Gå til innhold

BK: Marsasloxx harbour

Anbefalte innlegg

Skrevet
Foran på objektivet ditt står der noe som Ø55mm. Da skal du ha feks dette

Det er vel lurest å kjøpe det til min normal-zoom, det er er Tamron 17-50mm, så ikke det stod Ø-55 nei, mulig det er det som står rundt på "gull-ringen" ø67 (???) A16 ??

RandiA

Helt riktig...du skal ha et 67mm filter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusen hjertelig takk, jeg har nok brukt dette filteret selv, men denne tråden du lenker til ser ut til å være veeldig nyttig;)

Skrevet
Helt riktig...du skal ha et 67mm filter.

Åja, det betyr det.takk, takk....når man sier på foto-butikken hvilket objektiv man vil ha det til, bør de vel vite størrelsen også?

RandiA

Skrevet
Jeg kjøpte det billigste sirkulære polafilteret jeg fikk fatt i før reisen

og et godt eksempel på hva et slikt filter gjør kan sees på dette bildet:

http://petteram.deviantart.com/art/Medina-III-96396285

Best effekt oppnås når du står 90 grader fra solen og da kan du få himmel som dette.

Det er klart at du mister rundt 3 trinn, men i så god belysning som der

nede merket jeg det ikke engang.

Du verden, så flott...skulle vært moro å se bildet uten filter også da...man du får det vel fint uten også du :innocent: :!:

RandiA

Skrevet
Jeg kjøpte det billigste sirkulære polafilteret jeg fikk fatt i før reisen

og et godt eksempel på hva et slikt filter gjør kan sees på dette bildet:

http://petteram.deviantart.com/art/Medina-III-96396285

Best effekt oppnås når du står 90 grader fra solen og da kan du få himmel som dette.

Det er klart at du mister rundt 3 trinn, men i så god belysning som der

nede merket jeg det ikke engang.

Du verden, så flott...skulle vært moro å se bildet uten filter også da...man du får det vel fint uten også du :innocent: :!:

RandiA

He he, hadde jeg giddet å rote rundt i photoshop hadde jeg vel kommet ganske nær.

Liker bedre å få bildet mest mulig ferdig fra kameraet enn å drive med "manipulering"

Det hender selvfølgelig at jeg kloner vekk ting og øker farger og kontrast, men bare når

jeg mener det er nødvendig.

Bildene fra Malta feks har jeg ikke gjort noe annet med en oppskarping.

Ikke ta det for gitt at de i butikken vet hva du skal ha. Det hender nok at de tar feil.

Skrevet
Ikke ta det for gitt at de i butikken vet hva du skal ha. Det hender nok at de tar feil.

Ja, det har du rett i, det var en gang før jeg spurte på noe lignende...og da sa de: Ta med objektivet/kameraet da...... :!:

RandiA

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...