Gå til innhold

Retur av Philips 32PFL3403D, hvilken skal jeg ta med hjem?


Anbefalte innlegg

Hei.

Mine foreldre har kjøpt Philips 32PFL3403D som de ikke liker bilde på så den blir nok retunert.

1) Tven brukes kun som tv(ikke pc skjerm etc)

2) De liker å se på sport + kveldsunderholdning på nrk og tv2

3) De ønsker ikke større tv enn 32" (har prøvd å overtale til å kjøpe 37" plasma)

 

Har sett litt på 3stk modeller på nettet:

Sony KDL32V4710AEP

LG 32PG6000

PANASONIC TX32LXD80F 32" LCD TV.

 

Noen som har noen anbefalinger om hva som kan passe.

Smertegrense er 6-7000 kroner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags "TV" skal de se på? Analog kabel? Riks-TV? Digital kabel? Og hva slags TV kom foreldrene dine fra? Hvis det var en 32" CRT og de har analog kabel kan det hende de aldri blir fornøyd med en LCD da denne kombinasjonen er heller dårlig på alle TVer.

 

Av de du har listet opp ville jeg gått for LG, men også tittet på Sharp i det samme prisleiet hvis det er analog kabel det er snakk om.

Lenke til kommentar

jeg ville heller gått for en SONY KDL32V4730AEP 32", men da ryker smerte grensen litt (7.999kr). Den har høyere kontrast en den som de har nå, pluss det er innebygdt dekoder så er det bare å putte kortet rett i siden av tv, istedenfor å ha masse klabber bak tv-en, og så slipper man den ekstra fjernkontrollen.

 

Men det der er noe som de selv må bestemte seg for, om prisen er vert det og om de liker kvaliteten som blir framvist. Et tips jeg har er å la dem få prøve seg litt på tv i butikken, justerer å justere på bilde. Nesten alle tv som står der har blitt fiklet med for å vise best der og da med filmen som blir vist, det er mange som kommer hjem med tv og syns det var ikke så greit som det var i butikken .

 

Du nevnte også plasma, det ville jeg ikke ha gått for. Plasma er oki men siden de ser mest på tv, ikke filmer. Da lønner det seg helst å gå for LCD

Lenke til kommentar
jeg ville heller gått for en SONY KDL32V4730AEP 32", men da ryker smerte grensen litt (7.999kr). Den har høyere kontrast en den som de har nå, pluss det er innebygdt dekoder så er det bare å putte kortet rett i siden av tv, istedenfor å ha masse klabber bak tv-en, og så slipper man den ekstra fjernkontrollen.

 

Men det der er noe som de selv må bestemte seg for, om prisen er vert det og om de liker kvaliteten som blir framvist. Et tips jeg har er å la dem få prøve seg litt på tv i butikken, justerer å justere på bilde. Nesten alle tv som står der har blitt fiklet med for å vise best der og da med filmen som blir vist, det er mange som kommer hjem med tv og syns det var ikke så greit som det var i butikken .

 

Du nevnte også plasma, det ville jeg ikke ha gått for. Plasma er oki men siden de ser mest på tv, ikke filmer. Da lønner det seg helst å gå for LCD

 

Hei og takk for svar.

Kan pleas utdype hvorfor plasma ikke passer til tv, jeg trodde det var nettopp tv og film plasma var konge på så lenge det ikke er for mye vinduer etc.

Lenke til kommentar
jeg ville heller gått for en SONY KDL32V4730AEP 32", men da ryker smerte grensen litt (7.999kr). Den har høyere kontrast en den som de har nå, pluss det er innebygdt dekoder så er det bare å putte kortet rett i siden av tv, istedenfor å ha masse klabber bak tv-en, og så slipper man den ekstra fjernkontrollen.

 

Men det der er noe som de selv må bestemte seg for, om prisen er vert det og om de liker kvaliteten som blir framvist. Et tips jeg har er å la dem få prøve seg litt på tv i butikken, justerer å justere på bilde. Nesten alle tv som står der har blitt fiklet med for å vise best der og da med filmen som blir vist, det er mange som kommer hjem med tv og syns det var ikke så greit som det var i butikken .

 

Du nevnte også plasma, det ville jeg ikke ha gått for. Plasma er oki men siden de ser mest på tv, ikke filmer. Da lønner det seg helst å gå for LCD

 

Hei og takk for svar.

Kan pleas utdype hvorfor plasma ikke passer til tv, jeg trodde det var nettopp tv og film plasma var konge på så lenge det ikke er for mye vinduer etc.

 

Han har dessverre ikke peiling plasma er klart best til vanlig tv sendinger og film og vil være et klart første valg i dette tillfellet... Du kan evt bare lese litt om råd og erfaringer fra oss som har figurert på dette forumet lenge og vet hva vi snakker om kontra Tralz her...

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Siden de ikke liker bildet på Philipsen så er det en sjanse for at Sony også går tilbake i butikken. Plasma er absolutt det beste hvis man skal se mest tv.

 

Både LG og Panasonic har produsert billige og meget bra plasma skjermer med PG6000 og PX80.

 

Når det kommer til behandling av SD signaler så er det bare Pioneer som slår dem.

