Gå til innhold

Hva kan jeg forvente av Onkyo SR606 og Dynavoice F-6EX?


Anbefalte innlegg

Hei...

 

Gikk til asnkaffelse af Surround anlegg i dag, burde kansje ha lagt inn dette spørsmål før jeg investerte... men men... har alltid vært spontant i mine innkjøp av slike guttegreier...

 

Så min lille shoppingliste fra i dag:

Onkyo SR606 Reciver

1x Dynavoice Magic C-4 EX

2x Dynavoice Magic F-6 EX

Proson Høyttalerkabel 2,5mm² Smoke-transparent

Audiomoods 10" aktiv Subwoofer (gooba.no) 200W

 

Fra før har jeg PS3, samt Samsung LE46F86 LCD TV, Full HD...

 

Jeg har da tenkt å bruke samme type høytalere i Front og Back, grunnen til det er enkel, de små høytalerene fra Dynavoice med gulvstand kostede sammen like mye å Gulvmodellet... og jeg har lyst til å få samme lyden i alle høytalare... dvs. hvis en helikopter flyr så skal den høres som en helikopter i alle høytalere, foran og bak, ikke som gammel trabant bak... som man ofte hører når disse bakhøytalere ikke passer sammen med de andre...

 

Har noen denne Onkyo sammen med disse Høytalere, noen erfaring de kan dele?

Hva med PS3 og Onkyo, hvordan spiller de sammen?

 

Valgte Onkyo framfor Yamaha 663....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Onkyo SR 606 vant testen til Lyd og bilde der de testet hd-recivere i den prisklassen. Ser mange har denne reciveren, men utover dette veit jeg ikke hvordan den passer sammen med F-6, men vil ser ikke noe grunn til at det skulle være en dårlig kombinasjon. Høytalerne du har valgt deg går i hvertfall for å være knallgode i sin prisklasse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Onkyo-receiveren kommer ikke til å ha problemer med å drive høyttalerne, så det hadde jeg ikke bekymret meg over. Når det gjelder hvordan en PS3 og SR606 spiller sammen, så er egentlig dette et litt "merkelig" spørsmål, da signalet er digitalt og dermed vil være likt på alle receivere som tar i mot signalet digitalt. ;)

Lenke til kommentar
Hvor mye måtte du ut med for dette, og hvor handla du fra?

 

tenker på å kjøpe akkurat samme oppsettet, og er på jakt etter god pris ;)

 

er du fornøyd?

 

Hvis jeg skal tippe på hvor det er kjøpt, vil jeg tippe at høytalerne er kjøpt påSurround.no, Reciveren på Netshop. Suben står det at er kjøpt på gooba.no, men surround.no har også gode subwoofere, blant annet testvinnerne fra XTZ.

Lenke til kommentar
Hvor mye måtte du ut med for dette, og hvor handla du fra?

 

tenker på å kjøpe akkurat samme oppsettet, og er på jakt etter god pris ;)

 

er du fornøyd?

 

Hvis jeg skal tippe på hvor det er kjøpt, vil jeg tippe at høytalerne er kjøpt påSurround.no, Reciveren på Netshop. Suben står det at er kjøpt på gooba.no, men surround.no har også gode subwoofere, blant annet testvinnerne fra XTZ.

 

He.. he... Helt korrekt!! :) på Surround.no og Netshop.no

 

Og fy fa... hvor bra dette spiller sammen, så på Master of Command, i går (og igjen i dag), helt fantastiskt.. Ikke at jeg har så mye forståelse på audio, men dette var bra og hyggelig investering.

 

tilsammen ble dette 9.000 ca. kjempe fornøyd, så nå skal jeg bestiller en Onkyo til, for gutterommet... :) (en Sub Fra Audiomoods, Gooba.no, 10", funker helt utmerket sammen med dette i en vinkel stue)

 

Jeg var lidt nervøs for at kople 125W høytaler til en forsterker på 140W, men ser ikke til å være noe problem, hva fremtidin vil si... det finner jeg sikkert ut av... :)

Lenke til kommentar
Onkyo-receiveren kommer ikke til å ha problemer med å drive høyttalerne, så det hadde jeg ikke bekymret meg over. Når det gjelder hvordan en PS3 og SR606 spiller sammen, så er egentlig dette et litt "merkelig" spørsmål, da signalet er digitalt og dermed vil være likt på alle receivere som tar i mot signalet digitalt. ;)

 

Korrekt, har funnet mye og bra info i denne tråden: http://www.avforums.com/forums/onkyo-owner...-onkyo-amp.html

post-80794-1231710873_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Jeg var lidt nervøs for at kople 125W høytaler til en forsterker på 140W, men ser ikke til å være noe problem.

Hvorfor det? 125W er jo hva høyttaleren tåler å bli utsatt for i et bittelite sekund. 140W er hva forsterkeren maks kan gi ut til høyttalerne, og da spiller man grisehøyt.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Hvorfor det? 125W er jo hva høyttaleren tåler å bli utsatt for i et bittelite sekund. 140W er hva forsterkeren maks kan gi ut til høyttalerne, og da spiller man grisehøyt.

 

Sikkert fordi jeg har ikke peiling.. kun outdatert info.. men jeg har faktiskt kjørt på fullstyrke... ble ikke noe voldsomt.. men kun i kort periode.. veldig kort...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...