Gå til innhold

Forslag til handlekurv for et stillegående system


Anbefalte innlegg

Heisan!

 

Har såvidt begynt å titte litt på vannkjøling, da jeg synes at det er for mye støy med nåværende luftsystem. Jeg har pcn midt i stuen så et så lydløst system som mulig hadde vært best.

 

Jeg har lyst til å kjøle ned CPU og GPU, men også NB hvis det ikke fører til veldig mye ekstra kostnader.

 

Dette er da mine kompenenter:

 

Antec Sonata III, Svart Pianolakk ATX miditower m/500W PSU

AMD Athlon 64 X2 6400+ 3,2 Ghz

Club3D HD3870 512 MB GDDR4 PCIe 2.0 OC ATI RV670 XT, GS800 MHz, 2xDVI, HDTV Out

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 AMD790FX DDR2 AM2+ Phenom

 

Er dette kabinettet og komponentene egnet til vannkjøling?

 

Hvis det er, så vil jeg gjerne ha hjelp av noen erfarne til å sette opp et vannkjølingsystem.

 

Jeg har ikke tenkt noe særlig på overklokking, så hovedkriteriet mitt vil være at det er så stillegående så mulig. At CPU og GPU blir kjølt ned er jo også et krav:)

Jeg har regnet med et budsjett på rundt 2000kr, men føler dere at jeg går glipp av noe viktig for et par hundrelapper mer så bare før det på :)

 

Jeg har sett på komplette og eksterne system, men jeg føler at jeg har fingerferdigheter nok til å montere enkeltkompenetene selv. Med mindre et komplett eller ekstern sett er bedre og til samme pris så er det ett fett. Jeg vil heslt handle fra Norge. Helst fra én nettbutikk.

 

Håper noen med erfaring da kan hjelpe meg å sette opp et system med alt jeg trenger, dette vil jeg da sette stor pris på.

 

Med vennlig hilsen

Jebfx

Endret av jebfx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...