Gå til innhold

Diskusjonstråd for Forumboka 2008?


Anbefalte innlegg

La oss kort forklare hvorfor vi tenker, og ikke bare hopper rett på

Stephens svært generøse tilbud.

 

Nok en gang, tusen takk Stephen :new_woot:

 

Vi ser to problemer i forhold til en PoD løsning som vi altså også vurderer.

 

1. Distribusjon.

De rene fraktkostnadene utgjør en god del, det også vil være en god del arbeid, pluss at det ville innebære forholdsvis store regnskapskostnader for dem. Så JP er neppe interesert i å distribuere for oss.

Hvis vi skal distribuere selv, betyr det mye arbeid i forbinddelse med utsendelse (vil tippe minst et dagsverk). I tillegg vil det utgjøre en betydelig personlig økonomisk risiko, hvis vi ikke tar forhåndsbetaling. Med forhåndsbetaling vil det innebære mer arbeid (i motsetting til et firma har ikke vi rutiner på slikt), og dermed vil distribusjonen ta mer tid. Altså deltakerene må vente lenger på å få boka.

 

2. Pris for eventulle tilleggsbøker.

Det er sikkert en del som kunne tenke seg å gi bort boka, f.eks. som julegave. I tillegg er det kanskje en del BK-folk som kan tenke seg boka uten selv å delta.

Stephen sier ikke noe om pris på eventuelle ekstrabestillinger. Så eventuelle ekstrabestillinger vil trolig bli svært kostbare, sammenlignet med PoD pris (PoD pris ligger forresten 30 og 40 dollar for tilsvarende produkt).

 

Vi sier ikke at PoD er bedre, på ingen måte. Konklusjonen er langt fra gitt. Men vi har lite å tape på å bruke pappen litt.

 

Stephen er ikke dum, så han har nok full forståelse for vårt behov for å tenke litt. Bare så det er nevnt, så innleder vi nå en dialog med Stephen, i leting etter alternative løsninger.

 

Og kanskje noen og har innspill i forhold til distribusjonsproblematikken.

Endret av fototim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prater du virkelig så avansert? :p

Jepp. Jeg gjør nok det, men kun når jeg prater om lignende ting. I jobb er jeg mye enklere å forstå, så det er deilig å slippe litt løs her på Akam. Dessuten er jeg mye hyggeligere i virkeligheten...

 

Tror jeg. Kanskje det er best at de som har møtt meg feller den dommen der ;)

Lenke til kommentar

Da er vi klare for å stolt gå ut med den sponsoravtalen vi har "forhandla" fram :)

(skriver forhandla i hermeteng, fordi JPstoney har vært utrolig imøtekommende)

 

---

Sånn som det ser ut nå blir boka et samarbeid mellom Akam brukere, Japan Photo, og Unicef. Det er oss Akam brukere som utgir boka, med JP og Unicef blir samardeidspartnere.

 

Japan Photo har generøst tilbudt seg å levere boka for 100 kroner til alle som deltar i selve boka. De hundre kronene går uavkorta til Unicef. Japan Photo har og tatt på seg distribusjon av boka.

 

Boka vil og bli lagt ut for salg hos JP til 50& rabatt.

På toppen av denne rabatterte prisen, legges ett tillegg på 50 kroner. De femti kronene går uavkorta til Unicef.

 

I korte trekk er det avtalen. Synspunkter så langt?

---

 

Videre har vi blitt enige om å ha en Unicef logo bakpå boka, og at de skal ha et lite "velkomtsord". Dette siste håper vi kan gi oss en mulighet til å markedsføre boka litt, og dermed nå litt flere enn bare oss selv og bestemor.

Lenke til kommentar

Det her virker jo bare helt overveldende, og om det tas med andre deler av akam enn bildekritikken (dvs. Utfordinger, møtene og konkuransene) er dette en bok jeg både kunne tenkt meg å delta i og kjøpe, spesielt hvis prisen blir som antydet over.

Men hvilken tidsramme settes det her?

Bilder publisert på akam i 2008 eller bilder tatt i 2008 og senere publisert på akam?

Lenke til kommentar

Vi har diskutert en del i redaksjonen og vi detter ned på dette:

 

Hvis du du lurer på om du har bilder gode nok til å bidra med, så er dette er en bok for dem "med et visst nivå av deltakelse" på Akam, så du selv må vurdere om du kvalifiserer. Vi som redaksjon forbeholder oss retten til refusere bidrag som vi mener ikke holder mål, både basert på aktivetsnivå i 2008 på akam, og på rent fotografiske premisser.

 

Vi forutsetter ikke at du har vært med på alle typer aktivitetene, men at du i det minste har holdt et visst aktivitetsnivå utover fototreffene og har vist frem noen bilder.

 

Med 2008, så mener vi bilder som er vist på Akam i 2008. Det gjør heller ikke noe at de er tatt i 2008.

 

Tom

Lenke til kommentar
Dritbra! Hva skal være kriteriene for å være med i boka? og hvor mange skal være med?

hvis noe er bestemt.

Som Tom sier, så er det i utgangspunktet du selv som må vurdere om du skal være med. Boken har maksimalt 132 sider, og planen er 2 sider pr. deltaker + litt redaksjonelt stoff. Vi ser vel for oss maksimalt 60 deltakere, noe som bør være mer enn nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...