Gå til innhold

Finn CPU over 8000MHz


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Greit nok at han er døv, men det gir han ikke lov til å oppføre seg som en tosk.

Greit nok at du er dum men det gir ikke deg lov til å oppføre deg som en tosk heller. Skjerp deg!

uff må det bli diskusjon om dette hver gang thomas poster? kan vi ikke bare holde kjeft og ikke poste noe selv om det irritere oss?! plz...
Lenke til kommentar

Eit lite råd: Ro dåke ned!

Måtte bare få det ut....

 

Tilbake til topic:

Sorry å måtte skuffe, men du får ikkje 8ghz viss du har 4 prosessorer på 2ghz kvar.

Du får framleis bare 2ghz.

Det som skjer imidlertid er at d kan behandle 4 ganger så mykje data i løpet av like lang tid ( i teorien, i praksis ca 3 ganger meir)

Lenke til kommentar

:-?

Dette handler ikke om å rakke ned på andre. Som jeg sa, det er greit at han er døv, har ikke noe problem med det.

At jeg skal skjerpe meg er iallefall usaklig. Prøver å holde meg nøytral til det meste her, men når han gang på gang lager tråder med spørsmål hvor man virkelig må lure på hva som menes, er det kanskje grunn til å bli litt irritert/oppgitt. Tenker da først og fremst på tråden om 250gig harddisk...

 

Angående å lære seg et nytt språk, norsk kontra kinesisk kan neppe sammenliknes. Han kan norsk, han er ikke blind.

Dette kan i en viss grad sammenliknes med å lære seg tysk/fransk.

 

Hvordan vil det oppfattes hvis jeg for eksempel begynner å skrive alle mine svar/spørsmål på tysk? Det er det språket jeg er mest komfortabel med. :roll:

Lenke til kommentar

Det kan absolutt ikke sammenlignes med å lære seg tysk/fransk. Da utfordrer jeg deg til å lære spansk uten å høre et ord spansk. Det sier seg selv at det ikke er lett. De fleste som prøver å lære seg Norsk sier at det er et vanskelig og kompelisert språk, men det merker de færreste av oss noe av. Hvorfor det? Jo fordi vi har fått språket inn siden føttselen med å høre på andre som snakker. Selv folk som kan høre Norsk kan ha store problemer med å lære seg språket, og for en som aldri har hørt et ord kan det ikke være lett.

Det er vist en trend at dette blir en diskusjon hver gang tomas skriver noe, noe som er uheldig. Som f.eks her.

Det er selvfølgelig en farlig kombinasjon med dårlig formulerte setninger og spørsmål som noen ganger kan virke unødvendige, men begge problemer burde vi klare å håntere bedre en dette. At han skriver dårlig bør ikke være et diskusjonstema engang, om det er noe du ikke forstår så gir du beskjed så endrer han det sikkert til noe han tror er riktigere. Eller du kan sende en moderator en PM og la han be om det for deg. "Banale" spørsmål er noe vi har med å gjøre hele tiden, og det er slikt det er når dette ikke er et "elite" forum. Ser at disse 2 i kombinasjon kan være irriterende, men et forum som dette bør vare modent nok til å klare å håntere alle typer brukere.

Mvh P@rm@nn

Lenke til kommentar

Dette handler ikke om å rakke ned på andre. Som jeg sa, det er greit at han er døv, har ikke noe problem med det.

Når du sier han oppfører seg som en tosk bare fordi du ikke forstår hva han mener så rakker du ned på andre.

At jeg skal skjerpe meg er iallefall usaklig. Prøver å holde meg nøytral til det meste her, men når han gang på gang lager tråder med spørsmål hvor man virkelig må lure på hva som menes, er det kanskje grunn til å bli litt irritert/oppgitt.

Det er helt i orden å bli irritert og oppgitt men hold det for deg selv. Hvor irritert og oppgitt tror du ikke han blir av å prøve og prøve og prøve og deretter få beskjed om at han er en tosk fordi han ikke klarte å få deg til å skjønne det? For min del blir har jeg stor respekt for folk som gjør sitt beste, og jeg er ikke i tvil om at han gjør det. Tror du han skriver på den måten han gjør med vilje når han vet hvor mye bråk og støy det blir og når han vet hvor mye kjeft han får fra folk som deg?

Angående å lære seg et nytt språk, norsk kontra kinesisk kan neppe sammenliknes. Han kan norsk, han er ikke blind.

Dette kan i en viss grad sammenliknes med å lære seg tysk/fransk.

Nei, det kan det ikke. Det kan ikke sammenliknes i det hele tatt. Dette kan du tydeligvis ingenting om så jeg foreslår at du setter deg litt mer inn i saken før du uttaler deg. Det finnes massevis an stoff om dette på nettet. Som nevnt i en annen tilsvarende tråd jobber jeg med å undervise døve daglig. Jeg kjenner godt igjen utfordringene til Thomas i forhold til å kommunisere med hørende.

Lenke til kommentar

Dette handler ikke om å rakke ned på andre. Som jeg sa, det er greit at han er døv, har ikke noe problem med det.

Når du sier han oppfører seg som en tosk bare fordi du ikke forstår hva han mener så rakker du ned på andre.

At jeg skal skjerpe meg er iallefall usaklig. Prøver å holde meg nøytral til det meste her, men når han gang på gang lager tråder med spørsmål hvor man virkelig må lure på hva som menes, er det kanskje grunn til å bli litt irritert/oppgitt.

Det er helt i orden å bli irritert og oppgitt. Men hvor irritert og oppgitt tror du ikke han blir av å prøve og prøve og prøve og deretter få beskjed om at han er en tosk fordi han ikke klarte å få deg til å skjønne det? For min del blir har jeg stor respekt for folk som gjør sitt beste, og jeg er ikke i tvil om at han gjør det. Tror du han skriver på den måten han gjør med vilje når han vet hvor mye bråk og støy det blir og når han vet hvor mye kjeft han får fra folk som deg?

Angående å lære seg et nytt språk, norsk kontra kinesisk kan neppe sammenliknes. Han kan norsk, han er ikke blind.

Dette kan i en viss grad sammenliknes med å lære seg tysk/fransk.

Nei, det kan det ikke. Det kan ikke sammenliknes i det hele tatt. Dette kan du tydeligvis ingenting om så jeg foreslår at du setter deg litt mer inn i saken før du uttaler deg. Det finnes massevis an stoff om dette på nettet. Som nevnt i en annen tilsvarende tråd jobber jeg med å undervise døve daglig. Jeg kjenner godt igjen utfordringene til Thomas i forhold til å kommunisere med hørende.

 

Ok, innrømmer at det med tosk var et litt uheldig ordvalg.

 

Jo det kan sammenliknes. Kinesisk har helt nye bokstavtegn, og for utenforstående er det meget vanskelig å lære seg. Han er døv, ikke blind. Han kan å lese. Disse to "kombinasjonene" vil gjøre at han vil lære seg å skrive litt bedre. Jeg ber heller ikke om perfekt grammatikk.

 

Du mener altså at jeg er tosken her fordi jeg sier at han kan prøve å skrive litt bedre? Saklig.

Lenke til kommentar

Ok, tilbake til det opprinnelige temaet :smile:

 

Om dere går inn på Dell sine sider, kan dere bygge en PowerEdge 6600 server og se hva dette koster. Link her

Denne støtter opptil 4x2.0Ghz Xeon prosessorer med opptil 2MB cache pr. prosessor og 32GB minne.

Skal man ha denne fullt utrustet koster den rundt 700 lapper.

 

Når det gjelder bruken av denne type servere, så er de tilpasset tyngre databaser (Oracle, MS SQL Server etc.) og som kraftige webservere.

 

Jeg var inne å leste om Microsoft Windows 2003 Server, og der sto det at www.microsoft.com drives av 6 klustere med 10 Quad Xeon servere i hvert kluster. Tror de hadde noe sånt som 18 millioner unike besøkende pr. måned, så det trengs en OK maskinpark for å takle dette. :roll:

Er litt interessert i å vite hvilken linjer Microsoft kjører (sikkert gigabit eller kanskje noen sammenkoblede gigabitlinjer) :o

 

Arcade

Lenke til kommentar

Jo det kan sammenliknes. Kinesisk har helt nye bokstavtegn, og for utenforstående er det meget vanskelig å lære seg.

Nei, det kan ikke sammenliknes. Uansett hva du tror og prøver å innbille deg så kan det ikke det. Prøv å forestille deg at du blir døv nå og samtidig flytter til Kina og skal lære deg å lese og skrive kinesisk. Selv du bør skjønne at det tar sin tid og at uansett vil du aldri bli så god som en innfødt hørende.

Han er døv, ikke blind. Han kan å lese. Disse to "kombinasjonene" vil gjøre at han vil lære seg å skrive litt bedre. Jeg ber heller ikke om perfekt grammatikk.

Ja, han vil lære seg å skrive nærmere det vi anser for å være normalt. Men fordi tegnspråk og norsk skriftspråk er så totalt forskjellige vil han aldri skrive helt som en hørende. Og: Ja, han kan lese men som du har sett av mange av hans poster så misforstår han også mye av det han leser. Igjen: Ikke fordi han ikke gidder men fordi språkene er så forskjellige.

Du mener altså at jeg er tosken her fordi jeg sier at han kan prøve å skrive litt bedre? Saklig.

Nei, du er tosken her fordi du ikke skjønner at han skriver så godt han har forutsetninger for og fordi du ikke gidder å bruke noen minutter på å skaffe deg noe kunnskap om det du uttaler deg om . Og kunnskap har den leie tendensen til å fjerne noen vrangforestillinger og fordommer.

 

Gi ham en sjanse og litt tid så vil han lære masse. Han er ikke dum, han er akkurat like smart som de fleste andre her. Han har bare helt andre forutsetninger for å beherske norsk skriftspråk.

Lenke til kommentar
silenoz har minst 1 problem med seg selv (i forhold til andre mennesker)

Det er trist at du ser på det slik. Jeg er sikker på at både Tomas og Silenoz er kjerne karer, og det er liten grunn til bringe debatten ned på et slikt lavmål. Om vi skal bli ferdig med de evinelige debattene ved hvert av thomas sine innleg må alle føle at de får sagt sitt, og da er ikke dette måten å føre debatten videre på. Heg syns, som sagt før at vi bør bli ferdig med debattene rundt thomas sine skriveproblemer. Jeg har liten tro på at noen gidder å fake skrivevansker til en slik grad over en lengre periode. Jeg forstår godt at folk kan bli irretert, men om de absolut må få det ut så er det bedre å sende en PM til moderatorene og be de ta en titt på inlegget. Slik løser vi det om folk gjør noe galt bevist, og når det tilsynelatende ikke er med vilje så burde det ikke være vanskeligere å gjøre det på den stille måten.

Mvh P@rm@nn

Lenke til kommentar

Må virkelig si meg enig her...

Jeg kan godt si at jeg er enig i at jorda er flat men det er fortsatt helt feil. Det må da føles litt dumt å sitte å være enig i noe du ikke har greie på eller har noe forutsetninger for å uttale deg om?

 

Så du har altså rett her? Det er din mening, jeg tror noe annet. Jeg er ikke ute etter å overbevise noen andre om noe, i motsetning til deg.

 

Hva får deg egentlig til å tro at du vet så mye mer enn alle andre om dette temaet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...