Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen jenter/gutter som ikke er enig med PUA-klanen?


Anbefalte innlegg

Jeg er åpen for kritikk jeg. Men da må du jo komme med hvorfor du mener at jeg ikke presenterer sannheten uten å si at jeg er kunnskapsløs og uten erfaring innen deres hellige tema. Det hele bunner i respekt for seg selv og andre og det er på høy tid å gjøre noe med ukulturen. Det er hele poenget.

Du framstår som kunnskapsløs fordi du kritiserer noe du tydeligvis ikke forstår. Kritikken din er unyansert og for det aller meste lite treffende. Jeg kan være enig med deg i at man kan hente mye positivt fra kognitiv terapi og at dette kan være et godt verktøy for å bedre selvtilliten og selvbildet sitt, dersom dette skulle være noe man har behov for. Men jeg er helt uenig med deg når du kategorisk betegner alle andre måter å gjøre dette på som dårligere enn dette alternativet.

 

 

Er jeg en "know-it-all" fordi jeg sier at det er bedre å ha sex med de personene du kjenner?

Nei, du er en know-it-all fordi du skriver som om du har svaret og alle andre tar feil.

 

 

Jeg kom med det som noe konsktruktivt også ettersom det virker som dere ikke kan tro på at det går ann å oppføre seg som folk og alikevel få seg noe.

Her bruker du stråmannsargumentasjon igjen. Hvem er "dere"? Tror du alle som skriver på tråden mener akkurat det samme? Jeg kan bare skrive på vegne av meg selv. Hvor har jeg sagt at man bare får seg noe hvis man ikke oppfører seg som folk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan nesten vedde penger på at de fleste ikke engang hadde turt å prøve seg på noen jenter som ikke var på byen og var dritings.

Skal ikke melde meg så mye inn i denne diskusjonen, annet enn å nevne at dette sannsynligvis er penger du ville tapt. Gutter flest sliter ikke med å snakke med jenter på skolen, på jobb, hos venner, på kafe, i butikken, på trening eller på tur. De sliter med nattklubber, med høy musikk og skummel dansing og jenter som avviser gutter uten å se på dem. Å finne seg en jente på dagtid er mye enklere, men er man ute etter å få en jente med seg hjem en time etter man har møtt henne så er ikke O-fagstimen "the time nor the place".

Lenke til kommentar

Du framstår som kunnskapsløs fordi du kritiserer noe du tydeligvis ikke forstår. Kritikken din er unyansert og for det aller meste lite treffende. Jeg kan være enig med deg i at man kan hente mye positivt fra kognitiv terapi og at dette kan være et godt verktøy for å bedre selvtilliten og selvbildet sitt, dersom dette skulle være noe man har behov for. Men jeg er helt uenig med deg når du kategorisk betegner alle andre måter å gjøre dette på som dårligere enn dette alternativet.

 

Nei, du er en know-it-all fordi du skriver som om du har svaret og alle andre tar feil.

 

Her bruker du stråmannsargumentasjon igjen. Hvem er "dere"? Tror du alle som skriver på tråden mener akkurat det samme? Jeg kan bare skrive på vegne av meg selv. Hvor har jeg sagt at man bare får seg noe hvis man ikke oppfører seg som folk?

 

Jeg tar til meg den at jeg kan skrive på en annen måte, selv om poenget ville blitt det samme selv med et spørsmålstegn etter.. For høflighetens skyld i det minste.

 

Hvis du ser for deg pendelen i denne tråden, så svinger den for mye til en side. Jeg føler at det er nødvendig å gi kritikk slik at pendelen blir mer "nøytral". Selv om dere fremstår som ekstreme, og jeg også fremstår som ekstrem om det så måtte være tilfelle, så ville man hvertfall ikke kunne buse på videre uten andre vinkler. Dere er ikke enige med noen andre som ikke har blitt døpt i PUA miljøets navn.

 

Slikt kommer det lite positivt ut av.

 

EDIT: Så at administrator flyttet innlegg etter jeg publiserte dette. Beklager.

