Gå til innhold

[Løst]Hjelp! Hvordan Overclocker jeg en E8600


Anbefalte innlegg

Ja .. Hei.. Trenger hjelp med og overclocke min E8600 Prosessor :dribble:

 

Specs

 

Hovedkort : Asus P5K/EPU

RAM : 8gb

Prosessor : Intel E8600 3,33 ghz Socket 775

Strømforsyning : Corsair 850W

Skjermkort : ATI 1GB GDDR5

Kabinett : Antec Nine Hundred

 

Bruker viften som følgte med prosessoren, er det i det hele tatt mulig og overclocke uten og kjøpe ny? :roll:

 

Eller isåfall hvordan? Vet jo at jeg må i BIOS men har ikke peiling på hva jeg ska

gjøre i BIOSEN. :cry:

 

Om dere proffer trenger mer informasjon om specsn min før dere kan hjelpe meg så si ifra.

 

Takk :new_woot:

Endret av Awesome-O
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Google :p

 

Her fant jeg en for ditt kort:

http://www.overclock3d.net/reviews.php?/cp...5_motherboard/4

FSB Frequency (i bios) er nøkkelordet.

 

 

Det finnes mange andre artikler der de viser det du trenger. Bruk google og søk etter hovedkortet ditt + overclock og kanskje med E8600.

PS! Hovedkortet ditt heter P5K, ikke E5K som du skrev...

 

Hvis du ikke forstod NOE av den guiden McCock la frem, så kanskje du burde vurdere å kjøpe en kraftigere cpu i stedet for å overklokke ;)

 

Ja, det er mulig å oppnå vesentlig overklokking uten å bytte kjøler. Søk f.eks etter e8600 overclock på google, så finner du noen resultater som indikerer potensialet.

 

oi, denne må jo være bra, "overclocking-guide-beginners-p5k" :)

http://forums.hexus.net/hexus-hardware/110...rs-p5k-add.html

Endret av haterlogins
Lenke til kommentar
Google :p

 

Her fant jeg en for ditt kort:

http://www.overclock3d.net/reviews.php?/cp...5_motherboard/4

FSB Frequency (i bios) er nøkkelordet.

 

 

Det finnes mange andre artikler der de viser det du trenger. Bruk google og søk etter hovedkortet ditt + overclock og kanskje med E8600.

PS! Hovedkortet ditt heter P5K, ikke E5K som du skrev...

 

Hvis du ikke forstod NOE av den guiden McCock la frem, så kanskje du burde vurdere å kjøpe en kraftigere cpu i stedet for å overklokke ;)

 

Ja, det er mulig å oppnå vesentlig overklokking uten å bytte kjøler. Søk f.eks etter e8600 overclock på google, så finner du noen resultater som indikerer potensialet.

 

oi, denne må jo være bra, "overclocking-guide-beginners-p5k" :)

http://forums.hexus.net/hexus-hardware/110...rs-p5k-add.html

 

 

Takk :D (Ja skrev feil på hovedkorte var litt trøtt.. har redigert nå :D

 

EDIT: YEZZZZZZZZZ FIKK CLOCKE TIL 4GHZZ FYY F**** CPU ligger på 35-40 grader !!!!!!!! Det er vell bra?:D (Gidder ikke clocke høyere siden jeg sitter hær med kjølern/viften som følgte me prosseeessooren!!!!!!!

TUUSEN TAKK!!!!!!!!!!! FOR ALL HJELPEN!!!!!

Endret av Awesome-O
Lenke til kommentar

4 Ghz er slettes ikke dårlig, men vær forsiktig med klokkingen. Prøv gjerne programmer for å stresse cpu og for å finne tempraturen i LOAD. Er load tempraturen som gjelder, stress og deretter post tempraturen du fikk etter stressing av cpu! Programmer som kan brukes er Everest og Prime95. Da får du også se om prosessoren ligger stabilt med OC, hvis du får bluescreen eller systemet henger seg under testen, må du klokke ned til lavere hastighet eller stille opp vcore ett hakk men det anbefaler jeg ikke til noen som ikke er erfaren med klokking. Lykke til! :)

Endret av bjowii
Lenke til kommentar
4 Ghz er slettes ikke dårlig, men vær forsiktig med klokkingen. Prøv gjerne programmer for å stresse cpu og for å finne tempraturen i LOAD. Er load tempraturen som gjelder, stress og deretter post tempraturen du fikk etter stressing av cpu! Programmer som kan brukes er Everest og Prime95. Da får du også se om prosessoren ligger stabilt med OC, hvis du får bluescreen eller systemet henger seg under testen, må du klokke ned til lavere hastighet eller stille opp vcore ett hakk men det anbefaler jeg ikke til noen som ikke er erfaren med klokking. Lykke til! :)

 

joda , heh , er ikke akkurat erfaren dette var min første gang.

og er jo trosalt en liten 13 år gammel snørrunge.

PS. Laster ned Everest og tester :thumbup:

Lenke til kommentar

Foresten, du finner stabilitets testen på kategorien verktøy. Trykker deretter på start når vinduet har kommet opp på skjermen. Da får du se hvordan tempraturen endrer seg etter 100% Load på prosessoren og andre komponenter! Kjør testen en stund ;)

Endret av bjowii
Lenke til kommentar

Ja, du ser tempraturen stiger opptil 60-70 Grader viss jeg ikke leste av feil farge. Jeg ville heller brukt en par lapper på en god kjøler som kjøler godt, er egentlig ikke anbefalt å klokke med stock kjøler.

