Gå til innhold

Mediacenter med trådløst nett


Anbefalte innlegg

Har en PC stående i kjelleren som jeg ønsker å kjøre mediacenter på. Extenderen er en Xbox360 som står en etasje over i stuen. Har målt linjen i kjelleren på rundt 5mbit men det virker som den er høyst variabel siden jeg disconnecter fra mediacenter hele tiden, samt at alt går sirup. Xboxen står like ved ruteren. Maskinen som kjører mediacenter har et billig trådløst nettverkskort med "54mbit G" standard. Det har 1 antenne. Vil det hjelpe å kjøpe et nettverkskort med "draft n" og 3 antenner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten å være sikker, så vil jeg si at 5mbit tyder på at du har dårlig dekning. Om du har en teoretisk god dekning så skal du få mer selv med for eksempel billige usb dongler.

Bytte til draftN krever at aktuell AP også støtter dette.

 

Du kan prøve deg litt frem med å bytte frekvenser (kanal) og eventuelt plassering om du har mulighet for dette.

 

Husk at om du skal ha bedre dekning opp/ned så kan du med fordel legge antennene på AP da antennene har større strålefelt ut til sidene.

 

Til slutt så er det uansett ingenting som slår kabel. Det er litt jobb å legge den, men det betaler seg i båndbredde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...