Gå til innhold

Skal kjøpe RAM - Hvilken sort må jeg kjøpe?


huldal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har fått svar fra firmaet som selger ram-brikkene... Og dem er ikke kompatible med hovedkortet jeg linket til.

 

Syns det er synd at folk som poster svar ikke er 100% sikre.

 

Hovedkortet ditt (s939) skal ha 184pin DDR SDRAM, og de du har funnet på ebay er nettopp det. Så lenge linkene du har gitt oss stemmer, er brikkene faktisk kompatible.

 

MSI K8N Neo4-FI skal ha 184pin DDR SDRAM. Ikke noe annet vil fungere. Kjøper du noe annet vil du ikke engang få montert brikkene... Med mindre du bruker en slegge da.

Endret av formann
Lenke til kommentar

Når det på eBay til og med er spesifisert at minne fungerer på nForce 4 SLI hovedkort, så skulle det ikke virke på et nForce 4 Ultra hovedkort. Eneste forskjellen jeg vet mellom disse to brikkesettene er at SLI har 2 x PCI-e x16 og Ultra har bare 1.

 

På MSI sine sider står det at hovedkortet støtter følgende:

• Supports dual channel DDR 266/333/400, using four 184-pin DDR DIMMs.

• Supports a maximum memory size up to 4GB without ECC.

• Supports 2.5v DDR SDRAM DIMM.

 

Så eneste grunnen for eventuell manglende støtte her er at brikkene er "high density RAM".

Lenke til kommentar

Her er spm og svar, og svaret er på mitt spm..... siden dem har brukt en reply funksjon....

 

-----------------start---------------

Can you help me out? Is this DDR compatible with the motherboard in this link: --> http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=312220

--------------------------------------------------

Based on your email

 

Hi,

No, This is not the right memory module for your needs.I am glad you asked before you purchased. The module is high density module and is not recommend for your system's board. I double checked and have found the right option for you. The price is reasonable and also it is headache free option. Great balance of price and quality.

 

For your MSI K8N NEO4 , Here is a link :

1GB PC3200 DDR LOW DENSITY UNIVERSAL RAM MEMORY

Item number: 120268766088

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...em=120268766088

Thanks

Penny

 

 

- smilentango

------------------------slutt---------------

Lenke til kommentar
Hvor finner jeg RAM-tråden

 

Mitt råd til deg, er å kjøpe en brikke DDR PC3200 fra feks Komplett. En 1GB brikke med Crucial PC3200 koster deg 319,- Dette er RAM fra en produsent som leverer RAM til serverløsninger i 100.000 kroners klassen, og de er dønn solide. Dette er kvalitet.

 

Jeg har aldri hatt problemer med "density" på noen av hovedkortene jeg har hatt, og jeg har sikkert testet nærmere 50 hovedkort grundig med det meste som finnes av RAM.

Om brikkene som selges via den noget tvilsomme og amatørmessige annonnsen på eBay er så spesielle at de ikke støtter nForce4 chipset er det all grunn til å ligge unna.

 

Å spare seg til fant, og å lage problemer for seg selv er ikke verdt det for usle 100-150,-

 

Selv om jeg lett hadde tatt sjansen på å bestille brikkene på eBay, hadde jeg foretrukket å handle fra en norsk webshop når det er så lite som skiller.

 

Kjøp brikken fra eBay du, om den ikke fungerer så skal jeg betale den. Det virker som om du har kastet bort mange timer på dette kjøpet. Ikke gjør det mer vanskelig en det er. Livet er for kort til helgardering i alle beslutninger.

Lenke til kommentar
Hvor finner jeg RAM-tråden

 

Han tenkte sikkert på RAM-faq tråden. Nei spørsmålet ditt er rett postet det.

 

Og ellers er det helt rett som selger sier at High Density RAM kan ha kompatibilitetsproblemer. Rart at det skal ha det på nForce 4 Ultra og ikke på nForce 4 SLI. Det er ellers slik at ulike hovedkort kan ha og har problemer med spesifikke rambrikker, selv om de er av rett type. Derfor er det sikreste valget alltid å kjøpe RAM som hovedkortet er testet med.

Lenke til kommentar
Hvor finner jeg RAM-tråden

 

Mitt råd til deg, er å kjøpe en brikke DDR PC3200 fra feks Komplett. En 1GB brikke med Crucial PC3200 koster deg 319,- Dette er RAM fra en produsent som leverer RAM til serverløsninger i 100.000 kroners klassen, og de er dønn solide. Dette er kvalitet.

 

Jeg har aldri hatt problemer med "density" på noen av hovedkortene jeg har hatt, og jeg har sikkert testet nærmere 50 hovedkort grundig med det meste som finnes av RAM.

Om brikkene som selges via den noget tvilsomme og amatørmessige annonnsen på eBay er så spesielle at de ikke støtter nForce4 chipset er det all grunn til å ligge unna.

 

Å spare seg til fant, og å lage problemer for seg selv er ikke verdt det for usle 100-150,-

 

Selv om jeg lett hadde tatt sjansen på å bestille brikkene på eBay, hadde jeg foretrukket å handle fra en norsk webshop når det er så lite som skiller.

 

Kjøp brikken fra eBay du, om den ikke fungerer så skal jeg betale den. Det virker som om du har kastet bort mange timer på dette kjøpet. Ikke gjør det mer vanskelig en det er. Livet er for kort til helgardering i alle beslutninger.

 

Hadde det vært 1 brikke hadde jeg gått til en lokal butikk og kjøpt. Jeg skal ha 4 og då blir besparelsen litt større....

Med kone, 2 barn, hus, 2 biler og en svær katt så må man spare der man kan :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...