Setter opp to gode kjølere her som du kan velge om du vurderer å kjøpe en ;)

 

1. Noctua NH-U9B CPU kjøler, 92mm

2. Zalman CNPS9700 NT Ultra Quite CPU kjøler

 

Har selv denne Zalman kjøleren nå, fungerer supert på min Intel Quad Q6600 prosessor, den er også overklokket.

Den andre kjøleren jeg setter opp på listen hadde jeg på min gamle pc. Fungerte knall den også, så her kan du velge mellom to gode kjølere! :) Lykke til!

Endret av bjowii
Lenke til kommentar
Ja, du ser tempraturen stiger opptil 60-70 Grader viss jeg ikke leste av feil farge. Jeg ville heller brukt en par lapper på en god kjøler som kjøler godt, er egentlig ikke anbefalt å klokke med stock kjøler.

Setter opp to gode kjølere her som du kan velge om du vurderer å kjøpe en ;)

 

1. Noctua NH-U9B CPU kjøler, 92mm

2. Zalman CNPS9700 NT Ultra Quite CPU kjøler

 

Har selv denne Zalman kjøleren nå, fungerer supert på min Intel Quad Q6600 prosessor, den er også overklokket.

Den andre kjøleren jeg setter opp på listen hadde jeg på min gamle pc. Fungerte knall den også, så her kan du velge mellom to gode kjølere! :) Lykke til!

 

Vill jeg kunne beholde det samme Volt å alle de greiene i BIOS om jeg fikk en av de kjølerne eller må jeg sitte å svette å knø i bios ? eller funker det og ta vcore et hakk høyere?

Er denne lett og montere? Jeg tar bare bort den gamle og setter denne dær?

 

Er redd for at den Zalman CNPS9700 NT Ultra Quite CPU kjøler

ikke skal ha plass i Antec Nine Hundred kabinettet mitt fordi stock kjølern er allerede nesten borti rammen.. bare 1-2 cm til å gå på.

Endret av Awesome-O
Lenke til kommentar

Noctua kjøleren er nok den minste og den letteste og montere! Skifting av kjøler har ikke noe med bios og gjøre, alt vil være som før! Men fordelen med ny og bedre kjøler er da at cpuen kan klokkes vesentlig mere enn med stock kjøler altså orginal kjøler. Volt er ikke nødvendig å stille på så lenge cpu er stabil, så lenge det ikke blir system heng eller bluescreen. Men hvis du kjøper ny kjøler å er usikker på montering kan det være lurt å spørre en med litt erfaring! ;)

Endret av bjowii
Lenke til kommentar
Noctua kjøleren er nok den minste og den letteste og montere! Skifting av kjøler har ikke noe med bios og gjøre, alt vil være som før! Men fordelen med ny kjøler og bedre er da at cpuen kan klokkes vesentlig mere enn med stock kjøler altså orginal kjøler. Volt er ikke nødvendig å stille på så lenge cpu er stabil, så lenge det ikke blir system heng eller bluescreen. Men hvis du kjøper ny kjøler å er usikker på montering kan det være lurt å spørre en med litt erfaring! ;)

 

Jaok da får jeg vell bestille den da å se om d går ned. Komplett er vell rask og levere?

Ville helst egentlig funnet en Vifte med Blå Neon Lys som også Kjøler bra (er veldig glad i lys):D

Endret av Awesome-O
Lenke til kommentar

Hvis stock kjøleren er såpass nære RAM brikkene nå, så vil nok denne Zalman kjøleren blir for stor. Kan ikke garantere at det blir for trangt. Men etter det jeg har forstått så er det trangt nokk? Du kan jo bytte ut viften på Noctua kjøleren med en annen 92mm vifte med blått lys eller hva du ønsker, det er også fult mulig! ;)

Endret av bjowii
Lenke til kommentar

Drar ned på Datakjeden nå og kjøper en Zalman Ultra Quiet me blå led fyren sa den sku passe

P5K/EPU'en min, Blir mye stress og instalere alt det selv siden jeg må ut me hovedkorte

så jeg lar folkene på datakjeden gjøre det(Enda DET VILLLL kOSsTE 699 FOR MOnTERINGEN)

+ 840 for viften. :tease: haha men penger er noe man skal bruke på data :yes:

 

Takker For alle svar og Takk bjowii for all hjelp :w00t::p

legger ut en Edit når jeg får pcn tilbake :new_woot:

 

Yay det går som smurt Overclocka til 4,2 uten problemer å cpu ligger på 40 under full load :p

Endret av Awesome-O
Lenke til kommentar
Drar ned på Datakjeden nå og kjøper en Zalman Ultra Quiet me blå led fyren sa den sku passe

P5K/EPU'en min, Blir mye stress og instalere alt det selv siden jeg må ut me hovedkorte

så jeg lar folkene på datakjeden gjøre det(Enda DET VILLLL kOSsTE 699 FOR MOnTERINGEN)

+ 840 for viften. :tease: haha men penger er noe man skal bruke på data :yes:

 

Takker For alle svar og Takk bjowii for all hjelp :w00t::p

legger ut en Edit når jeg får pcn tilbake :new_woot:

 

840,- for viften og 699,- for montering?! Hvordan får de sove om natten?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...