Gå til innhold

Flopper i 2009


husgutt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flopper i 2009

 

CSI New York

LOTR Conquest

Destroy All Humans

The Wheelman

Halo Wars

Velvet Assassin

Battlestations Pacific

X-Men Origins

Ghostbusters

Bionic Commando

Alle Overlord spill

This Is Vegas

 

+++Alle spill basert på filmer, og alle spill du ikke vet om akkurat nå! ;-)

 

Dette er min hele og fulle subjektive mening, og begrunnes ikke med noe annet enn at dette er spill jeg ikke ville kjøpt, basert på dagens previews.

Lenke til kommentar
I mine øyne er spill det blir brukt mye penger på å produsere og promotere, men som ikke selger med fortjeneste en flopp.
Det syns jeg blir feil å si. Det er mange nisjespill som kanskje ikke selger så godt pga mindre penger til markedsføring og liten målgruppe/få potensielle kjøpere, men likevell er knallgode spill som går massene hus forbi pga de ikke hører om dem, eller får prøvd dem. Mange tenker nok at jo større spillserie, jo bedre. Dette er ofte motsatt av jeg tenker hvertfall.

 

Mye av det masseproduserte (film, sport og lisensspill gerenerelt) er i mine øyne flopper, eller på grensen til å bli det pga av hvor elendig faktisk spillet er (lavt budsjett til utvikling, ernormt budsjett til markedsføring). Disse spillene selger ofte bedre enn spill som har vært i produksjon i mangfoldige år som blir lovpriset og hyllet av fansen når det kommer ut.

Lenke til kommentar
I mine øyne er spill det blir brukt mye penger på å produsere og promotere, men som ikke selger med fortjeneste en flopp.
Det syns jeg blir feil å si. Det er mange nisjespill som kanskje ikke selger så godt pga mindre penger til markedsføring og liten målgruppe/få potensielle kjøpere, men likevell er knallgode spill som går massene hus forbi pga de ikke hører om dem, eller får prøvd dem. Mange tenker nok at jo større spillserie, jo bedre. Dette er ofte motsatt av jeg tenker hvertfall.

 

Mye av det masseproduserte (film, sport og lisensspill gerenerelt) er i mine øyne flopper, eller på grensen til å bli det pga av hvor elendig faktisk spillet er (lavt budsjett til utvikling, ernormt budsjett til markedsføring). Disse spillene selger ofte bedre enn spill som har vært i produksjon i mangfoldige år som blir lovpriset og hyllet av fansen når det kommer ut.

 

Flopp er da et salgsbasert uttrykk. flop -- (also floppola) -- failure at the box office og Flop, a box office bomb in the entertainment world

Lenke til kommentar

Jeg deler det opp i tre grupper jeg:

 

Hype (leve opp til forventninger):

 

God of War 3

Når folk prater om "levende maleri" osv, så tror jeg folk vil bli skuffet grafikkmessig, men jeg tror det vil bli et bra spill og vil selge godt.

 

Killzone 2

Jeg tror rett og slett folk forventer en hel masse nye fancy supergreier, men ender opp med en "just another FPS".

Men ja, spillet ser veldig bra ut grafikkmessig og jeg tror det vil selge godt.

 

Halo 3: ODST

Man vet jo veldig lite om dette spillet, men jeg tror det bare vil bli Halo3++, men jeg tror det vil selge i bøtter og spann.

 

Salg:

 

Age of Conan (til X360)

Tror ikke folk gidder å kjøpe dette..

 

Heavy Rain

Jeg tror rett og slett ikke folkkommer til å kjøpe dette spillet.

 

 

Både hype og salg:

Fear 2

Tror ikke folk vil bli så imponert av dette. Ser ut som akkurat det samme som det første.

 

The Conduit

Selv om det ser bra ut grafikkmessig for å være et Wii spill, så tror jeg det ender opp som et "just another FPS".

Tror heller ikke den gjennomsnittlige Wii-bruker gidder å kjøpe dette. Casual spilleren kjøper heller noe annet og hardcore spilleren kjøper heller en FPS til 360 eller PS3.

Lenke til kommentar
I mine øyne er spill det blir brukt mye penger på å produsere og promotere, men som ikke selger med fortjeneste en flopp.
Det syns jeg blir feil å si. Det er mange nisjespill som kanskje ikke selger så godt pga mindre penger til markedsføring og liten målgruppe/få potensielle kjøpere, men likevell er knallgode spill som går massene hus forbi pga de ikke hører om dem, eller får prøvd dem. Mange tenker nok at jo større spillserie, jo bedre. Dette er ofte motsatt av jeg tenker hvertfall.

 

Mye av det masseproduserte (film, sport og lisensspill gerenerelt) er i mine øyne flopper, eller på grensen til å bli det pga av hvor elendig faktisk spillet er (lavt budsjett til utvikling, ernormt budsjett til markedsføring). Disse spillene selger ofte bedre enn spill som har vært i produksjon i mangfoldige år som blir lovpriset og hyllet av fansen når det kommer ut.

 

Flopp er da et salgsbasert uttrykk. flop -- (also floppola) -- failure at the box office og Flop, a box office bomb in the entertainment world

Flopp kan brukes i flere sammenhenger enn salgstall, hvertfall gjør jeg og mange andre det.
Lenke til kommentar
Flopper i 2009

 

CSI New York

LOTR Conquest

Destroy All Humans

The Wheelman

Halo Wars

Velvet Assassin

Battlestations Pacific

X-Men Origins

Ghostbusters

Bionic Commando

Alle Overlord spill

This Is Vegas

 

+++Alle spill basert på filmer, og alle spill du ikke vet om akkurat nå! ;-)

 

Dette er min hele og fulle subjektive mening, og begrunnes ikke med noe annet enn at dette er spill jeg ikke ville kjøpt, basert på dagens previews.

 

 

Veldig enig^^

+ 50 Cent spillet.

Endret av Enigma123
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...