyresiden av bildet ikke bidrar med noe særlig. Når det kommer fra Sverre, så lukter det litt nødløsning.

 

jeg er nok enig med deg i at dette er en nødløsning for min del (som jeg også nevner i posten...). Satser på å komme sterkere tilbake utover i uka :-)

Lenke til kommentar

Mandag 9. februar:

 

I dag dro jeg tidlig fra jobb for å komme meg ned til byen og ta noen bilder i det flotte lyset vi for en gangs skyld hadde her i Oslo. Selvfølgelig var t-banen 1/2 time for seint, og jeg rakk akkurat ikke lyset... Måtte derfor benytte meg av noe lengre lukkertider:

 

post-50883-1234208118_thumb.jpg

LX3:

8,8mm - f2,5 - 1/20 sec - ISO 400

 

En ser det jo ikke på denne typen bilder, men typen på bildet var litt av en fyr med hatt, frakk og snurrebart :-)

Endret av sverrelerre
Lenke til kommentar

Onsdag 11. februar

 

Jeg har omsider kommet til den erkjennelsen at denne ukens tema har vært for ambisiøs og for dårlig tilpasset årstiden: det blir rett og slett for tidlig mørkt til at jeg får knipset noen folk... Jeg velger derfor å vri over på et noe enklere og mer tidsriktig tema for resten av denne uken og neste:

 

Nytt tema: Vinterlandskap

 

Dette temaet stemmer også bedre overens med en kommende hyttetyr til høyfjellet. Etter denne noe pinglete reorienteringen (som jeg ber om forståelse for...), legger jeg ut et bilde fra i går, tatt rett før sola gikk ned bak horisonten:

 

Kulda og natta kommer krypende

 

post-50883-1234429430_thumb.jpg

 

LX3: 1/200 sek - f/4 - 60mm - ISO 80

 

Dette er fra Kjeller, hvor det var -24 grader i dag tidlig...

 

Den samme gården i oktober:

 

2970660145_359c7aeedf.jpg

 

Lenke til kommentar

Lørdag 14. februar:

 

På lørdag var jeg heldig, da en lav sol tittet gjennom trærne. Frostrøyken bidro til at det kom ut en slags "gudestråle" ut:

 

post-50883-1234816183_thumb.jpg

 

Nikon D40 & 18-70mm:

1/800 sek - f/14 - 35mm - ISO 200

 

Søndag 15. februar:

Søndag var preget av TETT tåke og kraftig snøvær. Dette "vinterlandskapet" er derfor tatt fra godstolen i hytta...

 

post-50883-1234815566_thumb.jpg

 

Nikon D40 & sigma 30mm:

1/160 sek - f/7,1 - 30mm - ISO 200

 

Mandag 16. februar:

Det har vært like dårlig vær i dag, som dere ser av bildet kan en knapt se 20 meter foran seg...

 

post-50883-1234815859_thumb.jpg

 

Nikon D40 & sigma 30mm:

1/250 sek - f/8 - 30mm - ISO 200

Lenke til kommentar
Lørdag 14. februar:

 

På lørdag var jeg heldig, da en lav sol tittet gjennom trærne. Frostrøyken bidro til at det kom ut en slags "gudestråle" ut:

 

Wow, det var stilig, flott fanget! Er det Vårherre som stiger opp bak trærne der, mon tro?

 

De to andre var ikke så verst de heller, skikkelig hustrig vintervær det der. Skjønner godt du holdt deg innendørs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...