Gå til innhold

BK: Første forsøk på HDR


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor brukte du HDR i denne situasjonen? Unødvendig og stygg effekt. Et tips: Bruk HDR når behovet er der (f.eks. landskapsbilder for ikke å måtte brenne ut himmelen). Dette blir bare dumt og amatørmessig.

 

Bildene er i utgangspunktet helt greie. Ikke dårlige, ikke spesielt gode. Veldig standard utsnitt, prøv å være litt mer kreativ! De har potensialet, men etterbehandlingen din har ødelagt alt.

Lenke til kommentar
Hvorfor brukte du HDR i denne situasjonen? Unødvendig og stygg effekt. Et tips: Bruk HDR når behovet er der (f.eks. landskapsbilder for ikke å måtte brenne ut himmelen). Dette blir bare dumt og amatørmessig.

 

Bildene er i utgangspunktet helt greie. Ikke dårlige, ikke spesielt gode. Veldig standard utsnitt, prøv å være litt mer kreativ! De har potensialet, men etterbehandlingen din har ødelagt alt.

 

For å prøve det ut.

gode hdr bilder detta:p

 

men bilde nr 2 virka litt kjent.. hee skal ikke beskyle deg for noe men var veldig kjent

Mulig andre har fotografert en Vesta-ring før. Kan godt legge ut hver enkelt eksponering hvis du tror jeg har kopiert det fra internett eller noe.

Lenke til kommentar

Originaler, for de som er interessert i det.

 

Jeg er klar over at jeg har dratt hardt i spakene her, bare så det er sagt. Mest for å prøve ut. Selv synes jeg det ble nokså stilig, om enn kjedelige motiv (var på jobb mens det var godt lys ute i dag). Får prøve igjen i morgen ;)

post-141153-1232220052_thumb.jpg

post-141153-1232220066_thumb.jpg

Endret av Lovold
Lenke til kommentar

Bilde 2 var egentlig ganske tøft. Hadde du klart å bli kvitt litt hav glorien så hadde det vært knall.

Bilde 1 er rett og slett alt for mye. Blir for mange detaljer sammen med en rotete bakgrunn. Hadde bakgrunnen vært mye roligere hadde huset kommet fram som en bra kontrast tror jeg men ikke sånn det er nå.

Endret av Phaser_
Lenke til kommentar
Bilde 2 var egentlig ganske tøft. Hadde du klart å bli kvitt litt hav glorien så hadde det vært knall.

Bilde 1 er rett og slett alt for mye. Blir for mange detaljer sammen med en rotete bakgrunn. Hadde bakgrunnen vært mye roligere hadde huset kommet fram som en bra kontrast tror jeg men ikke sånn det er nå.

Takk for kommentar :) Enig i at bakgrunnen er rotete. Dette irriterer meg uti her - masse flotte motiver, men ligger alltid et hus/fiskefabrikk i bakgrunnen og ødelegger.

Lenke til kommentar

Bildet nummer 1 er tatt i fugleperspektiv, dette funker sjeldent for bygninger, ihvertfall ikke i denne vinkelen, det kommer altfor brått på. Kan prøves på større avstand og i mindre vinkel (ikke altfor høyt opp) Pluss at bruken av HDR er ALTFOR massiv for ett slikt motiv, det ble rett og slett rotete og ille.

 

Bildet nummer 2 fikk fram mange fine detaljer i motivet pga HDR, faktisk ble det for meg bedre med HDR enn uten, da fargene ble for svake/blasse i originalen. Men her er HDR bruken litt for overdreven, men dette lærer du å mestre etter ett par bilder. Ellers er vinkelen er bra, du kunne prøvde å "blure" ut bakgrunnen for å få fram motivet enda bedre, regner med at det er Vesta ringen.

Lenke til kommentar
Bildet nummer 1 er tatt i fugleperspektiv, dette funker sjeldent for bygninger, ihvertfall ikke i denne vinkelen, det kommer altfor brått på. Kan prøves på større avstand og i mindre vinkel (ikke altfor høyt opp) Pluss at bruken av HDR er ALTFOR massiv for ett slikt motiv, det ble rett og slett rotete og ille.

 

Bildet nummer 2 fikk fram mange fine detaljer i motivet pga HDR, faktisk ble det for meg bedre med HDR enn uten, da fargene ble for svake/blasse i originalen. Men her er HDR bruken litt for overdreven, men dette lærer du å mestre etter ett par bilder. Ellers er vinkelen er bra, du kunne prøvde å "blure" ut bakgrunnen for å få fram motivet enda bedre, regner med at det er Vesta ringen.

Takk for kommentar. Det var trasig å få en skikkelig vinkel på bygninga, fordi det var berg og fjære rundt, ikke så mye på bakkenivå å etablere seg på (hadde vært godt med et par millimeter ekstra i den korte enden gitt). HDR er overdone her, antar jeg ga opp fordi utgangspunktet er så dårlig.

 

Begynner å lure på om jeg hele tatt skulle lagt ut disse, de var mer ment som en test enn noe annet. Men er det noen rutinerte HDR-folk som har tips til innstillinger for en mer naturlig look?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...