Gå til innhold

Sniktitt: Dette er Macbook Pro 17-tommer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå blir vel ikke batteritiden magisk 5 timer om man lagde et tilsvarende batteri som var utskiftbart?

Poenget er at det ikke er plass til utbyttbart batter i samme størrelse. Ved å kutte ut alt mikket som må til for å gjøre et batteriet utbyttbart (kontaktpunkter, festemekanisme, beskyttelsesbrønn, isoleringer, osv) har de kunnet øke størrelsen på batteriet. Økt størrelse gir økt kapasitet.

 

Se her for mer informasjon. Videoen kan anbefales på det varmeste.

 

Har du lest de andre innleggene jeg har? Du siterer ett innlegg av meg, og ser bort ifra flere innlegg etter det der jeg forklarer at jeg er godt klar over at utskiftare batterier tar noe mer plass, men samtidig at jeg betviler a det tar 60% mere plass. Mener du at det tar 60% mere plass å gjøre et batteri utskiftbart?

 

AtW

Lenke til kommentar
De sier at man får 40% større batterimasse ved å gjøre dette. Men det betyr vel ikke at utskiftbart batteri tar 60% mer plass?

 

De sier at de har fått plass til et batteri med 40% større kapasitet. Hvor mye av det som kommer av plassen, og hvor mye som kommer av den nye batteriteknologien vet vi vel ikke?

 

AtW

Lenke til kommentar
De sier at de har fått plass til et batteri med 40% større kapasitet. Hvor mye av det som kommer av plassen, og hvor mye som kommer av den nye batteriteknologien vet vi vel ikke?

Det er i hovedsak tre ting som gjør at batteriet har 40% mer kapasitet. For det første er det høyere tetthet fordi cellene ikke er runde, så det er mindre luft inni selve batteriet. For det andre er selve batteriet større fordi det ikke sløses bort plass på å gjøre batteriet utbyttbart. For det tredje er teknologien i batteriet smartere enn hva som er vanlig og klarer å utnytte og lade batteriet bedre enn tidligere.

Lenke til kommentar

Hmm i videoen sa de eksplisitt "40% bigger battery" og ikke kapasitet, mens de tegnet opp hvor mye større det ble. Muligens er størrelsen helt ekvivalent med kapasiteten, men det stemmer jo ikke siden arealet bee 40% større mens volumet ble ennå større.

 

Anbefaler å se videoen som forklarer alle nyvinninger med dette meget godt. Jeg håper bare netbooks får dette snart.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hmm i videoen sa de eksplisitt "40% bigger battery" og ikke kapasitet, mens de tegnet opp hvor mye større det ble. Muligens er størrelsen helt ekvivalent med kapasiteten, men det stemmer jo ikke siden arealet bee 40% større mens volumet ble ennå større.

 

Anbefaler å se videoen som forklarer alle nyvinninger med dette meget godt. Jeg håper bare netbooks får dette snart.

 

Ah, trodde folk henviste til den flash-saken når de snakket om videoen. Får ikke sett den videoen, trenger man QT? er ikke så interessert i å installere det. Forøvrig er jo batterilevetiden 60% lengre, så det er i alle tilfeller tydelig at innebygd batteri ikke står for alt av kapasitetsøkningen. Sa de noe om hva de 40% var i forhold til? Det forrige macbook-batteriet? Eller et "vanlig" batteri.?

 

AtW

 

De sier at de har fått plass til et batteri med 40% større kapasitet. Hvor mye av det som kommer av plassen, og hvor mye som kommer av den nye batteriteknologien vet vi vel ikke?

Det er i hovedsak tre ting som gjør at batteriet har 40% mer kapasitet. For det første er det høyere tetthet fordi cellene ikke er runde, så det er mindre luft inni selve batteriet. For det andre er selve batteriet større fordi det ikke sløses bort plass på å gjøre batteriet utbyttbart. For det tredje er teknologien i batteriet smartere enn hva som er vanlig og klarer å utnytte og lade batteriet bedre enn tidligere.

 

Runde batterier har ingenting med innbygging å gjøre. Man kan like gjerne ha ikke-runde selver i et batteri man kan ta ut og inn.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...