Gå til innhold

Ny på Xbox... Hvordan åpne den for å sette i ny HD?


Mr_Bilbo

Anbefalte innlegg

Hei...

 

Som tittelen sier, er jeg ny på xbox. Kjøpte en arcade versjon for noen timer siden og fikk opplyst at det skulle være en temmelig kurant affære å sette i en HD (ser ikke hensikten med å betale 700 kroner ekstra for en 60 gb hd, når jeg har et par gamle hjemme likevel, til PC, men dog)

 

Har funnet en guide på nettet som tar for seg formateringen, og selve byttet også, problemet er bare at bildet i guiden ikke stemmer overens med min xbox.... Så nå lurer jeg fælt på hvordan jeg får åpna faenskapet og hvor disken skal monteres....?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Harddisken sitter utenpå, ikke inni.

 

Ja,ha?? Fikk opplyst på expert at man kunne sette inn en hilken som helst vanlig hd, men ser ikke helt hvor man kan sette inn en "intern" disk utenpå kabinettet... Eller har tufsen på expert solgt noe han ikke har så god greie på?

Lenke til kommentar

Harddisken settes fast på venstre side av 360en. Det er en liten knapp der som du kan trykke inn for å ta av plastlokket som dekker over plassen til harddisken (jeg regner med plastlokket er der siden du har Arcade). Alle harddisker til 360 kommer i et eget lite kabinett som du setter på plass her.

 

Og nei, du kan ikke bruke hvilken som helst harddisk i en 360. Det er enkelte spesifikke Western Digital modeller som kan brukes, men det er en omfattende prosess å benytte en slik. Du vil uansett trenge et tomt harddisk kabinett.

 

Kanskje selgeren snakket om PS3? I den kan du sette hvilken som helst 2.5" harddisk.

Endret av JerkenovDecoq
Lenke til kommentar

Kikka litt inatt på den rimelige 20gb upgraden som MS tilbyr, men kom til at 20 gig er veldig lite, samtidig som det viser seg å være forholdsvis komplisert å bytte ut innmaten i HD (HarDisk)-kanbinettet. Definitivt ikke slik selger ga meg inntrykk av at det var. Tok derfor med hele greia tilbake til Expert og forklarte saken for en hyggelig og svært imøtekommende ekspeditør som lot meg heve kjøpet uten noe dildall. Dernest ble det noen timer i tenkeboksen hvorvidt jeg skulle kjøpe den noe dyrere 360'en med 60gb hardisk eller ta spranget opp til PS3. Det ble til slutt PS3 istedenfor.

 

Men dere skal alle ha mange takk for gode råd og nyttige innspill.

Lenke til kommentar
Så det ble enten en Pro til 1.995,- eller en PS3 til 3.790,-? Er det noen titler til PS3 du bare må ha?
40GB nyeste generasjon PS3 var på tilbud til 2995,- hos Elkjøp. Deretter bruker du kun 495,- på en 320GB harddisk og setter av 2 minutter til å bytte den.

 

Med NXE på 360 for å stoppe den spinnville DVD støyen så vil selv 120GB bli i aller minste laget.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Om støyen plager deg (jeg hører den ikke) så er det greit å installere til harddisk, ja. Har du 120GB harddisk har du plass til 20(!!) spill installert samtidig (ca 5-6GB pr spill). 20 spill til 499,- pr stykk koster nesten 10.000,- kroner! Har man råd til å svi av 10 laken på spill innen kort tid så er vel ikke prisen på 120GB disken noe problem akkurat og hvem spiller mer enn 20 spill jevnlig? Tror ikke størrelsen er noe problem for øyeblikket, og ihvertfall ikke for en førstegangskjøper.

 

Hvis du kjøper en Arcade (til 1495,-) i butikken og går til: http://www.xboxstorageupgrade.com/hh/web/h...?ssLocale=nb_NO så får du en 20GB disk fra MS til kr 99,-

 

Iflg hardware.no / elkjop.no koster billigste PS3 kroner 3.550,-? Skal man ta laveste pris gjennom tidene koster en 360 med 20GB disk kr: 1.078,-

Endret av thklinge
Lenke til kommentar
...og setter av 2 minutter til å bytte den.

Bruker du 2 min for å bytte HDD på PS3'n?? :ohmy: Tar jo mindre tid enn det da!

 

Seriøst gutter! Å bytte HDD på xboxen tar 5 sekunder! Skjønner ikke hva slags tullball Mr_Bilbo snakker om. Jeg spurte om bilde, men fikk det ikke. Her ser du en video om hvordan man bytter hard disk på en 360. Se fra 45 sekunder, alt før er bare snakk.

 

Endret av anolop
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...