Gå til innhold

nyttige tips for rekruttskola.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
- Lær deg hva hva utstyr/klær/uniformer heter så raskt som du klarer.

- Ha god orden i skapet ditt, gjør alt så mye enklere.

- Sørg for å få troppen din til å stille likt, enten har alle hansker på eller så har ingen.

- Skaff deg en barbermaskin.

- Puss skoene kvelden før.

- Lås skapet ditt!

hehe okai,takk for rådene :!:

Lenke til kommentar

Hvis du bruker private sokker og boxere kan du la de militære ligge ferdig brettet i skapet hele perioden. Du har nok av klær så må brettes så det er greit å slippe noe av det.

 

Å bruke privat t-skjorte er ikke å anbefale fordi hvis dere får "lettelse i antrekk" skal det ytterste plagget alltid være militært. Jeg husker det var en i min tropp som måtte sitte med feltjakken på inne i et klasserom som på sommeren holdt nærmere 30 grader fordi han hadde privat t-skjorte under.

Lenke til kommentar
Hvis du bruker private sokker og boxere kan du la de militære ligge ferdig brettet i skapet hele perioden. Du har nok av klær så må brettes så det er greit å slippe noe av det.

 

Å bruke privat t-skjorte er ikke å anbefale fordi hvis dere får "lettelse i antrekk" skal det ytterste plagget alltid være militært. Jeg husker det var en i min tropp som måtte sitte med feltjakken på inne i et klasserom som på sommeren holdt nærmere 30 grader fordi han hadde privat t-skjorte under.

aha,tusen takk!

Lenke til kommentar

prioriter mat fremfor vask/skaprydding.

antagelig blir det ikke godkjent uansett i starten av rekrutten.

 

å si "du" til befalet er ikke så populært, heller ikke å kalle en kaptein for korporal(skjedde i troppen vår, under oppstilling)

rett måte å snakke til befalet på er: "Sersjant, menig Haraldsen kan jeg gå på do?"

 

som sagt tidligere, kontroll på utstyret er VIKTIG, både for deg og befalet.

når du får 2 min på å bytte fra X til Y, så er det greit å vite hvor og hva Y er...

i starten viser befalet hva som er hva, vi hadde ihvertfall en fyr som stod i gangen kledd slik vi skulle være kledd da, vi hadde vel 4 relativt like uniformer...

Lenke til kommentar

Ingen har nevnt det viktigste enda: vær punktlig! Tidsfrister er ikke veiledende. Får du beskjed om å møte kl 15:00, så møter du ikke kl 15:02. Du møter heller kl 14:55 eller tidligere.

 

"Dere har fire minutter på dere til å bytte til feltuniform" er ikke synonymt med "dere har fire minutter og tjuefem sekunder på dere til å bytte til feltuniform" ;)

 

edit: Dette her vil du uansett lære "the hard way" (fedigstilling), men det kan være greit å være klar over på forhånd.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Ta ferdighetsmedaljer på forhånd! Ser mye kulere ut når du har dobbelt så mange medaljer som alle andre på rekruttskolen.

 

Tror du kan ta følgende sivilt:

 

• Det Frivillige skyttervesens dugleiksmerke

• Norges skytterforbunds armegeværmedalje (Nais-medaljen)

• Norges svømmeforbunds Den store havhesten

• Norges idrettsforbunds idrettsmerke

• Norges skiskytterforbunds skiskyttermerke

 

I tillegg til Nijmegenmarsjen.

 

Kanskje litt lite tid akkurat nå, men Den store havhesten skal være lett å ta i løpet av en dag uten større forberedelser.

 

:tease:

Endret av KristofferB
Lenke til kommentar
Ta ferdighetsmedaljer på forhånd! Ser mye kulere ut når du har dobbelt så mange medaljer som alle andre på rekruttskolen.

 

Tror du kan ta følgende sivilt:

 

• Det Frivillige skyttervesens dugleiksmerke

• Norges skytterforbunds armegeværmedalje (Nais-medaljen)

• Norges svømmeforbunds Den store havhesten

• Norges idrettsforbunds idrettsmerke

• Norges skiskytterforbunds skiskyttermerke

 

I tillegg til Nijmegenmarsjen.

 

Kanskje litt lite tid akkurat nå, men Den store havhesten skal være lett å ta i løpet av en dag uten større forberedelser.

 

:tease:

såpass ja :p

Lenke til kommentar
Hvor får du tatt de medaljene henn? Har du en link med info om de?

Står litt om det her: http://www.mil.no/idrett/start/article.jht...rticleID=148848

 

Havhesten får du nok tatt om du blir medlem i en svømmeklubb eller lignende. Skyttermedaljene må du nok melde deg i en skytterklubb for å få tak i. Som sakt, litt sent nå, men for andre kan det være et tips. ;)

 

Forøvrig, begynte på dette programmet i dag: http://hundredpushups.com/

Bare å gjette seg hva det går ut på. Skal være mulig etter seks uker, så det skal du ha tid til før rekruttskolen.

 

Du har også twohundredsitups.com, som går ut på det samme.

 

Begge vil hjelpe deg med en høyere idrettsscore, som kan øke sjansen til å få plassen du ønsker. :)

Lenke til kommentar
Ta ferdighetsmedaljer på forhånd! Ser mye kulere ut når du har dobbelt så mange medaljer som alle andre på rekruttskolen.

 

Tror du kan ta følgende sivilt:

 

• Det Frivillige skyttervesens dugleiksmerke

• Norges skytterforbunds armegeværmedalje (Nais-medaljen)

• Norges svømmeforbunds Den store havhesten

• Norges idrettsforbunds idrettsmerke

• Norges skiskytterforbunds skiskyttermerke

 

I tillegg til Nijmegenmarsjen.

 

Kanskje litt lite tid akkurat nå, men Den store havhesten skal være lett å ta i løpet av en dag uten større forberedelser.

 

:tease:

Hæren? :p

 

Vet at folk i Hæren maser veldig om de der ferdighetsmedaljene.

Jeg har aldri hørt noen i luft eller sjø snakke om andre ferdighetsmedaljer enn de du får anledning til å ta under rekruttperioden på Madla (idrettsmerket og skarpskyttermerket). Ingen bryr seg, ikke det jeg har fått med meg ihvertfall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...