Gå til innhold

2012, verdens ende.


Anbefalte innlegg

Heeey^^

 

Jeg har lest å lest å lest, å sett filmer på youtube osv osv. Å sett så mange grunner til at 2012 blir et år vi kommer til å bli utrydde sakte men sikkert, vulkanutrbrudd, stormer osv. På grunn av nordpolen og sørpolen skal skifte plass i følge vitenskap.

Maya kalenderen slutter, svartehul maskinen som er i sveits, mase predicts, nibiru planeten, fler å fler filmer som handler om 2012 doomsday osvosv, er så mye. Søk på nettet, youtube. Vil vite hva folk tror :) Jeg personlig har en følelse av at noe skjer i 2012.

 

Noen random filmer på youtube.

 

http://www.youtube.com/watch?v=0qkJUh3s7kc...feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=11iCmzGnOI8

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, har ventet på 2012 siden jeg først leste om det rundt år 2000. Blir spennende å se om noe skjer.

 

MEn det at nordpolen og sørpolen "skifter plass" er ikke så farlig. Har skjedd flere ganger gjennom historien, det er historier om seilere som seilte feil vei fordi nordpila på kompasset deres viste feil vei. (Dette er for lenge siden da, syns å huske at det var da spania og portugal drev og ekspanderte over havet.)

Lenke til kommentar

Niburu/planet X eksisterer ikke. Hvis den faktisk eksisterte, og var på vei mot Jorden, hadde den vært synlig om nettene med det blotte øye, noe annet er umulig.

 

Mayakalenderen slutter ikke i 2012, men begynner på ny syklus, akkurat som vi begynte på en ny syklus nå nettop (31. desember 2008 --> 1. januar 2009).

 

De magnetiske polene har skiftet pol flere ganger. Dette går svært sakte, og vil ikke skje i 2012 (eller det vil være en liten forandring i 2012, akkurat som det vil være i 2011, 2010, 2009 etc.)

 

Det er ingen svartehyll-maskin i sveits. :) Det er en partikkelaksellerator, men den er ikke farlig i den forstand at den kan skape et sort hull som ville spist opp Jorden. Selv om den kunne dette, så skulle dette skjedd for lenge siden, siden det som skjer i denne partikkelakselleratoren, skjer hvert eneste sekund over hodene våres, bare på en større skala og med høyere hastigheter/energier.

 

Det vil utvilsomt skje mye i 2012, men det skjedde jo også mye i 2008, i 2007 osv. Jeg regner også med det vil skje mye i 2009. Det er nesten en dommedagsteori som mener Jorden eller menneskeheten går under/gjennom store forandringer hver eneste dag. Joda, det er litt mer rundt 2012, men det jeg har sett er for det meste det samme, som har blitt blåst opp på grunn av mangel på kunnskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kommer nok til å skje nok av ting i 2012, akuratt som det har skjedd en hel den i 2008. Vi har jo både finanskrise, midtøstenkonflikt, Zimbabwe, første svarte president valgt osv... Blir nok et hendelsesfullt år det også ser du. Kanskje Hillary blir valgt da? Da har vi både fått svart og dame president, og da er det ikke lenge til helvete fryser over, og dommedag kommer...

 

Når det gjelder Planet X teorien er det bare å slå opp i en hvilken som helst fysikk bok, så ser man hvor idiotisk den teorien er. Bla.a at jorda slutter å rotere pga. et legeme som kommer nærme?... :hm:

Lenke til kommentar
Når det gjelder Planet X teorien er det bare å slå opp i en hvilken som helst fysikk bok, så ser man hvor idiotisk den teorien er. Bla.a at jorda slutter å rotere pga. et legeme som kommer nærme?... :hm:

Nå skal det sies at hvis et legeme med den massen hadde komt nærme nok hadde den påvirket jordens rotasjons hastighet. Dessuten, hadde ikke planetene kolidert hvis de hadde komt så nærme?

Lenke til kommentar
Når det gjelder Planet X teorien er det bare å slå opp i en hvilken som helst fysikk bok, så ser man hvor idiotisk den teorien er. Bla.a at jorda slutter å rotere pga. et legeme som kommer nærme?... :hm:

Nå skal det sies at hvis et legeme med den massen hadde komt nærme nok hadde den påvirket jordens rotasjons hastighet. Dessuten, hadde ikke planetene kolidert hvis de hadde komt så nærme?

 

Så, hvordan virker dette? Gravitasjon er jo tilnærmet uniform. Og siden da summen av all Torque på Jorda da blir 0, vil dL/dt (rotasjonsakslerasjonen) være 0, og L (rotasjonshastigheten) være konstant.

 

Men dette er jo bare en anskuelse fra rotasjonsmoment, og ikke gravitasjon. Kan jo være noe der som jeg ikke har lært enda.

Lenke til kommentar
Så, hvordan virker dette? Gravitasjon er jo tilnærmet uniform. Og siden da summen av all Torque på Jorda da blir 0, vil dL/dt (rotasjonsakslerasjonen) være 0, og L (rotasjonshastigheten) være konstant.

 

Men dette er jo bare en anskuelse fra rotasjonsmoment, og ikke gravitasjon. Kan jo være noe der som jeg ikke har lært enda.

Du har iallefall hatt mer fysikk enn meg, men jeg tenkte at plantet "X" ville påvirke Jordens rotasjons hastighet på samme måte som Månen gjør. Hvilen side den passerer avgjør om rotasjonshastigheten økes eller minskes, men hvor mye vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...