Gå til innhold

Sette opp stereo/hjemme kino

Anbefalte innlegg

Hei

Lurer bare litt på hvordan/hva man trenger for å sette opp et hjemme kino eller et stereoanlegg til musikk. Ikke noe pro egentlig, bare noe i 10-15K klassen.

Slik jeg har forstått det trenger man:

-Forsterker

-CD/DVD spiller

-Minimum to høyttalere forann

-Subwoofer

Stemmer ikke dette? Og så er liksom forsterkeren "hjerte" i anlegget? Den må kunne kobles opp mot PS3 og gi et bra lydbilde, pen balanse mellom akkustikk og bass...ja...det beste for den prisklassen.

Hva sier/anbefaler dere?

Takker :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Du ser jo at det følger med en receiver, fem høyttalere og en subwoofer. Da er det jo selvfølgelig et surroundanlegg.

Et slikt anlegg kan naturligvis brukes til å høre på musikk på i stereo, om det var det du mente. ;)

Lenke til kommentar

Hey-hey-hey!!! Jeg er noob! For to uker siden visste jeg ikke engang hva en forsterker var :p

Men misforstå meg rett: en reciver er det samme som forsterker, bare med innebygd radio?

Og hvordan funker anlegget til å spille høyt med? Skulle likt å ha noe som "blowed tha shitt ouut'of ya"!!! Altså når jeg skur på maks så sprekker ruta og sånt?:p

Lenke til kommentar

Då kan du berre kjøpe Cerwin Vega.

Men når du først skal bruke 10-15 tusen på eit anlegg, er det ikkje kjekt om det gjer frå seg god lyd og? Kor ofte har du behov for ekstremt volum og vibrasjon? Det meste av tida blir eit anlegg brukt på lågt volum, viktigare at det spelar fint der.

Lenke til kommentar
Då kan du berre kjøpe Cerwin Vega.

Men når du først skal bruke 10-15 tusen på eit anlegg, er det ikkje kjekt om det gjer frå seg god lyd og? Kor ofte har du behov for ekstremt volum og vibrasjon? Det meste av tida blir eit anlegg brukt på lågt volum, viktigare at det spelar fint der.

Ja enig der. Overdrev selvfølgelig med å "sprekke ruta" :innocent: Men god lyd er det jeg stiller høyest. Jeg har ikke lyst på noe bilstereo dritt som har 70 % bass og 5 % diskant, resten er bare skurring. Lavere og middels høy (altså behagelig høyt, slik at de oppe så vidt hører det) blir det nok for det meste. Vet ikke om det er noe "krav" til spill, men den kommer til å bli brukt mye til det! Har ikke gått fullstendig over til Blu-Ray enda, men kommer til å gjøre det innen året er slutt så den faktoren spiller også inn.

Takker :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Syns pakka di så politelig ut Flerek, men hva er egentlig forskjellen på den og denne + en nogenlunde forsterker?

Pakken jeg linker til har en ganske mye bedre subwoofer. Høyttalerne i "min pakke" har dessuten bedre bassgjengivelse og kan spille høyere før det går ut over lydkvaliteten. Alt i alt bedre.

Lenke til kommentar

Støtter anbefalingen til fLeRek. Den pakka har gode komponenter til en OK pris, er future proof, og passer fint sammen med PS3 som bluray avspiller.

Når det gjelder kabler så ikke la deg rive med til å kjøpe dyrt. Rimelige høyttalerkabler 2,5mm2 tverrsnitt, enkel coax til sub, og billig HDMI (om den ikke er over 5m).

Dette blir bra, du er heldig som kan svi av 15k på lyd, for nå får du mye for de kronene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...