Gå til innhold

Seagate disk døde pga. manglende firmware-oppdatering. Levere på garanti?

Thor.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, i desember 07 kjøpte jeg meg en Seagate Barracuda 7200.10 500GB SATA2 via ferdigoppsettet Gaming A30. Det viste seg å gå helt ræva. Etter et år sviktet hele skiten mer og mer og symptomene stemmer overens med denne artikkelen. Mine hovedsymptomer var tydelig skraping ved to filoverføringer samtidig og det endre med veldig redusert filoverføring. Gav opp disken og flyttet filene over til en fungerende disk før jeg formaterte den totalt (kun IBAS får ut noe nå).

Er det en sjangse at komplett nekter meg ny disk? Kommer til å levere den inn kommende helg siden jeg ikke har tilgang til den før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Harddiskfeilen som ITavisen beskriver er ikkje så alvorleg som mange trur, problemet skyldes ein feil i firmwaren når den skriver logger. Når den har skreve logg nummer 320 og du rebooter maskina så oppstår problemet. Om du har komt til logg nummer 321 og oppover så lever harddisken din heilt fint videre.

Så sannsynlegheita for at akkurat det problemet er skyld i at harddisken er død er minimal, uansett om det først skjer så er det bare å oppgradere med ny firmware og den vil fungere fint igjen.

Skrevet

synest ikke dette høres ut som firmware problemene som har vært på seagate i det siste i det heletatt, problemene der har dessuten vært ganske overdrevet i avisene/sakene om det.

Skrevet

Ok. Jeg tror kanskje det at skrapingen kommer av helt andre årsaker enn firmware ja. Var kjapp med førstepost. Får testet harddisken i helga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...