Endret av NicolasDarvas
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva er målet deres og hvorfor er dette målet? For jenter som faktiskt lar seg "imponere" av dette er jo ute etter akkuratt det samme som dere er. Jeg skjønner rett og slett ikke hva dere whiner about, for dette er ingen kunst. Det er rasjonell tankegang.

 

Dere om det, altså at dette virkelig er jenter dere vil tiltrekke, men det kommer til et punkt i livet hvor man forstår hvor tåpelig hele opplegget deres her er.

 

Jeg skulle så inderlig ønske at dere forstod dette, men det er dere for kalde til.

Lenke til kommentar

Hva er målet deres og hvorfor er dette målet? For jenter som faktiskt lar seg "imponere" av dette er jo ute etter akkuratt det samme som dere er. Jeg skjønner rett og slett ikke hva dere whiner about, for dette er ingen kunst. Det er rasjonell tankegang.

 

Dere om det, altså at dette virkelig er jenter dere vil tiltrekke, men det kommer til et punkt i livet hvor man forstår hvor tåpelig hele opplegget deres her er.

 

Jeg skulle så inderlig ønske at dere forstod dette, men det er dere for kalde til.

 

Jeg vil bare finne ei jente jeg trives med og som jeg syns er veldig pen. I mellomtiden kan jeg ha det "moro" med jenter som ikke faller inn i kategorien "kjæresteemne".

 

Det er målet mitt, har ikke no mål om å feie over 500 jenter eller bli PUA eller no sånt, bare finne ei søt, bra trent jente som også har bra personlighet. :love:

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Den kritikken blir absurd. Jeg inviterer ikke babes i bursdagen min, jeg inviterer de jeg bryr meg om. Det blir fort flere gutter enn jenter, og man er selvfølgelig helt likegyldig til hvor gode PUAs folk er i et sånt selskap. Hvis jeg vil drikke og spille Risk når jeg har bursdag så skal jeg vel få lov til det. Enkelte people, altså...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Den kritikken blir absurd. Jeg inviterer ikke babes i bursdagen min, jeg inviterer de jeg bryr meg om. Det blir fort flere gutter enn jenter, og man er selvfølgelig helt likegyldig til hvor gode PUAs folk er i et sånt selskap. Hvis jeg vil drikke og spille Risk når jeg har bursdag så skal jeg vel få lov til det. Enkelte people, altså...

 

Dårlige unnskyldninger.. Gutta i rsd skryter av å være DE pimpsa som drar hotte BABES hvor enn de ferdes. Hadde det vært et snev av sannhet i dette burde de iallefall klart å skrape sammen noe bedre enn en pølsefest av dimensjoner til denne selverklærte sjekkeeksperten Tyler - de få damene der var jo ikke tens akkurat heller.

 

Face it PUA er en SCAM. BULLSHIT-teorier fra ende til annen for å lure nerds fra pengene dems.

Lenke til kommentar

Den kritikken blir absurd. Jeg inviterer ikke babes i bursdagen min, jeg inviterer de jeg bryr meg om. Det blir fort flere gutter enn jenter, og man er selvfølgelig helt likegyldig til hvor gode PUAs folk er i et sånt selskap. Hvis jeg vil drikke og spille Risk når jeg har bursdag så skal jeg vel få lov til det. Enkelte people, altså...

Face it PUA er en SCAM. BULLSHIT-teorier fra ende til annen for å lure nerds fra pengene dems.

Nå er det ikke mange her inne som krever penger for tipsene sine, så den hateragen din får du heller ta med noen som har kommersielle-interesser i PUA.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Face it PUA er en SCAM. BULLSHIT-teorier fra ende til annen for å lure nerds fra pengene dems.

Er problemet ditt med PUA at teoriene i din mening ikke fungerer i praksis, eller at de selges til dyre summer? De fleste her i tråden har ikke betalt et rødt øre for noe av det, og har bare lastet det ned via torrents.

Lenke til kommentar

Dette er lolrage, ikke haterage. Just sayin, når hele fundamentet bak pua er bitterhet, løgn og bedrag så bør en være forsiktig med å svelge disse rådene rått. Har selv sjekket ut en del av dette og veit at det er masse sludder ute og går, som for eks at utseendet ikke har noe å si og at det er kun ens interne virkelighet som gjelder. Det er ikke oppskrift for damesuksess men for å bli sett på som en weirdo - som det tydeligvis er mange av i dette møkkecommunitiet. Det er ikke penger en kan sløse bort, men også tid og energi - som ikke bør brukes på på pua. Det diagrammet over her er et fint ekspempel på å fucke med hodet til folk. De få tingene som er fornuftige er jo bare common sense. Mitt råd er å drite fullstendig i dette tøvet og heller satse på å fikse utseendet sitt så mye som mulig og bruke alkohol - sånn som folk flest får seg no.

Lenke til kommentar

Mitt råd er å drite fullstendig i dette tøvet og heller satse på å fikse utseendet sitt så mye som mulig og bruke alkohol - sånn som folk flest får seg no.

Så det å sjekke damer har ikke noe å si med hva du gjør, hva du sier, hvordan du oppfører deg og hvilke valg man tar underveis? Alt handler bare om tilfeldigheter og de kort genene har gitt deg, og at forføring er ute av ens kontroll, det bare skjer?

Lenke til kommentar

Mitt råd er å drite fullstendig i dette tøvet og heller satse på å fikse utseendet sitt så mye som mulig og bruke alkohol - sånn som folk flest får seg no.

Så det å sjekke damer har ikke noe å si med hva du gjør, hva du sier, hvordan du oppfører deg og hvilke valg man tar underveis? Alt handler bare om tilfeldigheter og de kort genene har gitt deg, og at forføring er ute av ens kontroll, det bare skjer?

 

Utifra min erfaring så krediterer jeg utseendet mitt for mye av suksessen eller failuren. Jeg ser best ut når jeg er slank og veltrent og merket stor forskjell på responsen fra det motsatte kjønn etter at jeg en tid lot kroppen forfalle. Personligheten var den samme men mitt da akk så chubbye ansikt var ikke særlig tiltrekkende. Etter å ha disiplinert meg til å bli passe ripped igjen merker jeg at jenter flørter mer og tilbudene dukker opp igjen. Klesstil og grooming har ikke på langt nær påvirket grad av suksess som en slankt ansikt som viser ansiktstrekkene. Har fått med meg fine damer hjem selv når jeg har vært kledd som en dass uten å ha jobbet noe for det. Det kunne aldri skjedd i mine "feite" dager. Og uansett, hvis personlighet hadde vært avgjørende faktor så er pua fortsatt bortkastet tid. Forskjellige damer vil foretrekke forskjellige personligheter, det blir unødvendig tungvindt å tilpasse den påklistrede og falske karakteren etter hvert forsøk.

Kan like gjerne være seg selv. Og vennligst spar meg for det pisset om at pua handler om å være seg selv.

Lenke til kommentar

Mitt råd er å drite fullstendig i dette tøvet og heller satse på å fikse utseendet sitt så mye som mulig og bruke alkohol - sånn som folk flest får seg no.

Så det å sjekke damer har ikke noe å si med hva du gjør, hva du sier, hvordan du oppfører deg og hvilke valg man tar underveis? Alt handler bare om tilfeldigheter og de kort genene har gitt deg, og at forføring er ute av ens kontroll, det bare skjer?

 

Utifra min erfaring så krediterer jeg utseendet mitt for mye av suksessen eller failuren. Jeg ser best ut når jeg er slank og veltrent og merket stor forskjell på responsen fra det motsatte kjønn etter at jeg en tid lot kroppen forfalle. Personligheten var den samme men mitt da akk så chubbye ansikt var ikke særlig tiltrekkende. Etter å ha disiplinert meg til å bli passe ripped igjen merker jeg at jenter flørter mer og tilbudene dukker opp igjen. Klesstil og grooming har ikke på langt nær påvirket grad av suksess som en slankt ansikt som viser ansiktstrekkene. Har fått med meg fine damer hjem selv når jeg har vært kledd som en dass uten å ha jobbet noe for det. Det kunne aldri skjedd i mine "feite" dager. Og uansett, hvis personlighet hadde vært avgjørende faktor så er pua fortsatt bortkastet tid. Forskjellige damer vil foretrekke forskjellige personligheter, det blir unødvendig tungvindt å tilpasse den påklistrede og falske karakteren etter hvert forsøk.

