Gå til innhold

Formel 1 2009!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
du gløymte å nevne den viktigaste endringen som har ødelagt sporten for min del.

 

Ingen bensinfylling under løpa. start med full tank og kjøyr til mål..

 

så gratulera FIA. med å heilt og holdent ødelagt sporten :)

Det skjer ikke før i 2010, og husk at før 1994 var det ikke bensinfylling heller.

Lenke til kommentar

Med bensinfylling i løpet blir hvert løp redusert til 3-4 sprinter. Husk hvordan det var i f.eks. 2002 eller 2004 da Michael Schumacher vanligvis startet i tet, stakk av, kjørte alene, gikk inn i depot, nye dekk, litt mer drivstoff, ut igjen foran alle og repeter. Perfekt for Ferrari, kjedelig for oss og sporten.

Lenke til kommentar
Okey... er denne sesongen ødelagt.

 

Antall førsteplasser kommer til å bestemme hvem som vinner mesterskapet. Bernie har fått det som han vil.

 

Kilde

Det er da en mye bedre løsning, så slipper vi å se at fører "sikrer" seg inn til VM-tittel med kun en 5.-plass. ;)

 

Dessuten er det ikke bare Bernie som har fått viljen sin her, de aller fleste lagene er positive til dette systemet. Tror nok de fleste som følger sporten synes dette er et steg i riktig retning. :yes:

Lenke til kommentar
Dessuten er det ikke bare Bernie som har fått viljen sin her, de aller fleste lagene er positive til dette systemet.

Vel... FOTA synes såpass lite om systemet at de nå har fått presset FIA til å vente til 2010 til å evt. innføre det. Heldigvis.

 

Et system slik FOTA har foreslått, altså med større poengdifferanse mellom 1. plass og resten er en mye bedre idé.

Endret av Mytola
Lenke til kommentar

Har prøvd å sett litt rundt på TV2, TV3 og ViasatSport for å finne ut hvilken kanal som kommer til å sende det første løpet i sesongen neste helgi Norge.. noen som vet hvem som kommer til å sende? Har Canal Digital, ergo med noen BBC-kanaler. If. Top Gear-gjengen "kommer formula 1 hjem" i 2009, altså det blir sendt på BBC i UK..

Lenke til kommentar

Blir vel Viasat Motor.

 

Jeg blir nok å finne F1 på Internett fordi Viasat er så teite. Jeg nekter å kjøpe en kanal bare for å se én ting. De har råtne kommentatorer også som oftest bare prater tøv. Takke meg til Martin Brundle.

 

Dessuten er det ikke bare Bernie som har fått viljen sin her, de aller fleste lagene er positive til dette systemet.

Vel... FOTA synes såpass lite om systemet at de nå har fått presset FIA til å vente til 2010 til å evt. innføre det. Heldigvis.

 

Et system slik FOTA har foreslått, altså med større poengdifferanse mellom 1. plass og resten er en mye bedre idé.

De protesterer ikke fordi de hater systemet. De protesterer fordi de KAN og fordi de er sure fordi Max og FIA tok innersvingen på dem med budsjettgrenseforslaget. Politikken i F1 er ganske barnslig. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...