Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Undervekt: Hvordan legge på meg?


Gjest Guest_Anonym_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Anonym_*

Jeg er en gutt på 15 år.

 

Veier omtrent 49 kg og er 162 cm høy.

 

Jeg er veldig spinkel av meg, har tynne armer og ben, men jeg bygger i grunnen veldig fort muskler. Fikk sixpack etter en uke med trening.

 

Jeg tør ikke å drive med styrketrening i og med at jeg er veldig lav, og vil vokse mer.

-Har styrketrening noen påvirkning på høyden?

 

Jeg har hørt en del om gain weighter, er det noen aldersgrens e på dette produktet?

 

Jeg tar kostilskuddet Nycoplus Omega-3 multi som i grunnen er for voksne.

-Er det farlig for meg å ta dette?

 

Har dere noen til tips til hvordan jeg kan legge på meg?

Har veldig rask forbrenning.

 

Tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er 15 år og du kommer til å vokse uansett med mindre du har en genetisk feil av et eller annet slag.

Hvis du fikk "sixpack" etter en uke så er det bare å forsette med forsiktig trening mann og ta din egen høydevoksing og vanlig trening til hjelp.

 

Tråden er btw feilpostet og flyttes ifra Seksualitet og til Helse-kategorien :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217

Kan nok si at du ikke er undervekt. Jeg er 15 år, 182 cm og 57 kg. Er vel heller normalt at gutter i vår alder har veldig lite fett. Bare tren rolig så går det vel bra.

 

Er ikke helt sikker om det har noe å si, men var jeg deg ville jeg holdt meg unna alt av kosttilskudd og proteintilskudd.

Lenke til kommentar

- Styrketrening har ingen påvirkning på høyden.

 

- Pulveret du snakker om er typisk vektøkningspulver som består av mange kalorier for å øke i vekt. Det er ingen aldergrense på produktet, men brukes mest i forbindelse med styrketrening og vektøkning.

 

- Omega 3 multi er bare en kombinasjon av sunne fettsyrer og vitaminer. Det er ikke farlig for en på 15 år å ta.

 

- For å øke i vekt må du få i deg mer enn du forbrenner. Det er vanskelig å gjette på kalorier, så det beste vil selvfølgelig være å finne energiforbruket ditt og sette opp en plan som viser at du får i deg mer mat enn du forbrenner.

Lenke til kommentar

Jeg er også "undervektig" - er 1,75 m høy og veier 53 kg. Fyller 18 i slutten av måneden.

 

Jeg har ikke peiling på trening og slikt, men vil bare si at du ikke må føle deg presset til å legge på deg. Du er 15 år, det er veldig, veldig vanlig at gutter på din alder er tynne som flis, og hvis andre mannfolk i slekta di er kraftigere enn deg, kommer nok du også til å ese litt ut om noen år, du også.

 

Selv er jeg fra en slekt med flate menn, både på mors- og farssida, så jeg føler ikke noe akutt behov for å bli tjukkere. Ganske digg å være så flat, egentlig. Bortsett fra når folk føler for å slenge på deg og slikt.. Var en episode med det i fjor, hehe.. guttene i klassen hadde en sånn dyttelek i gangen, og så kom jeg fra et elevrådsmøte og da måtte de jo dytte litt på meg også. Den høyeste og sterkeste gutten i klassen tok tak i meg og skulle dytte meg over til de andre, men jeg fløy jo hardt inn i veggen. :p

Lenke til kommentar

det pulveret du nevner er en fin måte å få litt kjøtt på beina, men trening kan du ikke utelate.

siden dette pulveret har sitt formål å egentlig øke kroppsvekten vil dette bli til fett uten trening, og hvis du trener kan dette øke muskelproduksjon gjennom trening. og som du vet så veier muskler mer enn fett.

 

spis frokost, lunsj, middag og kvelds + trening 2-3 ganger i uken og jeg vil tippe at etter et halvt år får du en merkbar forandring. eneste du må passe på er å trene riktig ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...