Gå til innhold

Jobbe i Disney World i Florida


Anbefalte innlegg

Fikk dere beskjed om å betale 150 € til InternationalService og 150$ til Walt Disney?

"The 150€ deposit is different from the 150$ program Assessment fees you are required to pay on the Walt Disney World website. The 150€ deposit will be deducted of the global amount of the flight that International Services booked for you.

Should we not receive the payment by the deadline, whatever your departure date is, we will cancel your departure to Walt Disney World Florida, considering you don't want to confirm it.
-Syntes det er litt merkelig å betale 150€ for å bekrefte avreisedato i tillegg til 150$ til Disney
Endret av SpexWave
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Fikk dere beskjed om å betale 150 til InternationalService og 150$ til Walt Disney?

"The 150 deposit is different from the 150$ program Assessment fees you are required to pay on the Walt Disney World website. The 150 deposit will be deducted of the global amount of the flight that International Services booked for you.

Should we not receive the payment by the deadline, whatever your departure date is, we will cancel your departure to Walt Disney World Florida, considering you don't want to confirm it.

-Syntes det er litt merkelig å betale 150 for å bekrefte avreisedato i tillegg til 150$ til Disney

De trekker dette fra flybilletten din(int.serv), mens Disney bruker det til vask av leilighet før du kommer, buss mens du er der og housing events :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Hei! 

Hvordan er det når man kommer ned dit? Blir man møtt på flyplassen av noen og får man en "guide" som kan vise deg rundt den første dagen - eller er man ganske på egenhånd når man har kommet frem?

Er det lurt å ha spart opp en god del før man drar reiser over for å jobbe?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei! 

Hvordan er det når man kommer ned dit? Blir man møtt på flyplassen av noen og får man en "guide" som kan vise deg rundt den første dagen - eller er man ganske på egenhånd når man har kommet frem?

Er det lurt å ha spart opp en god del før man drar reiser over for å jobbe?

Man blir ikke møtt på flyplassen, men man får god informasjon før man kommer ned. Du får også en kupong til mears som tar deg til Vista Way der du sjekker inn og får tildelt nøkkel til leiligheten. De hjelper deg med å komme til leiligheten din etter det og så er du i grunn på egenhånd. Men de første dagene får du MASSE informasjon, og det går igrunn veldig greit alt sammen. 

 

Jo mer du har spart opp på forhånd, jo mer får du gjort. Man må ikke ha masse penger spart opp, men ca. de tre første ukene får du ikke lønn så de ukene MÅ du ha penger med hjemmefra. Du trenger også helt sikkert litt forskjellig ting til leiligheten den første tiden, så litt penger er du nødt til å ha med. Det er nok veldig individuelt hvor mye penger man burde ha med, men dersom du skal jobbe i merch så tjener du ikke veldig mye og om du da f.eks ønsker å reise litt i løpet av året burde man vel ha med litt penger til det. Om du vil ha årskort til Universal og/eller kjøpe bil der borte er det greit å ha med penger til disse tingene. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hellois, vurderer sterkt å gjøre dette her. Blir ferdig med Bachelor  til jul så virker som det perfekte avbrekket før Masteren. 

Men har et par spørsmål:

 

Jeg kommer til å være 24 - 25 det året jeg er der nede, er dette for gammelt? Ser at de fleste nordmenn drar rett fra videregående, men er kanskje ikke sånn blant de andre landene? Selv om jeg kommer godt overens med folk i alle aldere har jeg begynt å merke det liiiitte grann på de ferskeste av ferske 18 åringer, de 5-6 åra mellom oss har faktisk litt å si liksom :p  Har selvfølgelig null problemer med det, men hadde ikke sagt nei til noen 20 + åringer. 

 

Jeg har et par allergier, er dette noe som vil gjøre det vanskelig? evt må jeg nevne det til Disney World? Jeg har ganske gode matrutiner; bare jeg har til gang til kjøkken er det ikke noe  stress. (Kan selvfølgelig, og har, jobbet i kjøkken med mat jeg ikke tåler).

 

Og til slutt, er det bare å søke nå og så får jeg mest sannsynlig en jobb der på nyåret, gitt at intervjuet osv går bra? 

 

Merker det tok meg litt for lang tid å finne der man skulle søke (mange utdaterte sider)er gjennom Disney Careers som 

Norway Cultural Representive folk har søkt?

 

Takk for svar :wee:  

Lenke til kommentar

Hellois, vurderer sterkt å gjøre dette her. Blir ferdig med Bachelor til jul så virker som det perfekte avbrekket før Masteren.

Men har et par spørsmål:

 

Jeg kommer til å være 24 - 25 det året jeg er der nede, er dette for gammelt? Ser at de fleste nordmenn drar rett fra videregående, men er kanskje ikke sånn blant de andre landene? Selv om jeg kommer godt overens med folk i alle aldere har jeg begynt å merke det liiiitte grann på de ferskeste av ferske 18 åringer, de 5-6 åra mellom oss har faktisk litt å si liksom :p Har selvfølgelig null problemer med det, men hadde ikke sagt nei til noen 20 + åringer.

 

Jeg har et par allergier, er dette noe som vil gjøre det vanskelig? evt må jeg nevne det til Disney World? Jeg har ganske gode matrutiner; bare jeg har til gang til kjøkken er det ikke noe stress. (Kan selvfølgelig, og har, jobbet i kjøkken med mat jeg ikke tåler).

 

Og til slutt, er det bare å søke nå og så får jeg mest sannsynlig en jobb der på nyåret, gitt at intervjuet osv går bra?

 

Merker det tok meg litt for lang tid å finne der man skulle søke (mange utdaterte sider)er gjennom Disney Careers som

Norway Cultural Representive folk har søkt?

 

Takk for svar :wee:

Du har funnet rette plassen for å søke. Er ikke sikker på om det er noe krøll med International services sin side, eller om de ikke brukes lenger, men nå må man i alle fall søke igjennom disneycareers.

 

Allergier er ikke noe problem, du har eget kjøkken i leiligheten din og når du er gjest i Disney er de veldig flinke med allergier. Kokken kommer til bordet. Tror man kan si ifra på intervjuet også slik at de er klar over det.

 

Om du søker nå får du sikkert komme på intervjuet 17 oktober, og da er det avreise fra januar og utover. Du kan be om tid du ønsker å reise, men det er ikke sikkert du får akkurat når du ønsket.

 

Jeg skal nedover i februar, og jeg blir 24 før jeg drar og 25 mens jeg er der. De fleste 18åringene kommer om sommeren. Det er eldre folk der også, slapp helt av :) spesielt i de andre landene, men også i Norge!

Endret av Bolla91
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har nå fått dato 14 mars. Noen flere som har denne datoen?

 

Jeg har har betalt "Program fee" og motat bekreftelse på dette.

Har lagt inn all nøvendig info om pass, hvem de skal kontakte ved uhell, norsk adresse og hvor jeg trenger visum.

 

Men jeg trenger å legge helse forsikring, noen som har tips hvor jeg kan lete?

Lenke til kommentar

Dersom du vil ha norsk forsikring krever forsikringsselskapene at du er frivillig medlem av folketrygden. Du finner søknadsskjema på NAV sine nettsider :)

Ellers brukte Disney å rekruttere nordmenn gjennom et selskap som heter International Services, og de anbefalte forsikring gjennom et fransk forsikringsselskap som heter Mondassur. Den er ikke å anbefale, men du slipper å være frivillig medlem av folketrygden da.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...