Gå til innhold

Hvilken format i mplayer på acer one?


Pc96

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aldri funnet et videoformat som ikke mplayer vil spille, men du trenger selvsagt codecs til formatene. Det enkleste er kanskje å legge inn disse direkte, men jeg vil heller anbefale deg å legge inn en annen linuxdistro dersom du ikke har gjort det enda. Det vil gjøre det mye enklere for deg å legge til programvare og gjøre tilpasninger. Du kan for eksempel se på Easy Peasy som er basert på ubuntu og skal ha god støtte for aspire one.

 

Dersom du heller vil holde deg til Linpus kan du f.eks følge denne guiden.

Endret av anders iver
Lenke til kommentar

Vil heller anbefale VLC. Den spiller så og si alt. Eneste den ikke kan spille hos meg er webradio med WindowsMedia DRM (ikke vanlig på norske kanaler).

 

VLC er enklere å forholde seg til for en nybegynner. VLC finnes også for Windows og GNU/Linux-versjonen er lik. Mplayer er fin for de som liker å få til alt mulig med terminalen :)

Endret av oj88
Lenke til kommentar

er ikke så erfaren når det gjelder mplayer da jeg alltid har hatt problemer med at selv de mest vanlige formater har vært umulig og spille. mplayer har gitt meg beskjed om at videoen ikke kan spilles av og når jeg har åpnet VLC har den spillt videoen uten problemer. Jeg vil anbefale VLC på det sterkeste.

Endret av Ördög
Lenke til kommentar

Snodig. Jeg har aldri hatt problemer med mplayer, og foretrekker den foran VLC. VLC har en tendens til å bruke litt for mye ressurser (som er svært merkbart på såpass svak hardware).

 

Finnes en del gui til mplayer, gnome-mplayer er allerede nevnt ser jeg, så den er ikke bare for de som liker å surre rundt i terminalen. :)

Lenke til kommentar
Mplayer er fin for de som liker å få til alt mulig med terminalen :)

 

Men jeg har aldri brukt terminalen til Mplayer <.<

 

Nei, da har du brukt et av flere front-ends som finnes til MPlayer. F.eks gmplayer og gnome-mplayer. Synes ikke disse er noe å skryte av i forhold til VLC. I VLC sitt GUI kan man gjøre alt fra å lagre streams i det formatet man ønsker til å streame til andre, og en masse effekter osv.

Lenke til kommentar

Etter og ha lest olear sin tidligere post tenkte jeg at jeg skulle gi mplayer en ny sjanse. Synes mplayer fungerer veldig bra, og klarer spille av formatene jeg prøvde (flv, avi og mpg). Den er enkel å bruke med både CLI og GUI (hvertfall med smplayer som jeg prøvde).

 

Hvorvidt mplayer (med eller uten GUI) mangler (eller har flere?) funksjoner enn VLC aner jeg ikke. For jeg bruker videoavspillere bare til og spille av videoer. Så med tanke på at mplayer bruker mindre ressurser blir VLC lagt på hylla.

 

 

@ olear: Når det gjelder formater. Hvilke er det VLC ikke støtter? Skal ikke skryte på meg at jeg har prøvd alle mulighet formater, men har aldri møtt noen som ikke støttes.

 

 

EDIT: skrev litt feil.

Endret av Ördög
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...