Liquidant Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 (endret) Da var øyeblikket kommet hvor jeg faktisk blir bannet fra et MMO. Da vi var ferdig med T2 byen i guildet vårt var de fleste lei av farming så vi konstruerte et script som helt enkelt kun automatisk presset U en gang per 30 sek. Vi plasserte karakterer til farming hver natt i Imrian Ravine og høstet tilsammen 2-3k ressurser hver dag. I går ble tre av oss bannet for "unattended gameplay" noe som jeg stusser litt over. Det vi i utgangspunktet gjør er å simulere hver av oss trykke en knapp. I følge AoCs EULA står det ingenting om at script som simulerer arbeid er exploit eller border line-aktivitet. Noen som har tips til fremgangsmåte her? Bør jeg akseptere det og innse at jeg har gjort noe som utvilsomt er grunn for ban? Endret 8. februar 2009 av Liquidant
The Very End Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Du må nok på en måte akseptere det desverre. Er nokså likt en bot. Man programmerer, eller scripter noe til å gjøre noe for deg, selv om det ikke er store tingen så gjør den da noe av seg selv og du "leecher" på en måte som da blir urettferdig mot andre spilllere som farmer dette på vanlig vis.
maanemann Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Spawner det ikke mobs som angriper når man gatherer i Imran Ravine?
Slimda Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Da var øyeblikket kommet hvor jeg faktisk blir bannet fra et MMO. Da vi var ferdig med T2 byen i guildet vårt var de fleste lei av farming så vi konstruerte et script som helt enkelt kun automatisk presset U en gang per 30 sek. Vi plasserte karakterer til farming hver natt i Imrian Ravine og høstet tilsammen 2-3k ressurser hver dag. I går ble tre av oss bannet for "unattended gameplay" noe som jeg stusser litt over. Det vi i utgangspunktet gjør er å simulere hver av oss trykke en knapp. I følge AoCs EULA står det ingenting om at script som simulerer arbeid er exploit eller border line-aktivitet. Noen som har tips til fremgangsmåte her? Bør jeg akseptere det og innse at jeg har gjort noe som utvilsomt er grunn for ban? Enhver ting som gjør at DU ikke sitter og spiller selve spillet er nok i faresonen på ethvert spill på å bryte regler.
TheScorp Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Sånn strengtatt kan de jo banne deg for hva de måtte ønske.
Pantera Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Da var øyeblikket kommet hvor jeg faktisk blir bannet fra et MMO. Da vi var ferdig med T2 byen i guildet vårt var de fleste lei av farming så vi konstruerte et script som helt enkelt kun automatisk presset U en gang per 30 sek. Vi plasserte karakterer til farming hver natt i Imrian Ravine og høstet tilsammen 2-3k ressurser hver dag. I går ble tre av oss bannet for "unattended gameplay" noe som jeg stusser litt over. Det vi i utgangspunktet gjør er å simulere hver av oss trykke en knapp. I følge AoCs EULA står det ingenting om at script som simulerer arbeid er exploit eller border line-aktivitet. Noen som har tips til fremgangsmåte her? Bør jeg akseptere det og innse at jeg har gjort noe som utvilsomt er grunn for ban? Selv om jeg ikke aner hva FC's policy er ang. dette, synes jeg 1 ukes ban er ok. Å sette opp en farm-boter, ihvertfall etter mitt syn, en exploit. Men dette er det sikkert delte meninger om. Man kan jo selvfølgelig poste det i community-forumet, og få noen "offisielle" synspunkter via den kanalen, evt. via support. Pantera
Robinvi Skrevet 29. januar 2009 Skrevet 29. januar 2009 Dere trodde virkelig dette var greit og at du ikke ville bli bannet? God i troen ihvertfall, set skal du ha.
IntelAmdAti Skrevet 29. januar 2009 Skrevet 29. januar 2009 Da var øyeblikket kommet hvor jeg faktisk blir bannet fra et MMO. Da vi var ferdig med T2 byen i guildet vårt var de fleste lei av farming så vi konstruerte et script som helt enkelt kun automatisk presset U en gang per 30 sek. Vi plasserte karakterer til farming hver natt i Imrian Ravine og høstet tilsammen 2-3k ressurser hver dag. Noen som har tips til fremgangsmåte her? Bør jeg akseptere det og innse at jeg har gjort noe som utvilsomt er grunn for ban? Dette går innunder automasjon, det blir som å stille makro-knappene på G15-tastaturet til å "trykke" en tast ved faste intervaller. Som med boting blir man bannet for dette.
SirTommy Skrevet 5. februar 2009 Skrevet 5. februar 2009 Spawner det ikke mobs som angriper når man gatherer i Imran Ravine? Støtter denne! Hvordan i all verden løste dere dette?
Pantera Skrevet 5. februar 2009 Skrevet 5. februar 2009 Spawner det ikke mobs som angriper når man gatherer i Imran Ravine? Støtter denne! Hvordan i all verden løste dere dette? Mobs skalerer på level til den i gruppa som går inn først. Er vel bare å la en low-level gå inn som nr 1, så kan de andre gjøre hva de vil der inne. Pantera
SirTommy Skrevet 5. februar 2009 Skrevet 5. februar 2009 Vel, da vil jeg definitivt si at dette er en exploit og ban er fortjent.
Liquidant Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Skrevet 5. februar 2009 Alt er relativt. Jeg gråter ikke til Funcom, men i private instanser spawner det ikke mobs når du aktiverer resource nodes. Uansett, er tilbake til spillet nå og koser meg.
Arne Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Men hvis man da virkelig står og trykker u hvert sekund i 5 timer, blir man bannet da?
Patience Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå