Gå til innhold

Bilder av revehode


Anbefalte innlegg

Meget mulig at jeg liker disse bildene på grunn av stemningen jeg var i da jeg tok dem, og alle tankene som kvernet imens jeg krabbet rundt på gressplenen.

Du skal ikke se bort i fra det. Vi har alle vært der.

 

Er litt fristet til å poste et bilde her i morgen hvor hodet ligger på en knudrete stein i en mørk kjeller. Kun opplyst igjennom et hull i veggen. Det hadde vært litt artig å høre hvordan dere liker den bakgrunnen også hvis det er noen stemning for det?

Det høres interessant ut ...

 

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må si meg enig med de som liker bilde nummer to best.. Jeg klarer ikke å sette fingeren på hva jeg liker med det, men noe er det i hvert fall.

Jeg angrer litt på at jeg ikke gjorde noe slikt med haren jeg skjøt i høst jeg, også.. Det hadde vært et interessant motiv.

 

Kjør på med nye bilder: Jeg er sikker på at det kan bli bra. Hva sier forresten fruen/mor (jeg vet ikke hvor gammel du er etc) om at det ligger et flådd revehode i fryseren? :p

Lenke til kommentar

Da oppdaterer jeg førsteinnlegget med et bilde til jeg. Jeg er ikke så glad i selve bildet, men det gir dere et inntrykk av hvordan ''modellen'' min kan fungere imot hardere bakgrunner enn gress.

 

@PMnormal: Du har rett, ingen her har konkludert med at jeg er helt vel bevart :tease:

 

@Karl-Peder: Heldigvis fikk jeg egen fryser i bursdagsgave for noen år siden. Nettopp for oppbevaring av ting som er mer eller mindre uønsket i matsammenheng. ''Fruen'', om hun kan kalles det synes det er helt greit, men vil helst ikke se på bildene! :D

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hvordan du klarte å få et opprevet/flådd revehode til å plutselig bli en bra fotomotiv?

 

Ta deg en titt på Joel-Peter Witkin. Fyren tar ekstremt bra tekniske bilder, og gjør alt for bildet skal bli så bra som over hodet mulig (noe bildene også blir). Men det blir en enorm kontrast i bildene når en tenker på at det er lik han holder på med. Sykt som faen, men allikevel er alt så... teknisk flott! Vanskelig å forklare!

 

Han skal forøvrig til Nordic Light i år. Hadde vært interessant å hørt om hvorfor han gjør som han gjør, men jeg har dessverre ikke mulighet for å dra ned dit.

 

On Topic: Du kunne ha gjort noe mer med bildene. Å sette ett revehode på et jorde er dessverre ikke nok. Se på linken til Witkin for å se litt om komposisjon osv.

Lenke til kommentar

Det festlige med disse bildene er at det er vanskelig å gi kritikk på dem på grunn av det litt ... ehm, forstyrrende motivet.

 

Jevnt over synes jeg bildene ganske meh. Kanskje fordi de minner meg om en irriterende fyr på skolen som går rundt og argumenterer for absurde politiske meninger bare for å få oppmerksomhet. Det er et grovt personangrep å beskylde noen for å ha likhetstrekk med denne personen, men jeg synes bildene har samme stil ved å være med kvasiprovoserende/oppmerksomhetsskrikende enn de egentlig er gode. Flådd hode, alright. Men det er det. #2 har et perspektiv som er godt, #4 har en passende bakgrunn og lyssetting - kombiner dem, så blir det noe jeg kan få sansen for (hvis du fortsatt har hodet da :p ). 1 og 3 ble bare merkelige, på en ikke videre positiv måte. De ga ingen mening i det hele tatt - hva prøvde du egentlig på? Den overdrevne kontrasten mellom motiv og miljø trekker konseptet for langt i to forskjellige retninger.

 

Du er inne på noe, men gjør det mer stilrent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...