Gå til innhold

Win XP bruker LANG tid på å boote


It's me

Anbefalte innlegg

P4 2,4 ghz fsb533

Epox 4SDA5+

768mb ddr-ram

Maxtor 60gb 7200prm 2mb cache

 

Den "streken" når Windowslogoen kommer opp pleier å gå forbi noen få ganger, og så kommer velkommen og jeg er inne i Windows.

Lånte harddisken til en kamerat, men han fikk ikke maskinen sin til å fungere med denne og sin egen harddisk i. Fikk tilbake disken setter den på plass. Booter...

Streken går og går, men blir aldri ferdig. Jeg gidder ikke mer, og restarter. Prøver en gang til, og etter at streken har passert mange mange mange ganger så blir skjermen svart lenge, og så står det windows starter opp noen titals sekunder i en rute før login ruten kommer opp.

 

Hva er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynte å bruke pc'en litt. Den fungerte glimrende til jeg skulle hente en fil fra min andre partisjon D:

 

Får denne feilmeldingen.

 

D: er ikke tilgjengelig

 

Parameteren er feil

 

Trykket høyreklikk og der står det null byte brukt, null byte ledig

Filsystem: Raw (hva er det? Jeg har formatert NTFS, og har aldrig hørt om raw)

 

 

What tha hell has happened?

 

Jeg har mange svært viktige filer der. Please hjelp meg hvis du kan :cry:

Lenke til kommentar

Spørs om det ikke var så lurt å sette inn to disker hvis begge var os-disker. Da har du jo to aktive partisjoner samtidig i maskina...kanskje er det skapt krøll med vekslefil/systemfiler osv. Lurer forresten på hvordan du kom på å prøve dette?

 

Uansett kan du speede opp en frisk XP-installasjon med denne:

 

http://www.microsoft.com/hwdev/platform/pe...oot/BootVis.asp

Lenke til kommentar

jeg har og hatt ca detr samme problemet, jeg har kjørt windows xp pro i et år nå og det har fungert glimrende og alltid vært rask til å boote, den blåe greia i starten gikk bare forbi tre ganger før logon skjermen kom fram men nå plutselig uten at jeg har gjort noe som helst så loader den og blir aldri ferdig , den sto sånn i flere minutter før jeg reboota og prøvde sikkerhetsmode den stoppa tilogmed opp da og :roll: men det gikk når jeg valgte last known good configuration ... Jey... go windows! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...