Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Spørsmål om husleiekontrakt inkl strøm, internett og tv.


-NightInGale-

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nå har jeg havnet i det tilfelle hvor husverten mener at jeg skal betale leie + strøm, internett og tv. Problemet er da vi ble enig om leien for 4 måneder siden så skrev jeg under og godtok en kontrakt hvor det sto skriftlig 4000 kroner inkludert strøm, internett og tv, altså totalt 4000 kroner. Nå har husverten forandret dette og mener nå at jeg skal betale strøm, internett og tv inkludert det jeg betaler i leie 4000 kroner.

 

Kan husverten forlange meg å betale dette selv om jeg betaler det gjennom leien? har prøvd å snakke med husverten om og senke ned leien men nektet! Leieforholdets varighet er 2 år som vi ble enige om da vi skrev under kontrakten. Har nå fått en strømregning på 2000 kroner og internett på 500 kroner og vet ikke hva jeg skal gjøre...

Håper på svar.

Endret av -NightInGale-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Nå har jeg havnet i det tilfelle hvor husverten mener at jeg skal betale leie + strøm, internett og tv. Problemet er da vi ble enig om leien for 4 måneder siden så skrev jeg under og godtok en kontrakt hvor det sto skriftlig 4000 kroner inkludert strøm, internett og tv, altså totalt 4000 kroner. Nå har husvert forandret dette og mener nå at jeg skal betale strøm, internett og tv inkludert det jeg betaler i leie 4000 kroner.

 

Kan husverten forlange meg å betale dette selv om jeg betaler det igjennom leien? har prøvd å snakke med husverten om å senke ned leien men nektet! Leieforholdets varighet er 2 år som vi ble enige om da vi skrev under kontrakten. Har nå fått en strømregning på 2000 kroner og internett på 500 kroner og vet ikke hva jeg skal gjøre...

Håper på svar.

 

 

det er det som står på kontrakten som gjelder ;)

Lenke til kommentar

Han kan ikke endre vilkårene i kontrakten etter at du har skrevet under, med mindre du samtykket til endringer i kontrakten, som også må signeres skriftlig for og gjelde. - Bare si til husverten at det står i kontrakten at det er inkludert strøm og internett, og at han ikke kan endre på vilkårene etter at du har skrevet under på den.

Lenke til kommentar

Be han dra til helvete :p Eller noe litt mindre frekt :p

 

Kontrakten dere har skrevet er den som gjelder. Det går ann å heve husleia, men da skal det være minimum så så mange måneder forvarsel på dette og om dere har en kontrakt på hvor lenge du må bo der så er jeg rimelig sikker på at du kan velge å si opp kontrakten om han øker husleia.

 

Stå på ditt her, han har ingen juridisk grunn å stå på. Bare ta godt vare på kontrakten din :)

Lenke til kommentar

Og bare for å ta det, dersom kontrakten dere har pr i dag er ugyldig så er det Husleieloven som gjelder.

 

Dere skal ha hver sin kopi av kontrakten(og disse skal være like) og begge to skal være signert av dere begge. Så unngår du at han endrer i sin kontrakt og sier at det er den som gjelder :)

Lenke til kommentar
Nå har jeg havnet i det tilfelle hvor husverten mener at jeg skal betale leie + strøm, internett og tv. Problemet er da vi ble enig om leien for 4 måneder siden så skrev jeg under og godtok en kontrakt hvor det sto skriftlig 4000 kroner inkludert strøm, internett og tv, altså totalt 4000 kroner. Nå har husverten forandret dette og mener nå at jeg skal betale strøm, internett og tv inkludert det jeg betaler i leie 4000 kroner.

 

Kan husverten forlange meg å betale dette selv om jeg betaler det gjennom leien? har prøvd å snakke med husverten om og senke ned leien men nektet! Leieforholdets varighet er 2 år som vi ble enige om da vi skrev under kontrakten. Har nå fått en strømregning på 2000 kroner og internett på 500 kroner og vet ikke hva jeg skal gjøre...

Håper på svar.

Når det står inkludert, så er det inkludert. Det eneste han kan gjøre er å si deg opp.

Vet ikke om det er tillatt å avtale 2 års leietid, forsåvidt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...