Gå til innhold

Ansiktspleie for menn med problemhud?


deu

Anbefalte innlegg

Det er ikke så rart huden ble litt stram om du renset og barberte huden i tillegg til å bruke en ansiktsmaske på en gang, det kan bli litt i meste laget. Hvis du pleier å barbere deg hver dag kan det være en fordel om du barberer deg om morningen og tar masken om kvelden, f. eks. Når det gjelder barberskummet du bruker; ja, det er ikke spesielt bra. Ta en titt på ingrediensene. Det optimale er barberkost og en skikkelig krem, men det vil koste litt. Det er imidlertid en god invistering, da en god kost kan vare i mange, mange år ved riktig vedlikehold.

Endret av miCro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har feks en shampoo som er dårlig/feil kan dette også føre til masse greier i panna feks. Jeg gikk fra en nivea sport greie til en dyr sak på frisørsalongen fra l'oreal og har fått mye bedre hud. Vanlige var at jeg tok shampoo i håret og brukte den litt over alt, men med nye shampoen ødelegger ikke dette huda lenger.

 

Så om du bruker noe lignende og ganske "sterk" shampoo, kan dette også virke inn om du freser over ansiktet samtidig som du dusjer :)

Lenke til kommentar

Bruker litt forskjellig alt ettersom, alt fra Herbal Essences til Loreal, men dagligvareprodukter, ikke noe dyrt. Aldri brukt såpe i ansiktet, men seff, kommer jo litt på panna osv. uans, når jeg såper meg inn. Er i panna det er flest urenheter, har fin hud ellers, så mulig shampooen har en liten del av skylda hm

Lenke til kommentar

Barbershop.no blir drevet av en engasjert kar som gjør det parallellt med å studere og nå er han midt i en stor omstrukturering og forbedring av butikken, så systemene vil bli bedre. Er enig i at ting som ikke er på lager er irriterende, men han bruker faktisk nesten alt overskuddet generert av nettsjappen til å utvide med flere produkter. Send en mail og spør når det du er ute etter kommer på lager, du får garantert et kjapt svar.

Lenke til kommentar

Har nå testet disse 2 produktene: Anthony Glycolic Facial Cleanser og Baxter of California Clarifying Clay Mask. Ansiktsvasken er helt fantastisk! Utrolig drøy i bruk, og bruker den morgen og kveld, så har jeg så og si ikke fet hud mer, annet enn litt fet utpå dagen (t-sonen), men det er jo normalt. God, nøytral lukt, og veldig drøy i bruk :D

 

Ansiktsmasken har jeg ikke merket så mye til, brukt den 3 ganger, men en del hudormer, rundt nesen, er borte/mindre synlige. Vet ikke hvordan det hadde blitt med Anthony sin, kontra denne, men det føles godt i alle fall! :) Pannen min er så og si glatt nå. Bruker også kosttilskuddet Ren Hud, fra ansiktspleie.com, som hjelper mye.

Endret av deu
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Har nå i løpet av en periode på ca halvannet år testet så godt som hele ansiktsserien til anthony logistics, og vil konkludere med at det er produkter tiltenkt oljete hud, og bare det. Begge cleanserene kommer med gratis kjemisk peeling da, noe som må være en fordel for de prisbevisste (huden tørker ut og faller av etter et par uker med anvist dosering)

Standardfuktighetskremen avviker fra dette, dog, da det strengt tatt er en ball med lønnesirup i en spruteflaske.

 

Om du har tørr hud/kombinasjonshud uten store oljeproblemer/sensitiv hud, for all del kjøp noe annet. Har du vedvarende hudproblemer, gjør noe så umandig som å oppsøke et spasenter/hudpleiesalong og finn ut hva problemet er, før du gjør det jeg gjør og bruker tusenvis av kroner på produkter som enten er feil for DIN hudtype, eller som du rett og slett ikke trenger. Det koster ikke stort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...