Gå til innhold

Bilteorien, hva bør lesest på?


YkseN

Anbefalte innlegg

Jeg skal ta Bil teorien, og tenkte jeg skulle hjelpe meg selv og andre som sliter litt.

derfor lurte jeg på hvilket kapittel jeg burde lese mest på og hvilket jeg burde lest minst på? dette lurer jeg på fordi mange seier att: "det er ikke vitse å lese på det der, bare vås helle greia", men dette har gjort meg usikker..., trenger hjelp.

 

takk på forhånd..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt er like viktig. De som sier slikt du beskriver, sier det fordi de selv forstår hva det kapittel inneholder. Det betyr ikke at du ikke trenger lese på det også.

 

Er du levende opptatt av biler, og har skrudd mye, er det sikkert ikke vits å lese så mye på det tekniske om bilen f eks.

Lenke til kommentar
Jeg leste ikke ett ord i boken.

 

Trålte teoritentamen.no ca 20 ganger, så bar det opp til SVV å tok prøven. Sto på første forsøk, med 5 feil.

+1

 

Jeg leste ikke et ord i boken, tok kun teoritentamen til jeg hadde vert borti alle spørsmålene der. Sto på første forsøk med èn feil :)

Lenke til kommentar
hmm, skal prøve så godt jeg kan, boken er jo i seg selv tung å egentlig vanskelig å lese, men dere får svar om jeg står da:)

Teoriboka for bil er vel ikke tunglest. Er jo så å si bare bilder og eksempler med noen korte teoretiske forklaringer. Prøv å gå opp tel vogntog-teorien eller ADR-prøva du, så skal du få bla i tungleste bøker.

 

Å stå på teoriprøva for bil er ikke vansklig. Er bare luke ut de dumme svaralternativene i spørsmålet, så sitter man igjen med det rektige svaret. Men nå er jeg av den oppfattning at det som er langt viktigere enn å stå på teori-prøva, er å faktisk skjønne prinsippene bak teorien. Er to typer folk som står, å det er dem som KAN teorien, også er det dem som har flaks. Pugger man alle svara på teoritentamen.no vil man antakligvis få de samma spørsmåla på teoriprøva å dermed være i stand til å stå, men det er dermed ikke sagt man greier å koble teorien inn i en reell trafikk-situasjon når den tid kommer. Har man derimot forstått grunnprinsippene i boka, vil det være langt lettere å koble teorien inn i en praktisk trafikksituasjon når den tid kommer.

Lenke til kommentar

Les på det som du er dårligast i.

 

Veit om folk som har ignorert å lese på det biltekniske sidan det ikkje er vikitig for sikkerheita å vite korleis du fyller på spylerveske. Gjett kva den person strauk på i teoriprøva? :roll:

 

Alle spørsmåla i teoriprøva tell like mykje, å spørsmåla er tatt ut tilfelldig så det er umogleg å analysere seg fram til kva slags spørsmål du skal lese på.

 

Har du god greie på det biltekniske så les på skiltteori. Er du god på teori så les på det biltekniske.

Lenke til kommentar

Det siste kapittelet i veien til førerkortet er for det meste svada, jeg leste ikke igjennom det og besto med 2 feil. Så du kan skippe det, men det kan hende du får spørsmål om hvor mange som dør hvert år og sånt, men det kan du dra ut av teoritentamen eller prove.no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...