 

Hvis de er vandt med crt så er plasma også fosforbasert slik at bildet har litt av den samme teksturen som de gamle crt apparatene.

Lenke til kommentar
Når det kommer til behandling av SD signaler så er det bare Pioneer som slår dem.

Pioneer samarbeider med Sharp om "innmaten" på TVene sine. Når jeg var i samme situasjon som trådstarter for et drøyt år siden var det i alle fall Sharp av de 32" LCD-modellene jeg så på som hadde best SD-bildekvalitet i de moderate prisklassene. Meget bra på både analog kabel og CanalDigital over RGB-SCART samt DVD over komponent. (Dog bare middels på HD generelt og ganske ubrukelig til PC, så jeg hadde ikke kjøpt Sharp til meg selv. Har ikke tittet på årets modeller, dog.)

Lenke til kommentar

Det er lcd modellene til Pioneer som har Sharp paneler. Jeg snakket om Pioneers plasma skjermer som trolig er de beste på SD signaler.

 

Panasonic og LG følger hakk i hæl og de koster langt under halvparten. I fjor var det Pioneers plasma skjermer som gikk av med den store seieren.

 

Til SD er plasma avgjort langt bedre enn de beste lcd skjermene sine. Plasma har også høyere nativ kontrast som gir et mer dynamisk og balansert bilde.

 

Lcd er mer populært, men det betyr ikke at det er best til det man ser mest:)... I sin tid gikk VHS foran Betamax og gjett hvilket format som var overlegent best?

Lenke til kommentar
Han har dessverre ikke peiling plasma er klart best til vanlig tv sendinger og film og vil være et klart første valg i dette tillfellet... Du kan evt bare lese litt om råd og erfaringer fra oss som har figurert på dette forumet lenge og vet hva vi snakker om kontra Tralz her...

 

Syns det var litt hard i svingen der Jada-jada. Det er en ting å diskutere om det, men det er en annen ting å ha erfaringer med det. Og da snakker jeg fra jobb erfaring som varte 4 år for meg.

Har selv et 42” Plasma tv, er ganske fornøyd med det og jeg har dullet litt med setupen for å få resultatet som jeg vil ha. Kan også nevne en stor ulempe med Plasma.

Når man ser veldig mye på tv kanaler, så har vanligvis den kanalen en logo på toppen til høyre, over lange tider så har logoen en mulighet til å brenne seg fast på skjermen. Men på de fleste Plasma tv så har du en innebygd funksjon som renser skjermbilde (hvitvasking) men den må man aktivere manuelt for å sette i gang prosessen. Pluss Plasma er ganske så skjøre, selv om den får seg en dunk så kan den funke en stund til sann som 3-10 dager føre man ser effekten av det.

 

LCD derimot er mye bedre brukervennlig, den tåler mer en Plasma og den kan ligge som Plasma ikke kan. Det er ganske mye mer jeg kan si, men er litt red for at en eller annen skal begynne å smelle litt for mye med språket her.

Det var noen som nevnte ikke gå for en Sony tv som jeg anbefalte. Jeg kan si at det er en helt oki tv, en kamerat har den samme og han er helt fornøyd med den. Men det er alltid noen som kan komme med en defekt komponent eller vere noe annet, for en tv skal ikke hakke som ble beskrevet. Da ville jeg returnert den og få et nytt et.

Lenke til kommentar

Fakta er vel at plasma og lcd i samme prisklasse er temmelig jevngode,jeg har begge deler og har også en pioner plasma til låns for å sammenligne.

 

De som påstår at plasma er så enormt mye bedre enn lcd , har etter min mening like liten peil som de de henger ut for å hevde det motsatte.

 

Hadde vært jævla greit om enkelte hadde kuttet ut sin ovenfra og ned holdning og diskutert syn/sak istedenfor å være så opptatt av å henge ut andre og markere seg selv som "spesialist"

Lenke til kommentar
Fakta er vel at plasma og lcd i samme prisklasse er temmelig jevngode,jeg har begge deler og har også en pioner plasma til låns for å sammenligne.

 

De som påstår at plasma er så enormt mye bedre enn lcd , har etter min mening like liten peil som de de henger ut for å hevde det motsatte.

 

Hadde vært jævla greit om enkelte hadde kuttet ut sin ovenfra og ned holdning og diskutert syn/sak istedenfor å være så opptatt av å henge ut andre og markere seg selv som "spesialist"

 

Kanskje noe du selv burde tenke på..............

Lenke til kommentar

@Snekkern. Det er lov å påpeke det når noen kommer med råd som er helt på trynet, slik som tralz gjorde over her. Derfor må jeg få lov til å påpeke at det du sier, ikke er helt sant. LCD har sine bruksområder, og sine fordeler, men til trådstarters foreldre er ikke dette et case. Områder hvor LCD sliter er i sortnivå og responstid, samt behandling av TV-signaler. Dette er plasma'ene mye bedre på.For å ha nevnt det er innbrenningsproblematikken tilnærmet eliminert. Du skal jobbe temmelig hardt for å klare å lage en permanent innbrenning.

 

Ps. Å nei - plasma'n kan ikke ligge under transport - krise!... Dette er da ikke et reelt argument for å velge en LCD.

Endret av Anathema
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...