Kan like gjerne være seg selv. Og vennligst spar meg for det pisset om at pua handler om å være seg selv.

Du svarte egentlig ikke på spørsmålet mitt. Jeg har ikke bestridet at utseendet har noe å si, men jeg spurte ikke om du hadde mest suksess som tjukk eller tynn. Mener du at du ville fått de samme damene uansett hvordan du hadde oppført deg eller sagt så lenge du holder deg tynn/trent?

Lenke til kommentar

Har lyst til å komme med min mening om PUA, selv om jeg kanskje ikke er den med mest erfaring på området.

 

Jeg tror nok PUA kan funke veldig bra, at man ved å gjøre de riktige tingene, si de riktige tingene på riktig måte så kan man egentlig totalt ignorere hvordan man egentlig ser ut. På en annen side har jeg jo sett Mystery i "the Pick-Up Artist", og der er jo en stor greie av forvandlingen at nerdene får en makeover og begynner å gå med rockestjerneklær. Men hvis man følger PUA rådene på denne måten driver man da i praksis med bedrag og lureri, siden man kun går inn for å skape en illusjon som jentene tiltrekkes av.

 

Jeg tror det er mer fair og bedre om man heller bruker det man lærer til å forbedre seg selv. Ikke pugg en tullete historie som står i PUA-boka, men se heller på hva som gjør den bra og finn ut hvordan du skal snakke om deg selv som gjør deg interessant. Vær bevisst på hvilke faktorer jenter tiltrekkes av; smil hele tiden, le, hold øyekontakt, dans og ha det gøy, så fosser det plutselig over av jenter.

 

Jeg har lest utrolig mange steder at man "skal" ta kontakt, stå litt sidevendt så man ikke gir for mye oppmerksomhet, passe på å snu ryggen til for å gjøre det klart at hun er mindre verdt enn deg. Dette er strengt tatt ikke nødvendig, og jeg tror man fort virker som en utrolig stiv person om man hele tiden skal passe på hvor man står og at man har en 37 graders vinkel bort fra jenta. Jeg tror heller ikke man har det spesielt gøy ved å bruke disse teknikken. Jeg kan forestille meg at det er gøy på starten å ha den "OMG det funker faktisk"-opplevelsen, men når det er over kan jeg ikke se for meg at det er noen som nyter å spy opp de samme gamle historiene om og om igjen mens man utnytter den kvinnelige underbevistheten. Er det virkelig så viktig å ha sex?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

PUAhate.com er ikke en veldig bra side. Etter å ha frekventert forumet der en tid, er det ikke vanskelig å legge merke til at de fleste som er det er bitre folk som aldri har fått resultater. Hvorfor de ikke har det, er uvisst. Så begynner de å spre rykter om at instruktører og "vanlige" PUAs er "scams", homofile eller jomfru. Slik fortsetter de helt til de føler seg bedre etter å ha blitt "lurt" av produktene de har kjøpt.

 

Merk: Det finnes faktisk folk som svindler i miljøet, men jeg har fått et inntrykk av at det kun er mindretallet av de kommersielle aktørene.

 

Dopegame: Personlighet er en viktig faktor i sjekking, men utseende hjelper stort.

Videre handler det om å utvikle selvtillit og god selvfølelse slik at man tør å være seg selv.

Lenke til kommentar

skakke nekte for at det er noen bitringer der men Puahate er en side primært for the lulz. Mye god og mørk humor, tipper de fleste der er mer normale enn folk som frekventerer sider som rsdnation. De finner også mye morsom dirt på puas og andre scammere, som for eks tylers fest som jeg postet. Alle som tar betalt for pua-tjenester er scammere i min bok. Det at disse selvutnevnte guruene kommer for å forsvare seg men de overbeviser ingen. Artig lesing er det uansett. Igjen trekker det løse begrepet personlighet frem, men jeg har til til gode å se hva pua kan godt gjøres for å utvikle en genuin og ikke minst likbar karakter. en annen ting også, det er ingenting som trekker opp eller ned selvtilliten som utseendet.

Dette påvirker omgivelsene også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...