morgan_kane Skrevet 24. januar 2009 Skrevet 24. januar 2009 (endret) Er på utkikk etter DVDplater som tar mer en 4.5GB. på de lokale butikkene har de bare 4.5GB DVD plater. Endret 24. januar 2009 av morgan_kane
morgan_kane Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Skrevet 24. januar 2009 (endret) Ka som e forskjellen på dual layer og doble layer? det e ikke sånn at eg må snu DVD plata for å brenne på andre sida? hva er gjennomsnittig pris per plate? skal prøve å se om eg finn meg noen billige plater. Endret 24. januar 2009 av morgan_kane
Deem Skrevet 26. januar 2009 Skrevet 26. januar 2009 Du må ikke snu plata, men den har to lag som data kan skrives på, i motsetning til vanlig en vanlig DVD som bare har ett lag. Koster ca. 20kr per plate, Hadde heller kjøpt en haug med vanlige DVD-plater og splittet filene mine i to eller noe.
^fmj Skrevet 26. januar 2009 Skrevet 26. januar 2009 (endret) Ka som e forskjellen på dual layer og doble layer? det e ikke sånn at eg må snu DVD plata for å brenne på andre sida? hva er gjennomsnittig pris per plate? skal prøve å se om eg finn meg noen billige plater. Det er det samme, dvd+r double layer, dvd-r dual layer. Double-sided fins også, de kan du brenne på begge sider. Dvdink har plater til rundt 10-kroningen. Endret 26. januar 2009 av ^fmj
GullLars Skrevet 26. januar 2009 Skrevet 26. januar 2009 (endret) Hvis du kjøper spindler kan du få vanlige 4,5GB plater til ca 1,50 pr plate, og dual layer til ca 5-6 kroner. Men da må du i tillegg kjøpe cd-mapper eller hylser løst, eventuelt putte de tilbake på spindlen. Endret 26. januar 2009 av GullLars
Deem Skrevet 26. januar 2009 Skrevet 26. januar 2009 En CD mappe eller bunke med CD-konvolutter koster ikke allverden.
GullLars Skrevet 26. januar 2009 Skrevet 26. januar 2009 (endret) Stemmer deem, en spindel/cakebox pluss mappe eller plast/papir etui koster mye mindre enn CD/DVD med cover, si prisreduksjon på 2-3 ganger, og mer dersom man kjøper det billigste merket man finner i stedet for sony/verbatim. Endret 26. januar 2009 av GullLars
Rescue me Skrevet 26. januar 2009 Skrevet 26. januar 2009 Ser at prisen på dual layers ikke er så verst nå . Husker for 3-4 år siden da det kostet alt for mye.
GullLars Skrevet 26. januar 2009 Skrevet 26. januar 2009 (endret) Så lenge du får 3 enkeltlags til billigere enn èn dobbel-lags så er det uaktuelt for min del. Hvis prisene kommer til det punktet eller under så vil jeg vurdere dobbel-lags pga plass sparing (på rommet) og redusert kostnad av hylser. Fant forresten en oppbevarings-sak for folk som brenner mye som blir veldig lukrativ pris og plass messig: DJ Style Aluminiumskoffert med plass til 1000 CD/DVD'er, 499 på multicom. Den er ikke så stor heller, 41 x 31 x 28 cm BxHxD. De har også en som er en smule større med plass til 2000 stk for 784. Selv om jeg ikke har bruk for all plassen (ennå) tror jeg at jeg vil ha meg en slik for enkelhet og oversikt, og ikke minst at den gjør det lett å få med seg alt når jeg eventuelt skal flytte seinere. Endret 26. januar 2009 av GullLars
Rescue me Skrevet 26. januar 2009 Skrevet 26. januar 2009 Så lenge du får 3 enkeltlags til billigere enn èn dobbel-lags så er det uaktuelt for min del. Hvis prisene kommer til det punktet eller under så vil jeg vurdere dobbel-lags pga plass sparing (på rommet) og redusert kostnad av hylser. Noen gang kan man ikke dele filene over flere disker, f eks på filmer (kan jo, men best om alt er på en) .
GullLars Skrevet 26. januar 2009 Skrevet 26. januar 2009 (endret) Noen gang kan man ikke dele filene over flere disker, f eks på filmer (kan jo, men best om alt er på en) .Vell, så langt jeg vet så er det kun full HD filmer som er over 4,5GB. Eventuelt DVD rip dersom det ikke blir komprimert. Driver man med slike ting som digitale sjøfarere med øyelapp ofte gjør så er det vell kanskje greit med DL plater ja. Endret 26. januar 2009 av GullLars
Rescue me Skrevet 26. januar 2009 Skrevet 26. januar 2009 Noen gang kan man ikke dele filene over flere disker, f eks på filmer (kan jo, men best om alt er på en) .Vell, så langt jeg vet så er det kun full HD filmer som er over 4,5GB. Eventuelt DVD rip dersom det ikke blir komprimert. Driver man med slike ting som digitale sjøfarere med øyelapp ofte gjør så er det vell kanskje greit med DL plater ja. Vanlig DVD filmer (som man kjøper) kommer på dual layer plater av den enkle grunn at de tar over 4,5 GB plass, så vil man ta backup av disse uten kvalitetstap må man bruke dual layer plater.
Deem Skrevet 26. januar 2009 Skrevet 26. januar 2009 (endret) Om man ikke skal ta backup får man lastet ned filmer i 720p som er lagd for å få plass på en vanlig DVD plate, og det skal godt gjøres å klage over kvaliteten så lenge det er en god rip. Endret 26. januar 2009 av Deem
morgan_kane Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Skrevet 26. januar 2009 Det er noe som ikke er laget i HD og fa må man laste ned i den nest beste kvaliteten som er DVD rip. derfor trenger jeg dual layer plater.
GullLars Skrevet 26. januar 2009 Skrevet 26. januar 2009 OK. Alle seriøse netthandler og el-butikker har dual layer plater. Hvis du ikke finner det må du lete bedre eller spørre betjening
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå