Gå til innhold

Bilder av revehode


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva slags kritikk ønsker du egentlig?

Virker mest som om du er ute etter oppmerksomhet.

 

Tja, hva slags kritikk pleier man å ønske? komposisjon, motiv, ide+++ Akkurat som de fleste andre som publiserer noe under bildekritikk antar jeg. Om du finner bildene meningsløse eller støtende så er det greit for meg, bare ikke beskyld meg for å være oppmerksomhetssyk. Det er et ærlig forsøk på å ta bilder som får folk til å føle og tenke ting. Fotolæreren min likte særlig bilde nr.2 veldig godt.

Lenke til kommentar

Nå er jeg av den typen som vil at man skal ha respekt for døde dyr og mennesker. Støtende er ikke bildet, men jeg ser det som respektløst og meningløst. Så hvis bildet er ment å få folk til å føle noe så har du fått meg til å føle respektløshet, så da lyktes du jo forsåvidt.

 

Rente fotografisk så synes jeg det er lite å skryte av. Kunne gjerne sett motivet i en annen setting, feks en kampanje mot pelsdyrindustrien. Da hadde bildene fått en betydlig større mening.

 

Skulle likt å sett begrunnelsen til fotolæreren din på hvorfor bilde nr 2 var bra.

Lenke til kommentar
Nå er jeg av den typen som vil at man skal ha respekt for døde dyr og mennesker. Støtende er ikke bildet, men jeg ser det som respektløst og meningløst. Så hvis bildet er ment å få folk til å føle noe så har du fått meg til å føle respektløshet, så da lyktes du jo forsåvidt.

 

Rente fotografisk så synes jeg det er lite å skryte av. Kunne gjerne sett motivet i en annen setting, feks en kampanje mot pelsdyrindustrien. Da hadde bildene fått en betydlig større mening.

 

Skulle likt å sett begrunnelsen til fotolæreren din på hvorfor bilde nr 2 var bra.

Enig!

Lenke til kommentar

Hva faen skjer med at folk overreagerer? Dette er tøft. Jeg likte det. Det første bildet fikk meg til å le først, tenke etterpå. Vi har en haug av hjortehoder hengende i gangen, og hovedgangen. Dyrehoder er en helt vanlig form for 'ornament'. Jeg og brødrene mine satte noen fantastiske juleørevarmere som blinker og spiller 'glade jul', en gang vi hadde smakt litt for mye på julebrygget. Er det støtende?

 

Bilde nr3 var det svakeste i serien. Det ble for, hmm, 'satt opp', 'fake'. Bilde nr2 var ganske spennende. Det kunne like gjerne vært et råtna selvdaua revehode som du kom over. Det første bildet var sært, men og.. interessant. Tøft gjort og morsomt tenkt. Finurlig. Oppfinsomt. Hvor mange her kan si med hånden på hjerte, bibelen, kødden, at de hadde gjort det samme?

 

Kjøyr debatt! :D

Endret av J@cob
Lenke til kommentar
snip

Digg :D

 

Det er vel folk som aldri har sett noko særleg av døde dyr irl som reagerer med avsky av desse bileta. Eg har sjølv vakse opp på gard, vore med å flådd hjort og liknande. Det er verre å finne eit halvspist sauekadaver fullt i maggots, litt oppe i bekken du nettopp drakk av for å seie det på den måten. Eg veit ikkje heilt kvifor eg drog denne parallellen, men eg blei nok litt påverka av innlegget til J@cob :)

Lenke til kommentar

Føler meg trakasert ved å se mitt folk bli behandlet på denn måten der :rofl: Brudeslør og greier xD

 

snip

Digg :D

 

Det er vel folk som aldri har sett noko særleg av døde dyr irl som reagerer med avsky av desse bileta. Eg har sjølv vakse opp på gard, vore med å flådd hjort og liknande. Det er verre å finne eit halvspist sauekadaver fullt i maggots, litt oppe i bekken du nettopp drakk av for å seie det på den måten. Eg veit ikkje heilt kvifor eg drog denne parallellen, men eg blei nok litt påverka av innlegget til J@cob :)

 

OT: Fant 4 døde sauer halveis oppråtna bak fjøset på gården til pappa da han nettop hadde kjøpt den :ph34r:

Lenke til kommentar
snip

snapp

 

Det varmet å høre! Selvdøde dyr er eklere å se enn dette. Det er bare trist. Har selv opplevd å drikke lenge og vel fra en frisk bekk, for å så å finne et hjorte eller sauekadaver litt lenger opp. Har selv vokst opp på en gård (men vi har bare geiter og høner) men hjortejakt er en stor del av inntekten vår, derfor er det bare naturlig at jeg har pirket i det opphengt kadaver med en slaktekniv for å få ut noen av godbitene sammen med pappa. Man blir vel kansje litt ressistent mot døde dyr etter noe slikt, så jeg kan lett se at 'byfolk', fort finner dette støtende, men det er synd at de gjør det. Det limiterer bare ens tankegang og syn.

Lenke til kommentar

Aller først: Jeg har virkelig respekt for dyr, tro det eller ei. Selvfølgelig ser jeg at for folk som ikke kjenner meg kan disse bildene tyde på det motsatte.

 

Jeg tror at settingen de legges frem i vil ha alt å si for hvordan de oppfattes. Rent fototeknisk kan jeg gå med på at de ikke er i toppklasse, men se hva som skjedde når jeg postet dem - de vakte reaksjoner! Sterke sådanne. Kanskje jeg er sær, eller kanskje jeg burde oppsøkt hjelp slik det oppfordres til lenger opp i tråden, men personlig synes jeg at et godt bilde ofte kjennetegnes ved at det vekker oppsikt.

 

Jeg kunne såklart ha postet noen middelmådige svart/hvittbilder av feks. forfalne bygninger, et krokete tre eller et furet ansikt og sikkert fått en komentar eller to, men hele bildet hadde sannsyneligvis snart gått i glemmeboka for de fleste. Det gir lite mening for meg, ihvertfall når jeg heller kan bruke det lille jeg har av fotokompetanse og fantasi til å bruke mulighetene når de byr seg, og dermed skape et minneverdig bilde. Jeg tror faktisk mange av dere som har svart her vil huske disse bildene ganske lenge..

 

Dere står alle fritt til å se for dere bildene i en kampanje mot pelsindustri eller hva som helst, om det hjelper dere å si noe positivt eller konstruktivt om verkene mine.

Endret av Ironbound
Lenke til kommentar
snip

snapp

 

Det varmet å høre! Selvdøde dyr er eklere å se enn dette. Det er bare trist. Har selv opplevd å drikke lenge og vel fra en frisk bekk, for å så å finne et hjorte eller sauekadaver litt lenger opp. Har selv vokst opp på en gård (men vi har bare geiter og høner) men hjortejakt er en stor del av inntekten vår, derfor er det bare naturlig at jeg har pirket i det opphengt kadaver med en slaktekniv for å få ut noen av godbitene sammen med pappa. Man blir vel kansje litt ressistent mot døde dyr etter noe slikt, så jeg kan lett se at 'byfolk', fort finner dette støtende, men det er synd at de gjør det. Det limiterer bare ens tankegang og syn.

 

Det som jeg reagerer litt på er det første bildet der bildet er forsøkt gjort humoristisk. Å ta bilder av døde dyr burde jo ikke være så veldig problematisk fordi man presenterer naturen på sin naturlige måte. Såfremt ikke dyret er drept kun for at du skulle få et bilde av et dødt dyr.

Lenke til kommentar

Er du siker på at det er humoristisk? Det er ikke det med mindre du bestemmer deg for det. Kunst er subjektivt. Eller for å si det litt annerledes: "Smaken er som baken; delt".

 

Dreper man et dyr for å så å ta bildet av det, krysser man en grense for min del. Det er selvsagt uakseptabelt!

Endret av J@cob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...