Gå til innhold

'Bare Skann' valg på Samsung tv, hvordan justere?


Anbefalte innlegg

Jeg har ett Samsung LE40A566 LCD tv. Når jeg kjører PS3 på HDMI er det ett valg i tv menyen, om å sette bildet til 'Bare Skann'. Jeg forstår det slik at dette er en innstilling som kjører bildet best mulig, fra f.eks. blu-ray og spill osv..

Og jeg har hatt denne innstillingen aktivert helt siden jeg kjøpte tv. Men i dag når jeg skulle spille, så legger jeg merke til at det er kommet en liten blåaktig/prikkete stripe helt nederst på skjermen, i spill. Har så langt prøvd Motorstorm 2 og Resistance 2, det oppstår i begge spillene. Men jeg mener at dette har ikke vært slik før. Hvis jeg velger 16:9 innstilling forsvinner den, men da kuttes også litt av bildet på sidene.

Hva kan denne stripen skyldes? Det går ikke an å justere bildet opp/ned/høyre/venstre når jeg er inne i spill. Men det går an i PS3 menyen, men det virker ikke som justeringen bærer videre til spillet.

Noen som har peiling på hva dette kan være?

 

Edit: etter å ha eksperimentert litt med diverse innstillinger, er nå stripen borte. Merkelig. Bare jeg hadde visst hva som gjorde utslaget. Den siste justeringen jeg gjorde, var vel å endre 'PS upscale' fra Full til Off, i menyen til PS3. Men hva i all verden har det å gjøre med PS3 spill? Rare greier.....

Endret av buzo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...