Gå til innhold

batteriene til MX700


Anbefalte innlegg

de oppladbare batteriene til logitechs MX700 har begynt å bli oppbrukt etter 4 dagers bruk.

 

tenkte å dra til byen i morra og kjøpe noen batterier, så jeg åpna "panseret" og fikk et lite sjokk... 1.2V sto det på batteriene! vanlige AA batterier har jo 1.5V!! Det er ikke noe skadelig å bruke AA batterier med 1.5V?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
de oppladbare batteriene til logitechs MX700 har begynt å bli oppbrukt etter 4 dagers bruk.

 

tenkte å dra til byen i morra og kjøpe noen batterier, så jeg åpna "panseret" og fikk et lite sjokk... 1.2V sto det på batteriene! vanlige AA batterier har jo 1.5V!! Det er ikke noe skadelig å bruke AA batterier med 1.5V?

tror nok det går bra med 1,2V.

grunnen til at de oppladbare er 1,2V er garantert pga at de ikke skal over opplades... uannsett så vil ikke 1,5V være så farlig siden effekten(W) skal være = spenningen (V) x strømmen (A), spenningen og strømmen kan variere så mye den vil.

 

Edit: sikkert dårlig formulert så spør hvis du ikke skjønner det jeg skrev...

Lenke til kommentar

Jeg har hørt rykter om billige 2000mAh+ oppladbare batterier av AAA(walkman størrelse) typen på biltema.. Disse burde vare lenge i en mus. Husker de oppladbare batteriene jeg brukte i den radiostyrte bilen min og senere i walkman/discman lå på 6-900 mAh... Uten at jeg vet hvor mange mAh de originale batteriene i logitech musa er på...

Lenke til kommentar

1,2V oppladbare batterier kan være f. eks NiCd batterier inneholdende Ni(OH)3 (plusspol) og Cd (minuspol). Altså er det snakk om helt 'standard' oppladbare batterier som sagt ovenfor. NiCd batterier 'glemmer' kapasiteten sin etter mange delvise oppladinger, (hvis det ikke lades fra bunnen av.)

 

Det kan også muligens være NiMH (etterfølgeren til NiCd) batterier, men jeg er usikker på hvilken voltstyrke disse gir da jeg ikke har en tabell over "E0(V)" (0 som høy indeks) for hånden.

 

King_mephisto: var batteriene så dårlige at de konka allerede etter 4 dager!?

Lenke til kommentar

Klippet fra logitech sin side:

 

About Batteries and Recharging

Q: What type of batteries should I use in the MX700 rechargeable mouse?

A: The MX700 ships with two AA nickel metal hydride (NiMH) 1700 mAh batteries. If you need to replace them, use only rechargeable NiMH batteries rated between 1500 and 1900 mAh.

 

Clas Ohlson har bra utvalg av oppladbare batterier. Kjøp i så fall noen på 1900mAh.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...