CP-Monkey Skrevet 24. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 24. januar 2009 Hei Lurer bare litt på hvordan/hva man trenger for å sette opp et hjemme kino eller et stereoanlegg til musikk. Ikke noe pro egentlig, bare noe i 10-15K klassen. Slik jeg har forstått det trenger man: -Forsterker -CD/DVD spiller -Minimum to høyttalere forann -Subwoofer Stemmer ikke dette? Og så er liksom forsterkeren "hjerte" i anlegget? Den må kunne kobles opp mot PS3 og gi et bra lydbilde, pen balanse mellom akkustikk og bass...ja...det beste for den prisklassen. Hva sier/anbefaler dere? Takker Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Hører du mye på cd da? du kan spare deg litt penger om du f.eks bare kjøper forsterker å høytalere å bruker pc'en som musikkilde, eventuelt ps3'en Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Denne pakka og en CD-spiller (PS3?), så er du i mål. Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 fLeRek: Tar det som en selvfølge at den kan brukes som surround annlegg også? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Du ser jo at det følger med en receiver, fem høyttalere og en subwoofer. Da er det jo selvfølgelig et surroundanlegg. Et slikt anlegg kan naturligvis brukes til å høre på musikk på i stereo, om det var det du mente. Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Hey-hey-hey!!! Jeg er noob! For to uker siden visste jeg ikke engang hva en forsterker var Men misforstå meg rett: en reciver er det samme som forsterker, bare med innebygd radio? Og hvordan funker anlegget til å spille høyt med? Skulle likt å ha noe som "blowed tha shitt ouut'of ya"!!! Altså når jeg skur på maks så sprekker ruta og sånt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Skal du spille så høyt at ruta sprekker, så er jeg redd budsjettet ditt også sprekker. Anlegget vil spille høyt nok. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Då kan du berre kjøpe Cerwin Vega. Men når du først skal bruke 10-15 tusen på eit anlegg, er det ikkje kjekt om det gjer frå seg god lyd og? Kor ofte har du behov for ekstremt volum og vibrasjon? Det meste av tida blir eit anlegg brukt på lågt volum, viktigare at det spelar fint der. Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Då kan du berre kjøpe Cerwin Vega. Men når du først skal bruke 10-15 tusen på eit anlegg, er det ikkje kjekt om det gjer frå seg god lyd og? Kor ofte har du behov for ekstremt volum og vibrasjon? Det meste av tida blir eit anlegg brukt på lågt volum, viktigare at det spelar fint der. Ja enig der. Overdrev selvfølgelig med å "sprekke ruta" Men god lyd er det jeg stiller høyest. Jeg har ikke lyst på noe bilstereo dritt som har 70 % bass og 5 % diskant, resten er bare skurring. Lavere og middels høy (altså behagelig høyt, slik at de oppe så vidt hører det) blir det nok for det meste. Vet ikke om det er noe "krav" til spill, men den kommer til å bli brukt mye til det! Har ikke gått fullstendig over til Blu-Ray enda, men kommer til å gjøre det innen året er slutt så den faktoren spiller også inn. Takker Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Anlegget jeg linket til har full støtte for Blu-ray og alle nyere HD-lyd og bildeformater. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Det skal nesten godt gjerast å kjøpe eit anlegg til 10-15 000 som ikkje klarer å spele opp til smertegrensa. Difor er det kvalitet i lyden som må avgjere. Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Hva mener dere andre? Det bør holde i hvertfall 10 år med god lyd... Syns pakka di så politelig ut Flerek, men hva er egentlig forskjellen på den og denne + en nogenlunde forsterker? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Det er billigare og lyden dårlegare. Eg synest ikkje Proson leverer så godt. No har eg ikkje høyrt Yamaha-pakken, men det er mykje bass og bråk med Proson. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Syns pakka di så politelig ut Flerek, men hva er egentlig forskjellen på den og denne + en nogenlunde forsterker? Pakken jeg linker til har en ganske mye bedre subwoofer. Høyttalerne i "min pakke" har dessuten bedre bassgjengivelse og kan spille høyere før det går ut over lydkvaliteten. Alt i alt bedre. Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Kvalitet forann kvantitet -Adolf Hitler Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 26. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2009 Støtter anbefalingen til fLeRek. Den pakka har gode komponenter til en OK pris, er future proof, og passer fint sammen med PS3 som bluray avspiller. Når det gjelder kabler så ikke la deg rive med til å kjøpe dyrt. Rimelige høyttalerkabler 2,5mm2 tverrsnitt, enkel coax til sub, og billig HDMI (om den ikke er over 5m). Dette blir bra, du er heldig som kan svi av 15k på lyd, for nå får du mye for de kronene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå