Gå til innhold

ATI Radeon HD 3870x2 - Driverproblem


CREDiBLE

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har nettopp formatert, og installert Windows Vista Ultimate x64. Har installert alt av drivere, og hadde bare skjermkortet igjen. Da støtte jeg på et problem - rettere sagt en feilmelding.

 

Link til skjermskudd av feilmeldingen fra enhetsbehandlingen.

 

Driveren jeg installerte var fra ATIs driversider, og var versjon 8.12. Etter at jeg fikk feilmeldingen prøvde jeg forskjellige versjoner, uten hell. Disse var 7.11, 8.5 og 8.11. Alle ga feilmelding.

 

Det som er litt rart er at ATI-installasjonen drives ferdig, og ber om å bli restartet. Når maskinen kommer inn i Windows begynner Windows-driverinstallasjonen nede ved klokka der, og det står at den installerer driverene til de to skjermkortene. Nok engang ber den om restart, men når jeg maskina restarter, og jeg nok en gang kommer inn i Windows får jeg samme feilmelding i enhetsbehandlingen.

 

En annen ting som er snodig, er at når jeg høyreklikker på de to og trykker uninstall, blir selve "Display adapters" borte fra enhetsbehandlingen, som om den ikke skulle eksistert.

 

Jeg diskuterte problemet med en kammerat, og han sa at 8.12 hadde problemer med Vista x64, kombinert med mer enn 4GB RAM (jeg har 8). Men det samme problemet vedvarte som nevnt selv om jeg prøvde eldre drivere.

 

Legger ved en hurtigrapport fra Everest, om det kan være til hjelp.

Link til Everst-rapporten.

 

Noen som kan hjelpe meg? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...