Gå til innhold

risiko/sikkerhets analyse


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg er lærling for tiden også har jeg fått i oppgave og ta ein risiko/sikkerhetsanalyse av systemet/nettverk/bruker.

Etter hva jeg vet så kan jeg velge selv hvilket emne jeg ska ha. Men jeg lurer litt på om noen har noen tips til hva jeg kan bryne meg på. og eventuelt programvare som kan brukes til dette

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikkerhets og risikoanalyse går vel litt på det samme. Finne ut hva slags beskyttelsesprogrammer som er på pc-en (brannmur, antivirus og antispyware bør være minstekrav). Se til at det ikke ligger noen trojanere e.l. på pc-en som da er en risiko- og sikkerhetstrussel. Gjerne forberede deg med å finne ut av hvilke programmer som er gode, og hvilke som er mindre gode. Du må ta hensyn til betingelser for lisens dersom det skal brukes til kommersielt bruk.

 

Når det kommer til brukeren, blir det å finne ut hvor mye data vedkommende har. Finne ut hva slags rutiner personen har innen oppdatering av forskjellige programmer ( Java, Flash player og Adobe reader bør være oppdatert, i tillegg til Windows og beskyttelsesprogrammene).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...